Előszó
Az 1993/94. tanév a kiemelkedő eredmények és a súlyos gondok időszaka volt.
Ebben az évben értek be a korábbi erőfeszítések az iskolai élet szinte minden területén. Az egyetemi beiskolázásban...
Tovább
Előszó
Az 1993/94. tanév a kiemelkedő eredmények és a súlyos gondok időszaka volt.
Ebben az évben értek be a korábbi erőfeszítések az iskolai élet szinte minden területén. Az egyetemi beiskolázásban először előztük meg nemcsak valamennyi kerületi, de hat gimnázium kivételével valamennyi fővárosi gimnáziumot is (lásd HVG 1993. február 13-i számában A fővárosi gimnáziumok rangsora). Számunkra mégsem ez a legjelentősebb. Az igazán lényeges az volt, hogy iskolai munkánk értékmegvalósító tevékenysége megőrizte korábbi sokszínűségét és mértékét tekintve is továbbfejlődött.
Őszintén hiszem, hogy az iskola sokoldalúsága és nevelő tevékenységének értékei feltárulnak évkönyvünk lapjain is.
Súlyos gondjaink többféle okra vezethetők vissza. A legjelentősebb mégis az a helyzet, melyet az iskola 20-ról 16 osztályra történő visszafejlesztése jelent. Ez a tény önmagában 10-12 tanár feleslegessé válását jelenti. Ugyanekkor a tanulói és tanári túlterhelés sem látszik csökkenni. Ennek magyarázatát továbbra is abban látjuk, hogy a nyolcosztályos gimnáziumra is az egyetemi felvételikre történő felkészítés nehezedik mint elsődleges értékmérő. Amíg az iskolák ettől a súlytól nem szabadulnak meg pl. a felvételik további felszámolásával, addig a gimnáziumok belső élete nem fog teljesen rendeződni.
Ám a fenti jelenségek, hogy egyszerre jelennek meg az eredmények és súlyos gondok, nemcsak a mi iskolai világunkra, hanem az egész életre, életünkre is jellemző.
Ezért fontos törekvés, hogy a magunk világában minden gond ellenére kialakítsuk azt a képességet, hogy felfedezzük az igazat, a szépet és a jót. Hisszük, hogy iskolánk fontos tanítása ez, mert minden ember és közösség annyira boldog és eredményes, amennyi pozitívumot fel tud fedezni saját világában, életében.
A jó felfedezésének képességét a gondok ellenére is ki kell alakítanunk magunkban.
Iskolánk jelen évkönyve is ezt a célt kívánja szolgálni.
Vissza