kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Szövetkezeti Üzemszervezési és Kereskedelemgazdasági Iroda |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 83 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 28 cm x 21 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | 800 példányban jelent meg. |
Hogyan lehet munkatársainkból vezetőket képezni | |
Vezetőképzés a munkahelyen | 8 |
A "tapasztalati iskola" | |
Egyéni előkészítés /edzés/ | |
Miért nem alkalmazzák az "edzést" | |
Az "edzés" legfontosabb alapelvei | |
Helyettesi állások | |
Végig az egész vállalaton | |
Informálni a beosztottakat | |
Értekezletek | |
A vezetők oktatása folyamatos legyen | |
Vállalaton kívül folyó oktatás | |
Egyetemi szintű oktatás | |
A rejtett vezetői képességek feltárása | 18 |
A vállalatok nem ismerik alaposan munkatársaik képeségeit | |
Az ismeretek felmérése | |
Magyarázzuk meg a vezetőknek, miért szükséges a nyilvántartás | |
Milyen képességekre terjedjen ki a felmérés | |
Tájékoztassuk az eredményről a megkérdezett vezetőket | |
A hivatali kiképzés kifizetődik | 21 |
Drága a munkaerő vándorlás | |
Miért jó a hivatali képzés? | |
Milyen a jó kiképző? | |
Képzési módszerek | |
A vezetőképzés módszerei és formái | |
A szovjet vezetőképzés tapasztalatai | 24 |
Hol valósították meg a vezetőképzést? Moszkva egész ipari vezetőgárdája tanul | |
Az oktatás időtartama, tananyaga | |
A gazdasági vezetők továbbképző tanfolyamának vázlata | |
A gazdasági vezetők oktatásának módszerei és formái | 26 |
A tanfolyamok időtartama, résztvevői | |
Speciális tanfolyamtípusok | |
Új módszerek | |
A témák feldolgozásának módszerei | |
Kik legyenek az előadók? | |
El kell sajátítani a vezetés tudományát | 32 |
Tapasztalatok az USA-ban | |
A franciaországi vezetőképzés | |
Nemzetközi oktatási szervezet | |
Feladatok a SZU-ban | |
A vállalati tervjátékok alkalmazása a vezetőképzésben | 35 |
A tervezés és döntés gyakorlása | |
Előfeltételek, szaktudás és tapasztalat | |
Az eredmények kiértékelése fontos | |
A tervjáték segítséget nyújt a vezetők kiválasztásában | |
A tőkés vezetőképzés tapasztalatainak felhasználása a szocializmusban | 38 |
Alkalmazhatók-e a módszerek | |
A szakképzés és a vezetőképzés | |
A vezetőképzés és kiválasztás irányelvei | |
A képzés időtartama | |
A vezetőképzés programja és módszerei | |
Gazdasági vezetők továbbképzése az NDK-ban | 44 |
Intézet az oktatás megszervezésére | |
Az intézet feladata | |
Az elmélet és gyakorlat egysége | |
Javaslatok a szervezendő tanfolyamokra | |
A személyzeti munka a vezetéshez tartozik | |
A személyzeti vezetés, mint vállalati feladat | 47 |
A személyzeti vezető helye a vállalatnál | |
Milyen legyen a jó személyzetis | |
A dolgozók értékeléséről | 48 |
Személyi nyilvántartás | |
Az "új" munkatársak | |
A pályázók értékelése | |
A rendszeres minősítés | |
Az előrehaladás útja | |
Ki alkalmas vezetőnek? | |
Kit léptessenek elő? | |
Mikor kell elbocsátani egy munkatársat? | |
Szakma-e a személyzeti munka? | 56 |
Szakember-e a személyzetis? | |
Hogyan válhat azzá? | |
Alapfeltételek a személyzeti "szakma" kialakulásához | |
A személyzeti munka fontossága egyre nagyobb | 58 |
A vállalaton belüli kapcsolatok megváltoztak | |
Csökkent az emberekkel való foglalkozás | |
A vezetőnek nincs ideje a személyzeti munkára | |
A személyzeti munka feladatai | |
Személyzeti vezető, mint új hivatás | |
A káderképzés egyre sürgősebb | |
A dolgozók minősítésének szempontjai | 60 |
A minősítést ne csak a közvetlen felettes végezze | 61 |
A vezetői munka értékelésének szempontjai | |
A többi vezető és vezetési szint részvétele a minősítésben | |
Az adatok ellenőrzése és a befejező beszélgetés | |
A minősítések haszna a felsőbb vezetők részére | |
A legfontosabb szempont nem a szaktudás, hanem a szervezőkészség és az emberek vezetésének képessége | |
A munkatársak elbírálásának alapelvei | 65 |
Kísérjük figyelemmel munkatársaink fejlődését! | |
Állítsuk a munka végzésének elemzését az elbírálás központjába | |
Vizsgáljuk meg munkatársainknak a kollektívához fűződő kapcsolatait | |
Munkatársaink megítélésében vegyük igénybe a kollektíva segítségét | |
Ösztönözzük a dolgozót arra, hogy vegyen részt önmaga megítélésében | |
Milyen szempontok alapján ítéljük meg munkatársaink szakmai felkészültségének és teljesítményének színvonalát? | |
A munkában tanúsított magatartás jellembeli vonatkozásainak megítélése | |
A társadalmi magatartás és a kollektívában elfoglalt helyzet megítélése | |
A politikai világnézeti érettség megítélésének szempontjai | |
A minősítés és megítélés előfeltételei, módjai és hibaforrásai | |
Megalapozottabb káderezés kell | 72 |
A szakképzett vezetőt jobban kell fizetni | |
A kiértékelés módszere | |
Az értékelés sémája | |
Utánpótlást segítő nyilvántartási rendszer | |
Érdekes módszer alkalmazottak kiválasztására | 78 |
A kiválasztás hagyományos módszere | |
A "kerekasztal" módszer |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.