Előszó
Egy év távlatából tekintünk végig iskolánk életén. Ez az egy esztendő megmutatta valószínűleg minden növendék és szülő számára, hogy mindaz, amit az iskolák államosítása idején rosszindulatú és...
Tovább
Előszó
Egy év távlatából tekintünk végig iskolánk életén. Ez az egy esztendő megmutatta valószínűleg minden növendék és szülő számára, hogy mindaz, amit az iskolák államosítása idején rosszindulatú és reakciós hírforrásból hallottak, nem egyéb rémhíreknél.
Kiváló képességű szaktanárok nevelői és tanári munkája eredményeként nagyjából sikerült minden tanulóval megláttatni azt, hogy milyen úton járjon. A tanárok csak egy járható utat mutattak számukra, ez pedig: tanulássál építeni és segíteni a népi demokráciát. Ez így természetesen csak jelmondat, ennek tartalommal és tettekkel való megtöltésére a következő esztendőkben is mozgósítani kell minden erőt. A tennivalók tudatosítására már ebben az évben is minden lehetőséget megragadott a tanári kar. A pedagógus testület a szervezett szakmai dolgozó öntudatával kezdte meg munkáját és folytatta azt mindig. Tudta, hogy a nevelő felelőssége még fokozottabb mértékben vonatkozik rá akkor, amikor új keretekbe állított diákságot kell nevelniök. A kiváló szakmai képesítés mellett súlyt fektetett arra is, hogy az új társadalmi és gazdasági rendhez való viszony tisztázását megkönnyítse az ifjúságnak, a marxi-lenini ideológia elsajátításával.
Ha valaha igaz volt az a mondás, hogy „nem az iskolának, hanem az életnek tanulunk", úgy még fokozottabban áll ez ma, a forradalmi jellegű átalakulás idején. Nemcsak a diák tanul az élet számára, hanem a nevelő is az élet számára nevel ma már, hogy az iskolából kikerülő diák érvényesülhessen és boldogulhasson.
E célok érdekében minden lehetőséget megragadunk, hogy a tömegszervezetek útján az intézet szülői társadalmát és a diákságot bekapcsoljuk a társadalmi szervek munkájába. Mind a MNDSz, mind a MINSz keretében működő Diákszövetség céljainak és elveinek végrehajtása igen jó szolgálatot tett az iskola nevelői és oktatói munkának.
A kultuszkormányzat támogatása nem maradt él ösztöndíjak formájában sem, noha az intézet diákságának csak egy esztendő állott rendelkezésére, hogy hitelesíthesse demokratikus magatartását.
Ugyancsak jutott a Diákszövetség jótanulási érdemrendjeiből is az intézet diákjai számára.
Vissza