1.059.326

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A vizuális-esztétikai nevelés lehetőségei

Tantervek, programok, feladatrendszerek

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Magyar Kémikusok Egyesülete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 333 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 15 cm
ISBN: 963-8192-45-3
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér fotóval illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A vizuális-esztétikai nevelés lehetőségei o. program, feladatrendszer és alternatív tantervgyüjtemény megjelentetésével szeretnénk hozzájárulni ahhoz9 hogy ez az igen mostohán kezelt pedagógiai... Tovább

Előszó

A vizuális-esztétikai nevelés lehetőségei o. program, feladatrendszer és alternatív tantervgyüjtemény megjelentetésével szeretnénk hozzájárulni ahhoz9 hogy ez az igen mostohán kezelt pedagógiai terület /vagy inkább műveltségtömb/, az őt megillető helyre kerüljön a most formálódó hazai társadalmi értékrendben.
A szerkesztő mindössze arra vállalkozott, hogy különböző programok, tantervek a széles nyilvánosságra kerüljenek, illetve segitsék a helyi tantervek megszületését.
A jelenlegi oktatási rendszert az átmenetiség jellemzi. Ennek az iskolai gyakorlatban nemcsak hátrányai, hanem előnyei is vannak. Az egyik előny éppen az, hogy az intézmények saját tárgyi és szellemi adottságaikhoz mérten elkezdhetik az önálló, testreszabott programok kialakítását. E feladat kapcsán - gondolom ezen a téren már kialakult a konszenzus - a gyermekek érdekének kell egyértelműen érvényesülnie. A mi nyelvünkre leforditva ez azt jelenti, hogy diákjaink önálló alkotó, világfelfedező - képességének feltételeit kell biztositanunk.
Azt hiszem, az itt olvasható irások mind ebben a szellemben Íródtak, s a koncepcionális különbségektől függetlenül azonos értékeket tartalmaznak. Van köztük olyan tervezet, mely annyira kidolgozott, hogy akár helyi tantervként is azonnal alkalmazható. /Ehhez például konkrét óraleirás is kapcsolódik./ A tanulmánykötetben megjelent 300 feladatot tartalmazó.feladatrendszer pedig egyéni értelmezés szerint szinte végtelen kombinációban, bármelyik iskolarendszerben és korosztályban felhasználható. Vissza

Tartalom

Bevezető
1. Sipos Endre: A vizuális-esztétikai nevelés gyakorlati
kérdései /tanterv, módszerek, követelmények/
2. Kilyénfalvi Béláné: Vizuális-esztétikai nevelés
Alternativ tanterv 10-14 éves korú diákok
tanitásához
3. Muttermayer Ödönné - Schweitzer Zsuzsanna:
A helyi nevelés rendszere a Tomori utcai iskolában /Budapest/
/6-12 éves korosztály/
4. Katona Kata - Vályi Csaba: Tan tervtervezet a hatosztályos
matematika tagozatos gimnázium I-II. valamint VI. osztályainak rajz és műalkotások elemzése tantárgy számára
5. Radóczy Mária: A XXII. kerületi "Kempelen Farkas" 8 osztályos kisérleti gimnázium vizuális-esztétikai nevelés programja, tanterve
6. Rabié Judit: A környezet-rajz-technika tantárgy integrációjára épülő vizuális-esztétikai program
7. Heffner Anna: környezet- és vizuális kultúra
8. Acsádi Ágnes - Gyuriczáné Zadravecz Kornélia: Rajz és műalkotások tanterv a nyolcosztályos gimnázium I-IV. osztálya számára
9. Sipos Endréné: Beszámoló a Magyar Nemzeti Galériában folyó
múzeumpedagógiai munkáról
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A vizuális-esztétikai nevelés lehetőségei A vizuális-esztétikai nevelés lehetőségei

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
2.440 Ft
1.950 ,-Ft 20
16 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A vizuális-esztétikai nevelés lehetőségei A vizuális-esztétikai nevelés lehetőségei A vizuális-esztétikai nevelés lehetőségei

A borító enyhén foltos.

Állapot:
2.440 ,-Ft
20 pont kapható
Kosárba