Előszó
A vasúti díjszabások és a tarifapolitika kérdésének a külföldön, különösen Németországban és Ausztriában igen kiterjedt és magas színvonalon álló irodalma van.
A mikor tehát a »Közlekedési...
Tovább
Előszó
A vasúti díjszabások és a tarifapolitika kérdésének a külföldön, különösen Németországban és Ausztriában igen kiterjedt és magas színvonalon álló irodalma van.
A mikor tehát a »Közlekedési Szakkönyvtár« szerkesztősége részéről vett megtisztelő felhivásnak megfelelve, a vasúti díjszabások és a tarifapolitika elemeinek meglevő gazdag anyagát feldolgozni kivántam, első sorban a külföldnek ezen kiváló irodalmi termékeit használtam fel és azokból foglaltam egybe azt, ami ennek a vasutüzleti életben olyan fontos kérdésnek a megértéséhez szükséges, emellett azonban a hazai szakirodalomra is kellő figyelemmel voltam.
A Közlekedési Szakkönyvtárnak, eddig megjelent könyvei szerint, az a czélja, hogy az egyes kérdésekre vonatkozólag az olvasót arról tájékoztassa, amit a tudomány és gyakorlat az illető kérdésnek megértésére megállapított. A szakkönyvtár ezen czélja és az egyes könyvek terjedelme az anyagnak csupán vázlatos feldolgozását engedik meg, ilyen vázlatos feldolgozásra pedig legalkalmasabb a tudomány és gyakorlati élet kiváló szakemberei részéről nyilvánított fölfogásoknak rendszeres egybefoglalása.
Ezek szerint ez a kis munkám nem tekinthető önálló alkotásnak, hanem csupán a tárgyra vonatkozó, irodalmilag feldolgozott tudományos nézetek rendszeres egybefoglalásának, a mely nézeteket, következtetéseket mindenütt, ahol szükségesnek találtam, a magyar vasutakra vonatkozó, a legújabb időkig terjedő adatokkal egészítettem ki.
A kitűzött keretet megtartandó, könyvem csakis a vasúti tarifák elméletét öleli föl, a gyakorlati rész, nevezetesen a vasúti díjszabások szerkesztésére vonatkozó tarifa-technikai kérdések külön földolgozást igényelnek.
Vissza