A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A zenei nevelés helyzete Magyarországon

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Magyar Tudományos Akadémia Zenetudományi Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 110 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az 1976-1980 évek ötéves ciklusa folyamán a Magyar Tudományos Akadémia Elnökségének megbízásából működött az MTA és az Oktatási Minisztérium közös bizottságaként az MTA-OM Köznevelési Bizottság. A... Tovább

Előszó

Az 1976-1980 évek ötéves ciklusa folyamán a Magyar Tudományos Akadémia Elnökségének megbízásából működött az MTA és az Oktatási Minisztérium közös bizottságaként az MTA-OM Köznevelési Bizottság. A Bizottság Irodalmi Esztétikai Nevelési Munkabizottságának keretében a Zenei Nevelési Munkabizottság, Forrai Katalin kitűnő titkári irányításával, tevékenységének zömét arra fordította, hogy zenei nevelésünk helyzetét a közismereti oktatás különböző szintjein, különböző típusú oktatási intézményekben áttekintse. Ehhez az áttekintéshez a különböző iskola-típusok legnagyobb tapasztalatú pedagógusaitól kért összefoglaló, értékelő tanulmányokat. A működési ciklus ideje alatt mintegy húsz tanulmányt vitatott meg a Munkabizottság.
Az időszakot lezáró, 1980 évi, április hó 15-i ülésen visszatekintve működésére, úgy találta, hogy a tanulmányokban összegyűjtött rendkívül értékes tapasztalatokat kár volna szélesebb kör számára ismertté nem tenni, legalább szemelvényesen. Ennek a határozatnak megfelelően, Ittzés Mihály áldozatkész vállalkozásának eredményeként jött létre a következő gyűjtemény. Kezdeményezői, szerkesztői remélik, hogy közrebocsátásával szolgálatot tehetnek zenei nevelésünk fontos ügyének . Vissza

Tartalom

Bevezetés 1
1. Előszó 2
2. P. Eckhardt Mária: A zenei nevelés helyzete a nem szakosított tantervű általános iskolákban 6
2.1. Bevezetés: A helyzetkép legáltalánosabb jellemzői 8
2.2. A tanterv és a tananyag megítélése és teljesítése - javaslatok 11
2.3. Módszertani problémák és javaslatok 25
2.4. Helyzetkép a pedagógusokról - az oktatás személyi feltételei 32
2.5. Szervezési kérdések - az oktatás tárgyi feltételei 39
2.6. Összegezés 4 9
3. A zenei nevelés helyzete az ének-zenei szakosított tantervű általános iskolákban 52
3.1. Szervezeti kérdésekről 53
3.2. Tartalmi kérdések 54
4. Zenei nevelés a középfokú tanintézetekben 61
4.1. Gimnázium 61
4.2. Szakközépiskolák, szakmunkásképzők 70
4.3. óvónői szakközépiskola 72
5. Az ének-zenét tanító pedagógusok képzése 74
5.1. Óvónőképző intézetek 74
5.2. Tanítóképzés 76
5.3. Tanárképző főiskolák 81
5.4. A tanárképzés egyéb formái 86
6. A zenei neveléssel kapcsolatos kutatások 88
6.1. Erdei Péter: A zenei írás-olvasás tanítása
eredményességének felmérése 88
6.2. Kiss Zsuzsánnak: Régi zene az iskolában 91
6.3. Dr.Kokas Klára: Komplex esztétikai nevelési kísérlet 98
6.4. Laczó Zoltán: Improvizáció-vizsgálat az általános iskola alsó és felső tagozatában 103
7. Ajánlás az MTA-OM Köznevelési Bizottság zenei
nevelési munkabizottság tevékenységének folytatására a jövő ciklusban 108
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem