1.067.339

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A vasutgazdaságtan elemei

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Wodianer F. és Fiai Műintézete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 80 oldal
Sorozatcím: Közlekedési szakkönyvtár
Kötetszám: 12
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Közlekedési szakkönyvtár I. sorozat 12. könyve. Szerkeszti Képessy Árpád ministeri osztálytanácsos. Irta Dr. Szabolcsy Antal a Vasuti és Közlekedési Közlöny főszerkesztője.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A vasutakban óriási tőkék fekszenek. Ezeket a tőkéket részben magánosok, részben az állam fektették a vasutakba. Miért? Azért, hogy azok jövedelmet hajtsanak. Ha magánosról - mint vállalkozóról -... Tovább

Előszó

A vasutakban óriási tőkék fekszenek. Ezeket a tőkéket részben magánosok, részben az állam fektették a vasutakba. Miért? Azért, hogy azok jövedelmet hajtsanak. Ha magánosról - mint vállalkozóról - van szó, ezt nem is vonja kétségbe senki. Ha azonban államvasutakról beszélnek, mindjárt előtérbe helyezik e vasutak közgazdasági hivatását. Azt mondják, hogy az államvasutaknak közgazdasági haszna általános, mindenkinek javára eső s igy, ha az államvasutakban fekvő tőke nem is tölti be teljesen kereseti hivatását, az nem baj. Ott vannak az adók, azokból kell pótolni a bevételekből ki nem telő szükségleteket. Helyes, helytelen-e ez a fölfogás? Mennyi az a legkisebb jövedelem, a mit a vasútnak meg kell hoznia? Ez az első kérdés, a mire a vasutgazdaságtannak meg kell adnia a választ.
A vasút jövedelmezőségét a bevételek és a kiadások mértéke dönti el. Bevétele a legtöbb vasútnak csak a szállítási díjakból van. Azokból a díjakból, amit az utasok utazásaikért, a mit a fuvarozó közönség az árúk szállításáért fizet. Ezekből a szállítási díjakból befolyó bevételeknek akkoráknak kell lenniök, hogy azokból a kiadások levonása után annyi fölösleg maradjon, mint a mennyi a vasutakban fekvő tőkék legkisebb kereseti igényét kielégíti. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 3
TARTALOMJEGYZÉK 5
ELSŐ FEJEZET. A vasutak kereseti kötelezettségei 7
1. A kereseti kötelezettség elméleti megállapítása 7
2. A tudomány álláspontja a kereseti kötelezettség kérdésében 10
3. A kereseti kérdés, különös tekintettel az államvasutakra 12
MÁSODIK FEJEZET. A vasutakba beruházott tőkék és ezek igényei 17
1. A beruházott tőkék jelentősége 17
2. A beruházási tökéknek beszerzése, azoknak kamat és törlesztési igénye 22
3. Mi tekinthető beruházásnak ? 29
4. A vasúti tőkék képződésének gazdaságos szempontjai 36
HARMADIK FEJEZET. A vasutak üzleti kiadásai 41
1. A vasul üzleti kiadások jellege 41
2. A vasutak kiadásai és a lebonyolított forgalom közötti összefüggés 51
NEGYEDIK FEJEZET. A vasutak bevételei 55
1. A vasúti bevételelek szükséges mértékének megállapítása és e bevételek megszerzése 55
2. A szállítási dijak kirovásának általános szempontjai 62
ÖTÖDIK FEJEZET. A vasutgazdasági szempontok vasutüzletben való érvényesülésének megbecsülése 75

Dr. Szabolcsy Antal

Dr. Szabolcsy Antal műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Szabolcsy Antal könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem