1.062.212

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A web programozása I.

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Kossuth Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 248 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-09-3929-0
Megjegyzés: CD-melléklet nélkül. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Napjainkban a World Wide Web (WEB) az Internet legfrekventáltabb területe. A világhálón kalandozók naponta újabb és újabb Web-helyeket fedezhetnek fel világszerte. A tervezők egymással versenyeznek, ki tud érdekesebb, izgalmasabb, képet, hangot, animációt is magában foglaló Web-oldalakat készíteni. A kereskedelem is felfedezte magának a Web-oldalak interaktivitásában rejlő lehetőségeket. Ez a könyv megismerteti az olvasóval az internetes kommunikálás alapjait, a Web-oldalak készítéséhez használt HTML nyelvet. Bemutatja a különböző böngésző, kiszolgáló és kereső programok működését, és segítséget nyújt elkészítésükhöz. A könyv olvasója megtudhatja, hogy a C++, Perl, JavaScript és VBScript nyelvű fájlok segítségével hogyan készíthetők CGI programok, melyek interaktív kapcsolatot teremtenek a Web-oldalak olvasóival. A Web programozásának olyan új és érdekes területei is megismerhetők a könyvből, mint a 3D objektumok készítésére alkalmas VRML nyelv vagy az ActiveX vezérlőelemek... Tovább

Fülszöveg

Napjainkban a World Wide Web (WEB) az Internet legfrekventáltabb területe. A világhálón kalandozók naponta újabb és újabb Web-helyeket fedezhetnek fel világszerte. A tervezők egymással versenyeznek, ki tud érdekesebb, izgalmasabb, képet, hangot, animációt is magában foglaló Web-oldalakat készíteni. A kereskedelem is felfedezte magának a Web-oldalak interaktivitásában rejlő lehetőségeket. Ez a könyv megismerteti az olvasóval az internetes kommunikálás alapjait, a Web-oldalak készítéséhez használt HTML nyelvet. Bemutatja a különböző böngésző, kiszolgáló és kereső programok működését, és segítséget nyújt elkészítésükhöz. A könyv olvasója megtudhatja, hogy a C++, Perl, JavaScript és VBScript nyelvű fájlok segítségével hogyan készíthetők CGI programok, melyek interaktív kapcsolatot teremtenek a Web-oldalak olvasóival. A Web programozásának olyan új és érdekes területei is megismerhetők a könyvből, mint a 3D objektumok készítésére alkalmas VRML nyelv vagy az ActiveX vezérlőelemek használata.
A megértést számos, a gyakorlatban is kipróbálható példaprogram és ábra segíti. A programok forráskódjaikkal együtt megtalálhatók a CD-mellékleten, amely a Java és a Perl nyelv fejlesztőkészletét is tartalmazza. Vissza

Tartalom

A Word Wide Web - rövid áttekintés
A Word Wide Web meghatározása5
Röviden a hálózatokról6
Hálózatokból álló hálózat7
Az Internet, mint világméretű számítógépes hálózat7
Intranetek8
A Web születése8
Eszközök a Weben történő szörfözéshez10
Szöveges és grafikus böngészők13
A Web architektúrája17
A protokollok17
Mi a HTTP?18
Mi a HTML?18
Forró zónák19
Barangolás a Weben20
Szörfözés a Weben URL-ek és hiperhivatkozások segítségével20
Az URL-ek közelebbről21
Programozói nyelvek a Weben22
A Java - első pillantásra22
A Perl - első pillantásra23
A CGI - első pillantásra23
A VRML - első pillantásra23
Az ActiveX - első pillantásra23
Összefoglalás24
A Web programozásával foglalkozó fontosabb helyek24
Web protokollok
A protokollokról27
Hálózati összetevők28
A kommunikációs alrendszerek29
A hálózatok hétszintű ISO/OSI modellje29
A szintek meghatározása30
A hétszintű hálózati modell33
Az ISO/OSI hálózati modell vizsgálata34
A fizikai sz int meghatározása34
Mi a TCP/IP?46
A TCP/IP protokollegyüttes47
A protollrétegződés elve48
A TCP/IP adatfolyama49
A TCP/IP protokollkészlet50
A TCP/IP csomagok címei52
A protokollok ehlye a TCP/IP protokollkészletben53
Kapcsolatorientált szolgáltatások53
Kapcsolat nélküli szolgáltatások53
Bővítsük a TCP/IP-s szókincsünket53
Egyéb fontos protokollok61
A SLIP, CSLIP és a PP61
A HTTP áttekintése61
Az ügyfél/kiszolgáló modell62
A virtuális áramkör62
Az ügyfelek és a kiszolgálók azonosítása62
A HTTP ügyfél kérései63
Mit jelent az S-HTTP?63
SSL vagy S-HTTP64
Összefoglalás64
A hálózati kommunikációval foglalkozó fontosabb helyek65
A HTTP közelebbről
A HTTP - a Web eredendő protokollja67
A MIME68
Részletesebben a HTTP-ről70
Keresés, elővétel és megjelölés a HTTP-vel72
A HTTP négylépéses tranzakciója73
A HTTP válaszkódjainak osztályai75
Részletesebben az URL-ekről76
Az URL-ekről76
Az URL-ek és a HTML78
Abszolút és relatív URL-ek78
A HTTP metódusai79
Egyéb HTTP metódusok81
A fejléc általános mezői81
A kérésfejléc mezői82
A törzsfejléc mezői84
A válaszok86
A HTTP válaszfejlécének mezői86
A törzs87
Adatkommunikáció a Weben88
Egy példa HTTP tranzakcióra88
Összefoglalás89
A HTTP protokollal foglalkozó fontosabb helyek89
Bevezető a HTML nyelvbe
A HTML és történetének rövid áttekintése92
A hipertextek és a forró zónák rövid áttekintése93
Dokumentumformázó rendszerek93
A HTML elemek típusai94
A címkék szabályai97
Négy fontos HTML elem97
A szöveg és a HTML elemek99
A HTML megjegyzések100
Az alapvető HTML elemek100
Karakterek, szavak és bekezdések112
Szövegrész-azonosítók112
Felhasználói adatbevitel113
HTML űrlapok113
Az űrlap elemei113
Adatok bekérése űrlapon114
Miniatűrlap készítése118
Összefoglalás120
A HTML nyelvvel foglalkozó fontosabb helyek120
A HTML 3.2-es verziója (és ami utána jön)
A HTML 3.2-es verziói PUBLIC szövegazonosítói123
A HTML 3.2-es verzió attribútumai135
Néhány szó a keretekről142
Összefoglalás144
A HTML 3.2-es verzióval foglalkozó fontosabb helyek144
Egyszerű Web-kiszolgáló készítése
Röviden a Windows operációs rendszerről147
A Windows használata a Web programozáshoz148
A Windows-szoftvercsatornák149
A Winsock API150
A Winsock használata151
A Winsock megvalósítása152
A Winsock függvénytár gyors áttekintése153
A TCP (Transport Control Protocol) átismétlése157
Az UDP (User Datagram Protocol) átismétlése157
Web-kiszolgáló készítése158
Módosítások megjelölése a forráskódban158
A kiszolgáló-alkalmazási osztályok áttekintése159
Az egyszerű kiszolgáló bővítése179
Összefoglalás181
A kiszolgálókkal foglalkozó fontosabb helyek181
Egyszerű Web-böngésző készítése
HTML elemző program írása184
A Simple Browser működése és használata189
A Simple Browser részekre bontása191
A Simple Browser böngésző lehetséges bővítései200
Összefoglalás201
Az MFC, Doc/View és C++ témakörökkel foglalkozó fontosabb helyek201
A Web-böngésző továbbfejlesztése
A továbbfejlesztett böngésző használata203
A Web egyszerűbb programozása a Winlnet függvénytárral207
A kibővített böngésző grafikus képességei208
A kibővített böngésző részekre bontása208
A bővített böngésző egyéb továbbfejlesztési lehetőségei216
Sokoldalú böngésző készítése217
Összefoglalás219
Böngészőkkel foglalkozó fontosabb helyek219
Robotok, ágensek és egyéb Web gyűjtögetők készítése
A robotokról222
Saját robot készítése - a Wanderer223
A Wanderer program részekre bontása224
A Wanderer main függvénye226
Etikus robotok234
Robot kizárása egy Web-helyről234
Összefoglalás235
Robotokkal és vándorokkal foglalkozó fontosabb helyek236
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem