kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Gondolat Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 175 oldal |
Sorozatcím: | Gondolattár |
Kötetszám: | 16 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 13 cm x 10 cm |
ISBN: | |
Mi a zenekar? | 3 |
Zenekar és hangszerelés | 3 |
A zenekar kialakulása | 7 |
Hol kezdődik a zenekar? | 9 |
A zenekar gagyogása - a többszólamúság kialakításáig | 12 |
A klasszikus kelet | 12 |
Görögország | 17 |
Róma | 23 |
A középkor és a polifónia első nyomai | 25 |
A zenekar első alakja Lully koráig | 31 |
A zenekari többszólamúság kifejlődése | 31 |
Kamarazenészek és templomi zenészek | 35 |
Az első balett-partitúra | 37 |
Monteverdi csodája | 40 |
A klasszikus zenekar megszervezése | 43 |
A kamarazenekartól a szimfónikus zenekarig | 48 |
A concerto grosso kettős együttesű zenekara | 48 |
A zenekar megtiszítása | 55 |
Rameau: A hangszínek | 57 |
Bach és Händel: Az egyensúly | 59 |
Haydn és Mozart | 67 |
Egyes zenekarok összeállítása Németországban és Párizsban a XVIII. században | 73 |
Az aranykor | 74 |
Az újjáalkotott zenekar: Beethoven | 75 |
Az üstdobok új alkalmazása | 78 |
A vonóskar szerepének megnövelése | 78 |
Beethoven kilenc szimfóniájának zenekara | 79 |
Új hangszerek alkalmazása | 81 |
A zenekar nehéztüzérsége | 87 |
Az első német romantikusok | 92 |
A zenekar modern fogalma: Berlioz | 94 |
Berlioz után a zenekar tökéletesebbé válik, de már alig fejlődik | 104 |
A modern zenekar | 111 |
Az oroszok és az ütőhangszerek | 115 |
A Wagner utáni túllicitálás | 116 |
Az "impresszionista" visszahatás | 117 |
Debussy után Ravel | 120 |
A dzsessz megjelenése - Az irodalom hatása a zenekarra | 121 |
A "szemnek szóló" zenekar | 124 |
Sztravinszkij zenekara | 126 |
Honegger zenekara | 127 |
A zenekari minta egysége | 128 |
A kivételek és az új hangszerek | 129 |
A modern zenekar, szilárd egyensúly | 131 |
Hogyan használjuk a zenekart? | 132 |
Anatómia: A csoportok | 132 |
A vonós kvartett | 132 |
A fafúvók | 133 |
A rézfúvók | 134 |
Az ütőhangszerek | 135 |
Fiziológia: A hangszerelés | 135 |
Építészet: Az emelvény és a zenekari árok | 141 |
A vezénylés művészete | 145 |
A karmester rövid története | 146 |
A karmester jelentősége | 148 |
A karmester szerepe | 149 |
A felkészülés | 150 |
Az ütem | 152 |
A tempó | 153 |
Az indulás | 155 |
Az árnyalatok | 155 |
A zenekari vezénylés tanítása | 155 |
A "nem szimfonikus" alakulatok | 157 |
A kamarazenekar | 157 |
Rézfúvók és általában fúvóhangszerek zenekara | 159 |
A dzsessz és a szimfonikus dzsessz | 166 |
Az "egzotikus" zenekarok | 169 |
Befejezés | 170 |