kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | ComputerBooks Kiadói Kft |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 350 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-618-015-6 |
Megjegyzés: | Floppy melléklettel. |
Előszó | 7 |
Mire lesz szükség? | 9 |
Alapfogalmak | 11 |
A monitorok elvi működése | 11 |
Monokrom képábrázolási módszer | 11 |
Színes képábrázolási módszer | 13 |
Az RGB színkeverési módszer | 14 |
Képernyőszerkezetek | 19 |
A karakteres kép felépítése | 19 |
A monokrom grafikus kép szerkezete | 22 |
A 16 színű grafikus kép szerkezete | 24 |
A 256 színű grafikus kép szerkezete | 28 |
A True Color (Valós színű) grafikus kép | 30 |
A karaker bittérképek | 30 |
A VGA kártya regiszterkészlete | 33 |
A VGA latch | 33 |
Az Attribute Controller regiszterek | 34 |
Státus- és kimeneti regiszterek | 36 |
Video-sequencer regiszterek | 37 |
RGB regiszterek | 40 |
Grafikai vezérlő regiszterek | 41 |
Elektronsugár-vezérlő regiszterek (CRTC) | 44 |
Egyéb regiszterek | 48 |
A képmemória olvasása és írása | 49 |
Olvasási módok | 49 |
Írás módok | 50 |
A VGA-BIOS szubrutinjai | 55 |
A VGA kártya programozása szöveges módban | 69 |
Néhány hasznos szubrutin | 69 |
Felhasználói karakterkészletek | 76 |
A karakterkészlet elérése a memóriában | 79 |
Karaktermódosítás megszakítás alatt | 83 |
A karakteres képernyő görgetése | 87 |
Pixeles görgetés karakteres képernyőn | 91 |
A billentyűzetmegszakítás működése, saját billentyűkezelés | 99 |
Osztott képernyő karakteres módban | 102 |
Labirintus játék | 106 |
A karakterkészlet | 106 |
Eljárások és függvények | 109 |
A CrtPlus egység | 113 |
Az eljárások és a függvények csoportjai | 114 |
Változók, állandók | 114 |
Az eljárások és függvények működése | 115 |
A CharEdit segédprogram | 121 |
A paletta programozása | 123 |
Egy kis színelmélet | 123 |
A színkeverés alapelve | 125 |
A lineáris színkeverés | 126 |
Árnyalatok szögfüggvények alapján | 128 |
Ha csak tizenhat színünk van | 129 |
Animáció és mozgatás a paletta segítségével | 131 |
Axonometrikus ábrázolás és színrotáció | 136 |
A SetVGApalette eljárás | 140 |
A tizenhat színű grafikus módok programozása | 141 |
Egy pixel kirajzolása és lekérdezése | 142 |
Egy pixel kigyújtása | 142 |
Egy pixel színének lekérdezése | 144 |
Vonalrajzoló algoritmus | 146 |
A GrPlus egység | 150 |
Változók és állandók | 151 |
Eljárások | 152 |
Az eljárások működése | 155 |
Az írás mód átváltása | 155 |
Karakterek kiírása bájthatárral | 156 |
Karakterek kiírása pixelpozícióba | 159 |
A képernyő inicializálása | 163 |
Különleges vonalrajzoló eljárások | 163 |
Pont kirajzolása és lekérdezése | 168 |
Téglalapok rajzolása | 168 |
Grafikus objektum: BOB | 172 |
A BOB megjelenítésének nehézségei | 173 |
Egyszerű egyszínű megjelenítő | 175 |
A háttér megőrzése: kettősbuffer-technika | 180 |
Többszínű, nem átfedő BOB-ok | 192 |
Többszínű, átfedő BOB-ok | 203 |
Animáció, BOB mozgásfázisok | 215 |
Grafikus kép görgetése | 218 |
Ablakok belüli görgetés | 218 |
Osztott képernyő és görgetés (scroll) | 221 |
Képmemória tárolása és mozgatása | 227 |
Tárolás a heapben | 227 |
Tárolás a videomemóriában | 232 |
Tárolás a háttértárolón | 235 |
A 256 színű grafikus mód programozása I. rész | 237 |
Pont kirajzolása és lekérdezése | 240 |
Egy pixel kigyújtása | 240 |
Egy képpont színének lekérdezése | 241 |
Vonalrajzolás | 241 |
RGB beállítás | 245 |
Téglalapok rajzolása | 245 |
Kitöltött téglalap | 245 |
Üres téglalap | 247 |
Vastagon keretezett téglalap | 248 |
Vékonyan keretezett téglalap | 251 |
Karakterek kiírása a 256 színű képre | 251 |
Egy karakter kiírása | 253 |
Egy sztring kiírása | 254 |
Képterületek tárolása és másolása | 255 |
Ablakon belüli görgetés | 259 |
Egyéb eljárások | 260 |
BOB-ok a 256 színű képeken | 261 |
A 256 színű grafikus mód programozása II. rész | 271 |
A módosított bájt/pixel képszerkezet | 271 |
A képszerkezethez tartozó unit | 273 |
A videomód beállítása | 276 |
Pont kirajzolása és lekérdezése | 277 |
Egy pixel kinyújtása | 277 |
Egy pixel színének lekérdezése | 279 |
Vonalrajzolás | 279 |
Tetszőleges irányú vonal rajzolása | 279 |
Függőleges vonal rajzolása | 284 |
Vízszintes vonal rajzolása | 285 |
Téglalapok rajzolása | 287 |
Üres téglalap rajzolása | 287 |
Kitöltött téglalap rajzolása | 287 |
Keretezett téglalapok | 290 |
Képterületek tárolása és másolása | 290 |
Karakter és szöveg megjelenítése | 294 |
Paletta beállítása és lekérdezése | 298 |
A képmemória törlése | 299 |
BOB-ok megjelenítése a kettősbuffer-módszerrel | 300 |
Teljes képernyő görgetése | 314 |
Nem szabványos videómódok | 321 |
Szöveges módok | 324 |
Bitplane szervezésű grafikus módok | 327 |
A 256 színű módok | 329 |
SVGA kártyák, a T8900C SVGA | 333 |
Trident SVGA videomódok | 333 |
Szöveges módok | 334 |
Bitplane szervezésű grafikus módok | 335 |
Bájt/pixel szervezésű grafikus módok | 335 |
A bank lapozási technika | 335 |
A T8900C egység | 337 |
Tárgymutató | 341 |
Táblázatok | 347 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.