1.062.107

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A ZX Spectrum programozása

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Számítástechnika-Alkalmazási Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 199 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-553-112-5
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó9
A ZX Spectrum felépítése és használata11
A gép felépítése11
A számítógép üzembe helyezése12
A billentyűzet és használata13
A ZX Spectrum programozása17
A ZX Spectrum BASIC programnyelvének jellemzői17
A ZX Spectrum BASIC programnyelvének formai szabályai18
Adatok a BASIC-ben20
A ZX Spectrum BASIC programnyelvének legfontosabb parancsai22
A ZX Spectrum programozás BASIC nyelven25
A REM utasítás25
A PRINT utasítás26
A LET utasítás27
A GO TO utasítás31
Az IF és a THEN utasítás32
A READ, a RESTORE és a DATA utasítás34
Az INPUT utasítás36
A ciklusutasítások39
A DIM utasítás és a tömbök42
A STOP utasítás47
A GO SUB és a RETURN utasítások47
A szélesebb körű képernyőhasználat53
Az AT módosító használata53
A TAB használata56
A ZX Spectrum színkezelése58
Az OVER utasítás60
Az INVERSE utasítás61
A rajzolás utasításai61
A PAUSE utasítás64
Hanghatások, a BEEP utasítás65
Az IN és az OUT66
A PEEK és a POKE67
A függvények69
A numerikus függvények69
Az ABS69
A BIN69
Az EXP és az LN függvény69
A szögfüggvények70
Az inverz függvények70
Az SGN függvény71
Az SQR függvény71
Az INT függvény71
Az RND függvény és a RANDOMIZE utasítás71
A POINT függvény72
Az ATTR76
A karakteres függvények76
A CODE és a CHR$ függvény76
Az INKEY$ függvény77
A LEN függvény77
A SCREEN$ függvény77
Az STR$ függvény77
A VAL és a VAL$ függvény78
A TO függvény79
A logikai függvények80
Az egyéb függvények82
A felhasználó által meghatározható függvények82
A felhasználói karakterek84
A SAVE és a LOAD további lehetőségei89
Az automatikus programindítás89
Az adattömbök használata89
A képtartalom kimentése89
A gépi kódú programok kimentése90
A ZX printer használata90
Néhány érdekes lehetőség91
A feltételes kiíratás91
A feltételes elágazás91
A képernyő érdekességei93
A microdrive használata95
Alapfogalmak95
A microdrive használatához szükséges új parancsok96
A ZX Spectrum gépi kódú programozása99
Bevezetés99
A ZX Spectrum működése99
A Z80 mikroprocesszor regiszterei101
A Z80 mikroprocesszor utasításkészlete103
Az egyszerű betöltési utasítások103
A blokkbetöltési és az átviteli utasítások105
A felcserélési utasítások106
Az aritmetikai és a logikai műveletek107
A kereső-összehasonlító utasítások110
A forgatási és az eltolási (shift) utasítások111
A bitkezelő utasítások111
Az ugróutasítások113
A szubrutinkezelő utasítások115
A be- és kimeneti utasítások116
A megszakítást (interrupt) kezelő utasítások116
A vegyes utasítások118
Az assembler utasítások120
Gyakorlatok121
A ROM rutinok, a RAM és a perifériák125
A képernyő használata127
A karakterek megjelenítése136
A hanghatások141
A billentyűzet142
A BASIC és a gépi kód153
A számárbázolás153
A BASIC-sorok és a RAM154
A BASIC-változók155
A rendszerváltozók156
Az adatrögzítés160
Vegyes kérdések163
Függelékek173
Tárgymutató196
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem