1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A VGA-kártya programozása

Pascal és Assembly nyelven

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: ComputerBooks Kiadói Kft
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 350 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-618-015-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált. Lemezmelléklet nélkül.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó7
Mire lesz szükség?9
Alapfogalmak11
A monitorok elvi működése11
Monokrom képábrázolási módszer11
Színes képábrázolási módszer13
Az RGB színkeverési módszer14
Képernyőszerkezetek19
A karakteres kép felépítése19
A monokrom grafikus kép szerkezete22
A 16 színű grafikus kép szerkezete24
A 256 színű grafikus kép szerkezete28
A True Color (Valós színű) grafikus kép30
A karaker bittérképek30
A VGA kártya regiszterkészlete33
A VGA latch33
Az Attribute Controller regiszterek34
Státus- és kimeneti regiszterek36
Video-sequencer regiszterek37
RGB regiszterek40
Grafikai vezérlő regiszterek41
Elektronsugár-vezérlő regiszterek (CRTC)44
Egyéb regiszterek48
A képmemória olvasása és írása49
Olvasási módok49
Írás módok50
A VGA-BIOS szubrutinjai55
A VGA kártya programozása szöveges módban69
Néhány hasznos szubrutin69
Felhasználói karakterkészletek76
A karakterkészlet elérése a memóriában79
Karaktermódosítás megszakítás alatt83
A karakteres képernyő görgetése87
Pixeles görgetés karakteres képernyőn91
A billentyűzetmegszakítás működése, saját billentyűkezelés99
Osztott képernyő karakteres módban102
Labirintus játék106
A karakterkészlet106
Eljárások és függvények109
A CrtPlus egység113
Az eljárások és a függvények csoportjai114
Változók, állandók114
Az eljárások és függvények működése115
A CharEdit segédprogram121
A paletta programozása123
Egy kis színelmélet123
A színkeverés alapelve125
A lineáris színkeverés126
Árnyalatok szögfüggvények alapján128
Ha csak tizenhat színünk van129
Animáció és mozgatás a paletta segítségével131
Axonometrikus ábrázolás és színrotáció136
A SetVGApalette eljárás140
A tizenhat színű grafikus módok programozása141
Egy pixel kirajzolása és lekérdezése142
Egy pixel kigyújtása142
Egy pixel színének lekérdezése144
Vonalrajzoló algoritmus 146
A GrPlus egység150
Változók és állandók151
Eljárások152
Az eljárások működése155
Az írás mód átváltása155
Karakterek kiírása bájthatárral156
Karakterek kiírása pixelpozícióba159
A képernyő inicializálása163
Különleges vonalrajzoló eljárások163
Pont kirajzolása és lekérdezése168
Téglalapok rajzolása168
Grafikus objektum: BOB172
A BOB megjelenítésének nehézségei173
Egyszerű egyszínű megjelenítő175
A háttér megőrzése: kettősbuffer-technika180
Többszínű, nem átfedő BOB-ok192
Többszínű, átfedő BOB-ok203
Animáció, BOB mozgásfázisok215
Grafikus kép görgetése218
Ablakok belüli görgetés218
Osztott képernyő és görgetés (scroll)221
Képmemória tárolása és mozgatása227
Tárolás a heapben227
Tárolás a videomemóriában232
Tárolás a háttértárolón235
A 256 színű grafikus mód programozása I. rész237
Pont kirajzolása és lekérdezése240
Egy pixel kigyújtása240
Egy képpont színének lekérdezése241
Vonalrajzolás241
RGB beállítás245
Téglalapok rajzolása245
Kitöltött téglalap245
Üres téglalap247
Vastagon keretezett téglalap248
Vékonyan keretezett téglalap251
Karakterek kiírása a 256 színű képre251
Egy karakter kiírása253
Egy sztring kiírása254
Képterületek tárolása és másolása255
Ablakon belüli görgetés259
Egyéb eljárások260
BOB-ok a 256 színű képeken261
A 256 színű grafikus mód programozása II. rész271
A módosított bájt/pixel képszerkezet271
A képszerkezethez tartozó unit273
A videomód beállítása276
Pont kirajzolása és lekérdezése277
Egy pixel kinyújtása277
Egy pixel színének lekérdezése279
Vonalrajzolás279
Tetszőleges irányú vonal rajzolása279
Függőleges vonal rajzolása284
Vízszintes vonal rajzolása285
Téglalapok rajzolása287
Üres téglalap rajzolása287
Kitöltött téglalap rajzolása287
Keretezett téglalapok290
Képterületek tárolása és másolása290
Karakter és szöveg megjelenítése294
Paletta beállítása és lekérdezése298
A képmemória törlése299
BOB-ok megjelenítése a kettősbuffer-módszerrel300
Teljes képernyő görgetése314
Nem szabványos videómódok321
Szöveges módok324
Bitplane szervezésű grafikus módok327
A 256 színű módok329
SVGA kártyák, a T8900C SVGA333
Trident SVGA videomódok333
Szöveges módok334
Bitplane szervezésű grafikus módok335
Bájt/pixel szervezésű grafikus módok335
A bank lapozási technika335
A T8900C egység337
Tárgymutató341
Táblázatok347

László József

László József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: László József könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A VGA-kártya programozása A VGA-kártya programozása A VGA-kártya programozása A VGA-kártya programozása

A lapélek foltosak. A borító belső oldala sérült.

Állapot:
2.030 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba