kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | "Török Sándor" Waldorf-pedagógiai Alapítvány-OKI Iskolafejlesztési Központ |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 51 oldal |
Sorozatcím: | Waldorf-könyvek |
Kötetszám: | 1 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 29 cm x 21 cm |
ISBN: | |
Bevezető | 3 |
A történeti adatokból | 4 |
Osztálytanító, epochális tanítás | 6 |
Az ember | 7 |
Az első három osztály vázlatos tanterve | 8 |
Első osztály | 8 |
Második osztály | 9 |
Harmadik osztály | 9 |
A heti óraszámok alakulása | 9 |
Az első osztály | 10 |
Anyanyelv /Beszéd, írás, olvasás / Rajzolás, festés, formarajz | 10 |
Élőbeszéd, mese | 10 |
A betű | 11 |
Az írás | 11 |
Az olvasás | 12 |
A reggel | 12 |
A festés | 13 |
A költői - és a helyes kiejtés | 14 |
A két idegen nyelv | 14 |
Utánzás és gyűjtés | 14 |
Az óraszám | 14 |
Direkt-módszer | 15 |
Számolás - matematika | 15 |
A nagy, kerek sajt | 15 |
A négy alapművelet - fordítva | 16 |
Az Egy | 16 |
Egoizmus, intellektus - tárgyilagosság, józanság | 17 |
A mozgásokból megelevenedő egyszeregy | 18 |
Rajz - írás- számjegyek | 18 |
Profilaktikus pedagógia | 18 |
Szakoktatás | 18 |
Az átlelkesített világ | 19 |
Zene | 19 |
A botfülű gyerek | 19 |
Kvint-tartomány, hangszerek | 20 |
Euritmia | 20 |
Torna és gimnasztika | 21 |
Kézimunka | 21 |
A második osztály | 21 |
Anyanyelv /Beszéd. írás, olvasás / Rajzolás, festés, formarajz | 22 |
Fabulák és legendák | 22 |
Írás, olvasás | 23 |
Helyes ejtés | 23 |
Nyelvtan | 23 |
Az ige | 24 |
Melléknevek, főnevek - a mondat felépítése | 24 |
A két idegen nyelv | 24 |
Tánc az asztalon | 24 |
Angol, francia - orosz | 25 |
Számolás, matematika | 25 |
A fejszámolás | 25 |
Egyszeregy | 26 |
Játékok és csodák | 26 |
Algebra, geometria | 26 |
Szakoktatás | 27 |
Zene | 27 |
Ismerkedés a hangszerekkel | 27 |
Euritmia | 28 |
Karok - hangzók | 28 |
"Keressük egymást" | 28 |
Kvint; botok | 28 |
Torna és gimnasztika | 28 |
Kézimunka | 29 |
Harmadik osztály | 29 |
Anyanyelv | 29 |
Írás | 29 |
Beszéd | 29 |
Az Ótestamentum történetei - és a 9. év krízise | 29 |
Nyelvtan | 31 |
Festés, rajz | 31 |
Nem ábrázolás - formálás, megjelenítés | 31 |
A két idegen nyelv | 32 |
Számolás és matematika | 32 |
Szakoktatás | 32 |
Dolgok és foglalkozások | 32 |
Paraszt, halász, kőműves | 33 |
Az átlátható világ | 33 |
A hálaérzet csírái | 34 |
Ház és mérés | 34 |
Természetrajz | 35 |
Zene | 35 |
Euritmia | 35 |
Torna és gimnasztika | 36 |
Kézimunka | 36 |
A következő kilenc év: 4-12. | 36 |
Az elbeszélések | 38 |
Történelem | 38 |
A művészetek története | 38 |
Szakmai ismeretek - földrajz | 38 |
Technológia és gyakorlat | 38 |
Természetrajz | 38 |
Fizika | 39 |
Kémia | 39 |
Anyanyelv | 39 |
Idegen nyelv | 39 |
Matematika és geometria | 40 |
Rajz | 40 |
Festés | 41 |
Plasztikus munkák - faragás, szobrászat | 41 |
Ének | 41 |
Hangszeres zene | 41 |
Euritmia | 41 |
Torna | 42 |
Kézművesség | 42 |
Kézimunka | 42 |
Kertépítés | 42 |
Főzés és háztartási ismeretek | 42 |
Elsősegélynyújtás | 42 |
Hittan | 42 |
Irodalmi művek; művészetek | 42 |
Épület; színházterem; berendezés | 43 |
Utószó | 44 |
Wissen és Köünnen | 44 |
A módszer | 44 |
Az adaptáció | 44 |
A solymári Waldorf-iskola epochái | 45 |
Mesék | 45 |
Mondókák, nyelvtörők, találós kérdések | 46 |
Dalok | 46 |
Versek | 46 |
Jegyzetek | 47 |
Irodalom | 51 |