kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Előszó | 7 |
Bevezetés | 9 |
A pedagógiai tevékenység és speciális területeinek a lélektana | |
Egészséges emberkép és nevelés | 15 |
A neveléshez emberképre van szükségünk | 15 |
A test és a lélek egysége | 16 |
Az egészség és a fejlődés | 19 |
A nevelés: ösztönzés és környezetalakítás | 21 |
A jelző nélküli ember | 22 |
Kérdések - feladatok | 26 |
A pedagógiai tevékenység pszichológiai alapjai és törvényszerűségei | 27 |
Egy nevelőszülő vallomásai | 27 |
A pedagógiai hatás értelmezése | 29 |
A pedagógiai hatás törvényszerűségei | 30 |
A nevelési helyzetek elemzése | 32 |
Három bipoláris tevékenységforma | 34 |
Mitiváció, motivációs elméletek | 36 |
Kérdések - feladatok | 40 |
A problematikus gyermek nevelelésének pszichológiai problémái | 43 |
Ki a problematikus gyermek, és mitől az? | 44 |
A nehezen nevelhetőség okai | 46 |
A korrigáló nevelés | 48 |
Védekezési és menekülési mechanizmusok | 51 |
A parataxisok működése | 56 |
Kérdések - feladatok | 60 |
A veszélyeztetett, intézményes gyermek- és ifjúságvédelemre szoruló csoportok nevelésének pszichológiai problémái | 65 |
A veszélyeztetés, az állami gondozottak helyzete | 66 |
A családközpontú gyermek- és ifjúságvédelem | 67 |
A gyermekvédelem összetett, bonyolult tevékenység | 71 |
Az iskolai gyermekvédelem | 74 |
Kérdések - feladatok | |
Az etnikai kisebbséghez tartozó gyermekek és fiatalok nevelésének pszichológiai kérdései | 79 |
Az előíréletek által okozott lelki sérülések | 79 |
Gyógyítás szerepjátékkal | 80 |
Egy makroszintű esemény: a cigány gyerekek nevelési problémái | 84 |
Az identitástudat szerepe | 86 |
Kérdések - feladatok | 92 |
Tehetséggondozás | 93 |
Kérdések - feladatok | 101 |
A pedagógiai vezetés lélektana | |
A vezetés szemléletmódja az egyéni bánásmódtól a rendszerirányításig fejlődött | 103 |
A multidiszciplináris megközelítés is a pszichológiához vezet | 104 |
A korszerűenk tűnő vezetés is juthat válságba | 107 |
A vezető tevékenységét a léptékrend is meghatározza | 109 |
A vezető lényegében: rendszerirányítás különböző léptékrendben | 110 |
A megfelelő vezetési stílus több dimenziós | 112 |
A vezetői stílus meghatározása bonyolult feladat | 116 |
Kérdések - feladatok | 134 |
Személyi vezetés és bánásmód | 137 |
A helyes személyi értékelés és bánásmód alapja a reális emberismeret | 138 |
A vezetés eredménye a meggyőződés kialakulásával válik tartóssá | 147 |
Az életszemlélet realitása gondolkodó értékeléssel növelhető | 150 |
Kérdések - feladatok | 155 |
A vezetés csoportépítés | 157 |
Ahogyan mi látjuk magunkat, és ahogyan - véljük, hogy - minket látnak: tanári szerepek és sztereotípiák | 158 |
A kommunikáció emberi üzenetváltás és energiacsere folyamat | 163 |
Az eredményes kommunikáció: eredményes kapcsolatteremtés és konfliktuskezelés | 170 |
Kérdések - feladatok | 178 |
A vezetés nyilvános kapcsolatépítés | 183 |
Az iskola "személyisége" közvéleményt és ethoszt formál | 184 |
A jó tantestületi légkör a hatékony iskolai PR biztos forrása | 189 |
Kérdések - feladatok | 193 |
A vezető személyisége, egészsége és pedagógiai kultúrája | 195 |
Kérdések - feladatok | 204 |
Befejezésül | 213 |
Bibliográfia | 217 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.