1.059.830

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A vizuális ítélet lélektani, pedagógiai, módszertani megközelítésben

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 200 oldal
Sorozatcím: Kérdőjel
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 17 cm x 12 cm
ISBN: 963-05-5593-x
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér fotóval, ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A megismerés talán legfontosabb eszköze, a látás, illetve annak fejlettsége, kulturáltsága az ember tevékenységének minden területén első szerepet kap. A dolgok alakja, formája, színe, egymáshoz való viszonyuk: képek gondolati-emlékezeti rendszerét hozza létre, a befogadásnak és a kifejezésnek forrását és eszközeit, melyek mind az egyén, mind a társadalmi csoport, réteg általános és konkrét vizuális kultúráját meghatározzák. A vizualitás problémája ezért a politikai, a művészi, a mindennapi, a pedagógiai-iskolai szakkörök érdeklődésének, értelmezési harcainak előterében állt, különösen ott a szocialista pedagógiai kísérletek régebbi évtizedeiben. A szerző mindig ott volt a küzdök között. Visszapillantása a voluntarista időkre, amikor a vizualitást háttérbe kívánták szorítani az absztrakt-fogalmi megismeréssel szemben; s mai, véglegesnek tetsző álláspontjának ajánlásai a lélektan, a pedagógia e kérdéssel foglalkozó szakembereinek: hasznos, izgalmas törekvés. Mert tudni mindenekelőtt... Tovább

Fülszöveg

A megismerés talán legfontosabb eszköze, a látás, illetve annak fejlettsége, kulturáltsága az ember tevékenységének minden területén első szerepet kap. A dolgok alakja, formája, színe, egymáshoz való viszonyuk: képek gondolati-emlékezeti rendszerét hozza létre, a befogadásnak és a kifejezésnek forrását és eszközeit, melyek mind az egyén, mind a társadalmi csoport, réteg általános és konkrét vizuális kultúráját meghatározzák. A vizualitás problémája ezért a politikai, a művészi, a mindennapi, a pedagógiai-iskolai szakkörök érdeklődésének, értelmezési harcainak előterében állt, különösen ott a szocialista pedagógiai kísérletek régebbi évtizedeiben. A szerző mindig ott volt a küzdök között. Visszapillantása a voluntarista időkre, amikor a vizualitást háttérbe kívánták szorítani az absztrakt-fogalmi megismeréssel szemben; s mai, véglegesnek tetsző álláspontjának ajánlásai a lélektan, a pedagógia e kérdéssel foglalkozó szakembereinek: hasznos, izgalmas törekvés. Mert tudni mindenekelőtt azt jelenti: látni. S aki jól lát, mélyen a látszatok alatt is: az tudhat egyáltalán. Vissza

Tartalom

Előzmények, állomások, indítékok 7
A kísérletek általános jellemzése 55
Mechanizmusuk és a követett vizsgálati, értékelési módszer ismertetése 55
A kísérletek leírása, értékelése 58
1. kísérlet 58
2. kísérlet 67
Az 5. ábra értékelése. Következtetések 74
3. kísérlet 78
4. kísérlet 89
5. kísérlet 95
6. kísérlet 100
Következtetések, ajánlások 115
Pszichológia 117
Helyzetkép. Túlhaladott és nyitott problémák 117
Ajánlás a problémák rendezésére 127
A kép 130
A „bemeneti" és a „kimeneti" kép 133
Kép - képzet - fogalom/szó 137
Néhány gondolat a genezisről 140
Neveléstudomány 141
Helyzetkép a vizualitás szemszögéből 141
Zárt és nyitott problémák. Érzékiség és gondolatiság 144
A megfigyelés dialektikája. Helye a tanításban, tanulásban 146
Szemlélet szemléletesség, szemléltetés 154
összefoglalás, ajánlás 160
Tantárgypedagógia. (Rajz és műalkotások elemzése) 163
A művészet (művészi megismerés) tantárgypedagógiai helye 164
Rajz 172
A vizuális nevelés kezdetének problémái 173
Koncepcionális problémák 176
Célkép, feladatrendszer 176
Módszertan, módszer 179
Rajz és természettudomány 179
Vízió-asszociatlv analízis mint módszer 182
Ajánlás 187
Még néhány szó 190
Jegyzetek 193

Balogh Jenő

Balogh Jenő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Balogh Jenő könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A vizuális ítélet lélektani, pedagógiai, módszertani megközelítésben A vizuális ítélet lélektani, pedagógiai, módszertani megközelítésben A vizuális ítélet lélektani, pedagógiai, módszertani megközelítésben A vizuális ítélet lélektani, pedagógiai, módszertani megközelítésben

A borító belső oldala és néhány lap foltos.

Állapot:
1.740 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba