J. Bednárik: Intézkedések és módszerek a vezetők munkaidő kihasználásának megjavításáról | 7 |
Feladatmegosztás kell | |
Munkaidőelemzés a vezetőknél | |
Túlzott adminisztratív tevékenység | |
Konkrét vállalati intézkedések | |
J. J. Csamra: Melyek a jó időkihasználás fő nehézségei | 10 |
A vezető ideje "szabad préda" | |
Mindent önmaga végez | |
Hol kell elkezdeni a gyógyítást? | |
O. Kampmüller: Hogyan lehet gyorsabban olvasni? | 13 |
Ki a jó olvasó? | |
A gyors és jó olvasáshoz szükséges képességek | |
V. Hrebout: | |
H. Geist: Az értekezlet, mint az igazgató munkájának segítője | 18 |
Tadeusz Krizewski: "Ötletgyűjtő értekezletek | 20 |
Az "agytorna" módszere | |
Az ötletek "kibányászásának" módszere | |
Az értekezlet ésszerű megszervezése | 23 |
A helytelen értekezletvezetés | |
Milyen célt szolgál az értekezlet | |
Az értekezlet résztvevői és azok magatartása | |
A bűvös jegyzőkönyv | |
A jó értekezlet alapelvei | |
L. A. Allen: | |
S. G. Dulsky: | |
C. B. Alword: Az értekezlet vezetésének módszerei | 29 |
Szabad megnyilatkozásra való ösztönzés | |
A vita elősegítése és aktív közreműködés biztosítása | |
Összegezést, összefoglalást! | |
Az öntudat-növelés | |
A vitatkozás elősegítése | |
Reflexiók | |
Kényelmes körülmények | |
L. A. Allen: | |
S. G. Dulsky: | |
C. B. Alword: A jó előadás alapfeltételei | 33 |
Felkészülés a beszédre | |
Szemléltesse a mondanivaló lényegét | |
Maradjon a hallgatóságot érintő dolgoknál | |
Ragaszkodjon a tárgyhoz | |
Foglalja össze az elhangzottakat | |
V. Torescsenko: A vezető "jobbkeze" | 36 |
A titkárok képzése | |
Telefon | |
Levelezés | |
Értekezletek szervezése | |
Utazások előkészítése | |
"Diszkréció" | |
Dr. H. Luijik: A titkárnő szerepe az értekezletek előkészítésében | 40 |
Dr. L. Svatuska: Kérdések, feladatok egy titkárnő vizsgáztatásánál | 41 |
Hogyan írná helyesen? | |
Szakfolyóiratok nyilvántartása | |
Jelentések szövegezésének célszerű módszere | 43 |
A kívánt intézkedés megjelölése | |
Az összefoglaló indoklás | |
Írjunk gyorsan helybenhagyhatóan | |
A valószínű olvasó szempontjaihoz alkalmazkodó szövegezés | |
Az adatok összegezése az olvasás meggyorsítása végett | |
A tartalom táblázatba foglalása (tartalomjegyzék) | |
A fejezetek beosztása szerinti táblázatok a gyors felhasználás megkönnyítésére | |
Válasszunk hatásos szemléltető ábrákat | |
Egyszerű nyelvezetet használjunk | |
Állítsuk össze a jelentést könnyen felhasználható módon | |
A cím | |
A tartalomjegyzék | |
Következtetés, összefoglaló | |
A bevezetés | |
A jelentés törzsszövege | |
A függelékek | |
A jelentés átvizsgálása | |
A jó jelentés meghozza a maga hasznát | |