1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Visual C++ és az MFC

... önálló tanuláshoz...

Szerző
Lektor

Kiadó: Magánkiadás
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 436 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-640-979-X
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált. Második, javított, módosított kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Egy jól használható tankönyv írásához elengedhetetlen a több éves oktatási gyakorlat az adott témában. E könyv készítését is megelőzte a tananyag különböző képzési formákban - nappali tagozatos... Tovább

Előszó

Egy jól használható tankönyv írásához elengedhetetlen a több éves oktatási gyakorlat az adott témában. E könyv készítését is megelőzte a tananyag különböző képzési formákban - nappali tagozatos szakképzés, tanfolyami képzés - történő többszöri gyakorlati kipróbálása. Sajnos az informatika gyors változása miatt nincs mód arra, hogy a könyvet olyan szinten teszteljük, ahogy azt egy hagyományos általános érvényű témában tehetnénk, mert mire elkészülne, a benne található tananyag már elavulttá válna. Remélem, sikerült megtalálnom azt a pontot, amikor már elegendő gyakorlati tapasztalat áll rendelkezésemre, és még mindig izgalmas témát jelent a könyv tartalma.
A könyv Visual C++ 6.0 fejlesztői környezetben, a háttérben Windows NT 4.0 operációs rendszerrel készült. Az oktatás során használtam a tananyagot Visual C++ 4.2-től, Win 95 és későbbi operációs rendszerek alatt is. A megadott konfigurációtól eltérő felhasználás esetén előfordulhat néhány megoldás kisebb módosítása. Amit ezek közül észrevettem, azt beépítettem a szövegbe.
További információk az 'Útmutató a könyv használatához' fejezetben találhatóak.
A könyvet egyaránt ajánlom diákoknak és gyakorló programozóknak, akik az objektumorientált programozás alapfogalmaival már megismerkedtek, és új programfejlesztő környezetként a Visual C++-t választották.
Ezúton kérem az olvasó elnézését a könyvben mégis fellelhető hibákért!
"Always make new mistakes!"
(Dyson, 1998.) Vissza

Tartalom

Tartalomjegyzék3
Útmutató a könyv használatához11
Bevezetés15
A Visual C++ bemutatása17
A Visual C++ telepítése18
A Visual C++ fejlesztőkörnyezet20
Használt varázslóink:21
Az alkalmazásvarázsló21
Az osztályvarázsló22
A Workspace ablak25
További ablakok a képernyőn26
Az Output ablak27
Eszköztárak27
A súgó használata27
Nyomkövetés30
Kérdések33
Összefoglalás33
Üzenetkezelés35
A Visual C++ alkalmazás szerkezete35
Esemény, üzenet, kezelő metódus39
Az események feldolgozása41
Üzenetek a szálak üzenetsorában41
Az üzenetek feldolgozása42
Az üzenetkezelő ciklus függvényei43
Aszinkron - szinkron üzenetek44
Az üzenettérkép (Message_Map)45
Üzenet kategóriák kezelése47
Ablaküzenetek kezelése47
Vezérlést bejelentő üzenetek kezelése48
Parancsüzenetek kezelése49
Üzenetek csoportos kezelése50
A fejlesztő által definiált üzenetek kezelése51
Regisztrált üzenetek51
Külső üzenetek52
Billentyűüzenetek52
Egérüzenetek53
A Spy++54
Kérdések56
Összefoglalás56
Párbeszédablakok59
Erőforrások59
Vezérlők60
A párbeszédfelület szerkesztése64
Párbeszédablak64
Előredefiniált párbeszédablakok65
Szerkesztett párbeszédablak66
Változó hozzárendelése a vezérlőhöz67
Hozzárendelés az osztályvarázsló segítségével67
Kapcsolattartás a vezérlő és a tagváltó között69
Vezérlők kezelésének lehetőségei71
Ideiglenes mutatón keresztül71
Objektum segítségével, üzenetkezelő metódusok a szülőablakban71
Származtatással, új üzenetkezelő metódusok a vezérlő osztályban72
A párbeszédablak életciklusa73
A párbeszédalapú alkalmazás szerkezete75
Új szerkesztett párbeszédablak76
Activex vezérlő csatolása77
A file nyilvántartásba vétele78
Regisztrált vezérlők tesztelése79
ActiveX vezérlő használata az alkalmazásban80
Kérdések83
Összefoglalás84
Az MFC felépítése85
Az MFC áttekintése85
API: Application Programming Interface86
Az MFC mint osztálykönyvtár86
Az MFC mint framework87
Információk az MFC osztályokról87
A CObject osztály90
A CObject főbb utódosztályai91
Az alkalmazások főbb alaposztályai92
A kivételezést támogató osztályok92
A fájlkezelést támogató osztályok92
A konténerosztályok93
Az alkalmazásszerkezeti osztályok94
A CCmdTarget osztály95
A CWinThread osztály95
Többszálú alkalmazások95
A megjelenítést támogató osztályok98
Az ablakok99
A CWnd osztály100
Az időzítő101
CWnd és HWND kapcsolata102
A CFrameWnd osztály104
A CView osztály105
Drag & drop technika106
A CDialog osztály és utódai106
A vezérlők a CWnd utódai109
Néhány további vezérlőosztály109
Vezérlők futásidejű létrehozása113
Az egyszerű érték típusok kategória osztályai113
A CString osztály113
A CTime és a CTimeSpan osztály116
Az osztályok tárolása117
Globális függvények117
Kérdések119
Összefoglalás120
Megjelenítés a grafikus felületen121
A DC121
A CDC objektumai122
Az objektumok kiválasztása a DC-be123
Hogyan férjünk hozzá a DC-hez?124
A CDC osztály utódosztályai124
A GDI (Graphics Device Interface)125
A GDI objektumok126
CPen126
CBrush127
CBitmap127
CFont128
CRgn129
A színek130
Grafikus objektum törlése131
Rajzolás a képernyőre132
A WM_PAINT üzenet és kezelése132
A CDC osztály tagfüggvényei133
Logikai és fizikai megjelenítés135
Az ikonok138
Az egérkurzor a képernyőn139
Tetszőleges alakú kurzor139
Általunk rajzolt kurzor140
Animált kurzor142
A kurzort kezelő függvények144
Az egér mozgásának korlátozása145
Kérdések145
Összefoglalás146
SDI, MDI alkalmazások149
A Document/View architektúra150
SDI, MDI alkalmazások150
A Document/View architektúra osztályai152
Az alkalmazásosztály152
A dokumentumsablon-osztály152
A keretablakosztály153
A nézetosztály154
A dokumentumosztály155
Az SDI alkalmazássablon osztályai157
Az MDI alkalmazássablon osztályai159
Szerializáció161
Az alkalmazáshoz rendelt fájlkiterjesztés161
Szerializáció163
Szerializáció a dokumentumosztályban164
Új dokumentum parancs (New document)165
Létező dokumentum nyitása (Open)165
A dokumentum mentése vagy bezárása166
Szerializáció különböző típusú adatok esetén167
Szerializáció osztályok készítése167
A keretablak interfészei170
Menükezelés170
Menüpontok szerkesztése170
Menüparancsok kezelése172
A menüpont megjelenése174
Gyorsmenü174
Menü a párbeszédablakban175
Dummy menü176
Gyorsgombok176
Az eszköztár177
Az eszköztár szerkesztése177
Több eszköztár az alkalmazásban178
Az állapotsor180
Állapotsor a kódban180
Új ablak az állapotsorban181
Kiírás az állapotsorba182
További elemek183
Több ablak az alkalmazásban184
Egy nézet, több ablak184
Egy dokumentum, több nézet186
Osztott nézetek187
Önálló nézetek191
Kérdések192
Összefoglalás193
A Registry használata197
A regisztrációs adatbázis szerkezete198
A regisztrációs adatbázis módosítása200
Módosítás szerkesztővel200
Módosítás telepítéskor201
A Registry módosítása az alkalmazásból202
Adatok írása a regisztrybe203
Dokumentumok megnyitása duplakattintásra204
Az utolsó használt dokumentum nyitása indításkor204
Kérdések205
Összefoglalás205
Gyakorlatok
Bevezető feladat211
Hello alkalmazás211
Az alkalmazás szerkezete221
Kézzel írt minimális alkalmazás221
Párbeszédalapú alkalmazások233
Gyümölcsárazó automata234
Terv234
A párbeszédfelület és kezelése236
Új párbeszédablakok246
Második megoldás: mindez vezérlőobjektum változókkal252
Feladatok:256
Köszöntés hanggal256
Számológép257
Fényképtár257
Tili-toli játék257
Telefon257
Nyomógomb képpel257
Szókirakó játék258
Memória játék (memory)258
MFC osztályok258
Amőba játék265
Terv265
Előkészítő lépések266
Kódolás266
Egér használata268
Ablakok a Spy++-ban273
Feladatok275
Időmérés az Amőba feladatban275
Kapj el gomb!276
Elégedett Ön a fizetésével?276
Szerencsekerék276
Fuss!276
DragList277
Feladatütemező277
Többfülű alkalmazás278
Varázsló278
Fényújság278
Videólejátszó278
Ötletek a feladatok megoldásához:278
Grafikus felület kezelése289
Rajz készítése289
Rajzoljunk ablakunkba egy ábrát!289
Tároljuk a rajzot metafájlban!291
Metafájlt kirajzoló alkalmazás!294
Rajzolás egérrel295
Terv296
Rajzolás pontokkal296
Rajzolás vonalakkal297
Tároljuk a rajzot a memóriában!300
Módosítsuk az egérkurzort!304
A toll és az ecset beállítása a párbeszédfelületen309
A terv309
A rajz309
A toll és az ecset tulajdonságlapja313
A toll beállításai314
Az ecset tulajdonságlapja324
Az egér elkapása, téglalapba zárása332
Feladatok:334
Animált kurzor334
Pattogó pöttyös labda334
Pöttyös labda görbült térben335
Tetszőleges alakú gomb335
Besüllyedő nyomógomb335
Számoló ovisok335
Kapj el!335
Figyellek!336
Kávé336
Karácsonyi képeslap336
Ötletek a feladatok megoldásához:336
SDI, MDI alkalmazások353
'Mindenütt körök' feladat353
A kör alkalmazás standard tagváltozókkal355
Tároljuk egy kör adatait egy CCircle osztályban!361
Több kör tárolása365
Mindenütt alakzatok369
A kertablak interfészei374
Menüpontok375
Az eszköztár376
Gyorsgombok384
Az állapotsor386
Egy dokumentum, több nézet389
Egy nézet több ablak393
Legyen több megosztott nézet398
Szövegszerkesztő alkalmazás401
Feladatok401
Arc401
SDI pulzáló kör401
Képrajzolás401
Kapj el!401
Rajz gyorsmenüvel402
Eseménykezelés402
Egy dokumentum, több önálló nézettel402
Mindenütt körök több nézettel403
Ötletek a feladatok megvalósításához403
A registry használata417
Beállítások tárolása a registryben417
Feladatok420
Az utoljára használt dokumentum beolvasása indításkor420
Készítsünk ini fájlt az alkalmazásunkhoz!420
Tanulmányozzuk a registry bejegyzéseket420
Irodalomjegyzék421
Tárgymutató425

Sipos Marianna

Sipos Marianna műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Sipos Marianna könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A Visual C++ és az MFC A Visual C++ és az MFC
Állapot:
3.640 Ft
1.820 ,-Ft 50
27 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A Visual C++ és az MFC A Visual C++ és az MFC
Állapot:
3.640 Ft
2.540 ,-Ft 30
38 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A Visual C++ és az MFC A Visual C++ és az MFC
Állapot:
3.640 ,-Ft
55 pont kapható
Kosárba