1.066.456

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A vezetés lélektana 6.

Egészséges emberkép/Személyi vezetés

Szerző
Szerkesztő
,
Kiadó:
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 220 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9213-03-9
Megjegyzés: Tankönyvi szám: M-2002/16.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A jelen tankönyv a korábbi A vezetés lélektaná-nak bővített és átdolgozott változata. Az elmúlt évtizedben mind Európában, mind Magyarországon a társadalmi, gazdasági élet több szempontból is... Tovább

Előszó

A jelen tankönyv a korábbi A vezetés lélektaná-nak bővített és átdolgozott változata. Az elmúlt évtizedben mind Európában, mind Magyarországon a társadalmi, gazdasági élet több szempontból is jelentős változáson ment keresztül. ehhez mind a pedagógusképzésnek, mind a továbbképzésnek igazodnia kell.
Az iskolai nevelő tevékenységben nemcsak azért kell bizonyos problémák megoldására nagyobb erőfeszítéseket tenni, mert azok halmozottan jelentkeznek - természetesen azért is -, hanem azért, mert a korábbinál nagyobb igényességgel kívánunk munkálkodni az új nemzedék egészséges életvezetésének és társadalmi integrációjának a kialakításán. E két szempont együttesen tette szükségessé, hogy amikor a közoktatásban a vezetés kérdéseit tárgyaljuk, akkor a problematikus, a veszélyeztetett, a kisebbségi sorsban élő gyermekek problémáival kiemelten foglalkozzunk. Ezt nem azért tesszük, hogy az iskolai munka egészét hozzájuk igazítsuk, hanem éppen ellenkezőleg: arra kell törekednünk, hogy az ő problémáikat oldva, a megszokott iskolai élet az ő számukra is természetes és jó színvonalon teljesíthető legyen. Éppen ezért - és ilyen szempontból - , foglalkozunk a tehetséggondozás kérdésével, nem az elitiskolai, hanem a normáliskolai megoldásával, mindenkire kiterjesztve. Vissza

Tartalom

Előszó7
Bevezetés9
A pedagógiai tevékenység és speciális területeinek a lélektana
Egészséges emberkép és nevelés15
A neveléshez emberképre van szükségünk15
A test és a lélek egysége16
Az egészség és a fejlődés19
A nevelés: ösztönzés és környezetalakítás21
A jelző nélküli ember22
Kérdések - feladatok26
A pedagógiai tevékenység pszichológiai alapjai és törvényszerűségei27
Egy nevelőszülő vallomásai27
A pedagógiai hatás értelmezése29
A pedagógiai hatás törvényszerűségei30
A nevelési helyzetek elemzése32
Három bipoláris tevékenységforma34
Mitiváció, motivációs elméletek36
Kérdések - feladatok40
A problematikus gyermek nevelelésének pszichológiai problémái43
Ki a problematikus gyermek, és mitől az?44
A nehezen nevelhetőség okai46
A korrigáló nevelés48
Védekezési és menekülési mechanizmusok51
A parataxisok működése56
Kérdések - feladatok60
A veszélyeztetett, intézményes gyermek- és ifjúságvédelemre szoruló csoportok nevelésének pszichológiai problémái65
A veszélyeztetés, az állami gondozottak helyzete66
A családközpontú gyermek- és ifjúságvédelem67
A gyermekvédelem összetett, bonyolult tevékenység71
Az iskolai gyermekvédelem74
Kérdések - feladatok
Az etnikai kisebbséghez tartozó gyermekek és fiatalok nevelésének pszichológiai kérdései79
Az előíréletek által okozott lelki sérülések79
Gyógyítás szerepjátékkal80
Egy makroszintű esemény: a cigány gyerekek nevelési problémái84
Az identitástudat szerepe86
Kérdések - feladatok92
Tehetséggondozás93
Kérdések - feladatok101
A pedagógiai vezetés lélektana
A vezetés szemléletmódja az egyéni bánásmódtól a rendszerirányításig fejlődött103
A multidiszciplináris megközelítés is a pszichológiához vezet104
A korszerűenk tűnő vezetés is juthat válságba107
A vezető tevékenységét a léptékrend is meghatározza109
A vezető lényegében: rendszerirányítás különböző léptékrendben110
A megfelelő vezetési stílus több dimenziós112
A vezetői stílus meghatározása bonyolult feladat116
Kérdések - feladatok134
Személyi vezetés és bánásmód137
A helyes személyi értékelés és bánásmód alapja a reális emberismeret138
A vezetés eredménye a meggyőződés kialakulásával válik tartóssá147
Az életszemlélet realitása gondolkodó értékeléssel növelhető150
Kérdések - feladatok155
A vezetés csoportépítés157
Ahogyan mi látjuk magunkat, és ahogyan - véljük, hogy - minket látnak: tanári szerepek és sztereotípiák158
A kommunikáció emberi üzenetváltás és energiacsere folyamat163
Az eredményes kommunikáció: eredményes kapcsolatteremtés és konfliktuskezelés170
Kérdések - feladatok178
A vezetés nyilvános kapcsolatépítés183
Az iskola "személyisége" közvéleményt és ethoszt formál184
A jó tantestületi légkör a hatékony iskolai PR biztos forrása189
Kérdések - feladatok193
A vezető személyisége, egészsége és pedagógiai kultúrája195
Kérdések - feladatok204
Befejezésül213
Bibliográfia217

Dr. Rókusfalvi Pál

Dr. Rókusfalvi Pál műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Rókusfalvi Pál könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem