1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A vaspálya túlsó oldalán (aláírt példány)

A MÁV Miskolci Járműjavító Üzem története 1859-1975.

Szerző
Lektor
Kapcsolódó személy
Miskolc
Kiadó: MÁV Miskolci Járműjavító Üzem
Kiadás helye: Miskolc
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött keménykötés
Oldalszám: 391 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN:
Megjegyzés: Pál István szerző és Varga Zoltán az üzem igazgatója által aláírt példány. Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A MÁV Miskolci Járműjavító Üzem telephelye 1859-ben alakult, az akkori Tiszavidéki Vasúttársaság vasútépítési tervei szerint. Ez a vasúti -műveket, gőzmozdonyokat és vasúti kocsikat javító üzem... Tovább

Előszó

A MÁV Miskolci Járműjavító Üzem telephelye 1859-ben alakult, az akkori Tiszavidéki Vasúttársaság vasútépítési tervei szerint. Ez a vasúti -műveket, gőzmozdonyokat és vasúti kocsikat javító üzem tehát 116 éves múltra tekinthet vissza, és Miskolc város legrégibb, ma is ugyanazon a telephelyen működő ipari üzemének tekinthető. Miskolc helytörténeti adattárában nem sok forrásmunka található a város legrégibb üzeméről, és egyébként is bővebb vasúttörténet - néhány tanulmánytervtől eltekintve - Miskolc vonatkozásában még nem látott napvilágot, illetve könyv formájában nem jelent meg. 1959-ben a MÁV Miskolci Járműjavító Üzemi Vállalat 100 éves fennállási évfordulójára megjelent egy 32 oldalas füzet, amelyet az üzem közel másfél ezer dolgozójának tájékoztatására adták ki, de a nagyvonalú, rövid tartalom sejttetni engedte, hogy sokkal gazdagabb az az anyag, amely egyrészt ipartörténeti, másrészt munkásmozgalmi vonatkozásban feltárásra vár. A most kiadásra kerülő üzemtörténet részletes ismeretet nyújt a 116 éves üzem életéről. Kiadványunk megjelentetését indokolja az is, hogy az ország jelenlegi járműjavító üzemei közül az Északi Járműjavító, a Székesfehérvári Járóműjavító, a Szombathelyi Járóműjavító, valamint a Szolnoki Járóműjavító már megjelentette üzemtörténeti könyvét, és a Debreceni Járműjavítóban is a város helytörténészeinek munkájával kiadás előtt áll. A munka úgy készült el, hogy ne csak az üzem dolgozói számára legyen érdekes olvasmány, hanem szorosan illeszkedjék egyrészt a vasúttörténeti, másrészt Miskolc város helytörténeti kutatásainak munkájához. A történeti leíráshoz csatolt jegyzetekben biztosítva van a további kutatómunka segítése is, a kiadványban közölt képek alapanyagául pedig egy hosszas munkával összegyűjtött negatív és fotóarchívum gazdagítja a védett forrásanyagot. A második világháború pusztításából felépült Miskolci Járműjavító Üzemben is kibontakozott úgy a termelő munkában, mint a gazdasági életben a szocialista iparpolitika, melynek gyorsuló műszaki, technikai fejlődése megnövelte üzemünk dolgozói körében is a gazdasági és műszaki jelenségek iránti tudományos érdeklődést. Az üzem dolgozóinak 116 éves tevékenysége a jelen- és utókor számára sok tanulsággal szolgál. Éppen ezért tartom jelentősnek e történeti könyv megjelenését és úgy érzem, hogy segítséget nyújt majd e vasúti ipari üzem dolgozóinak történeti ismeretei bővítésében és a mai körülményeink között szocialista öntudatuk formálásában. Különösen ajánljuk ezt a könyvet fiatal munkásainknak, pályakezdő szakembereinknek, hogy a múlt eseményeit megismerve, a jelenben munkálkodva, használják fel a jövő kialakításában. Vissza

Tartalom

I. fejezet
1. A vasutak kialakulása
- A közlekedés útjai - - - - - - - - - -11
- Az első nyompályák - - - - - - - - 11
- Az első „vas"-út - - - - - - - - - -12
- Lóvasút-forgalom - - - - - - - - - -12
- A gőzgép - - - - - - - - - - - 13
- A gőzkocsi - - - - - - - - - - - 14
- Az első gőzmozdony és vasút - - - - - - - - 15
- A vasút Európában -- - - - - - - - - -15
2. A vasútépítés Magyarországon
- Vasúti politika - - - -- - - - - - - - - -17
- Az első vasúti törvény - - - - - - - - - - - -19
- Az első hazai gőzvasút -- - - - - - - - - -19
- A DERÜ-mozdony. - Csak modell volt - - - - - - - - - - - - -20
- A magyar vasútépítés programja - - - - - - -- - - - - - - - - -20
- A szabadságharc után - - - - - - - - - - - - - -22
3. A Tiszavidéki Vasutak
- Az abszolutizmus vasútpolitikája - - - - - - - - - - 22
- Megalakul a Vaspálya Társaság - - - - - - - - - - - 22
- Miért nem Pest-Miskolc? - - - - - - - - - - - - 25
- Füstbe ment tervek - - - - - - - - - - - - - - 27
- A Tiszavidéki Vasút építése - - - - - - - - - - - 27
- A Tiszavidéki Vasút mozdonyai - - - - - - - - - - - 27
- A Tiszavidéki Vasút személyszállító kocsijairól - - - - - - - 28
- A Tiszavidéki Vasút teherszállító kocsijairól - - - - - - - 29
4. Miskolc és a vasút
- Amíg a vasút a városhoz ért - Szolnokig szekéren, hajón - - - - 30
- Sikertelen évtized - - - - - - - - - - - - - - 31
- A város két részvénye. - Kettő a kétszázezerhez - - - - - - 33
- A díszegyenruha - - - - - - - - - - - - - - 34
- Az indóház és a vasúti műhely helye - - - - - - - - - 34
- Pályaudvar egy év alatt - - - - - - - - - - - - - 36
- Megnyílik a debrecen-miskolci vasútvonal - - - - - - - - 36
- A mozdony neve „MISKOLCZ" - - - - - - - - - - 33
II. fejezet
1. Az alakulás évében (1859)
- Megindul a forgalom. - Körülárkolt pályaudvar - - - - - - 41
- Épületromantika - - - - - - - - - - - - - - 42
- Híd a Szinva felett - - - - - - - - - - - - - - 43
- Facsarnok - fűtőház - főműhely - - - - - - - - - - 43
- Miskolc legrégibb üzeme. - Ipari műemlék - - - - - - - - 44
- 1859-ben már zúgnak a gépek - - - - - - - - - - - 46
- A vasút a város napirendjén. - Részvény a pénzesládában - - - - 48
- Az országban a harmadik. - Az év első munkái - - - - - - 48
2. A gazdasági helyzet és a vasútépítés 1860-1880 között
- A gazdasági élet Miskolcon 1860-1880. - - - - - - - - - - - -50
- Zsolcáig kettős vágány - - - - - - - - - - - - - - - - -52
- A pest-miskolci vasút. - Hatvanig már megvolt -- - - - - - - - - -52
- „Tiszairól" a Gömörire. - Munkásvonatok - - - - - - - - - -54
- Utolsó próbálkozások. - Együttműködés a MÁV-val - - - - - - - - - -55
3. A Tiszavidéki Vasutak működése az országban és a városban
- Igazgatás körözvényekkel - - - - - - - - - - - - - - -55
- Különválik a fűtőház. - Négy születésnap - - -- - - - - - - - - -56
- Irányítás Bécsből - - - - f- - - - - -57
- Miskolci részvényesek. - Szavazat? jog nélkül - -- - - - - - - - - -57
- A haszon érdekében. - Napi 30 krajcár - - - - - - - - - - - -57
- A munkások adója - - - - - - - - - -58
- Békés egymás mellett élés helyett. - Zsolcáig érő kerítés - - - -58
- Gyalogutat épít a vasút - - - - - - - - - - - - - - -59
4. A mozdonyok, vasúti személykocsik, teherkocsik a műhelyben és a
forgalomban
- Mérföldenként egy gőzmozdony - - - - - - -60
- Kilencezer ülőhely - - - - - - -- - - -62
- A IV. kocsiosztály és a királyné vasúti kocsija - -- - - -62
- Legfőbb áru a búza. - Kell a teherkocsi - - -- - - -63
5. A Tiszavidéki Vasutak épületei, gépei és munkái a Miskolci Főműhelyben
- A legrégibb hiteles fényképek 1860-ból - - - -- - - -65
- A mozdonyszerelő műhely - - - - - - -- - - -66
- Műhelyi építkezések, bővítések 1880-ig - - - -- - - -66
- Kazán- és mozdonymunkák - - - - - - -- - - -67
- Korszerűsítések. - A mozdonyvezetőért - - - - - -67
- A kocsi javítás gondjai. - Fahossztartók - - - - - -68
- A fékező is ember - - - - - - - - - - - -69
- Megrendelő Miskolc város. - A tűzifecskendők - -- - - -70
- Nincs bizalom - - - - - - - - - -- - -72
6. A Főműhely személyzete, munkásainak élete 1880-ig
- A Főműhely vezetői 1880-ig - - - - - - - - - - - -73
- A munkások száma. - Nem volt fontos - - - - - - - - -73
- Hivatalnokok és szolgák- - - - - - - - - - - -74
- Idegen nemzetiség - magyar nyelv - - - - - - - - -74
- A Tiszavidéki Vasút lakásokat épít. - 44 munkás, 12 hivatalnok -76
- A munkások helyzete - - - - - - - - - - - -77
- A bér, amely a megélhetéshez kevés - - - - - - - - -78
- Vendéglő a Szinva-parton - - - - - - - - - - -78
- Munkaidő és munkadíj - - - - - - - - - - - -79
- Betegség. - Ápolásért 38 krajcár - - - - - - - - -79
- A Tiszavidéki Vasút nyugdíja. - Munkásnak nem jár - - - -79
7. A Tiszavidéki Vasút államosítása 1880.
- Gazdasági fejlődés az államosítás előtt - - - -80
- Sínek a Miskolci Műhelyben - - - - - - -81
- Az államosítás előzményei - - - - - -82
- A szerződés - - - - - - - - - - - 82
- Mi lesz a Tiszavidéki Vasutassal? - - - - - -82
- Miskolc üzletvezetőséget kap. - Lakásokból irodák - - - - -83
- És a műhelyi munkás? - A vaspálya túlsó oldalán - - - - -84
III. fejezet
1. Az államosítás után 1880-1900
- Pohárköszöntő a műhelyfőnök nélkül - - - - - - - - - 87
- A Tiszavidéki járművek MÁV-jelzéssel - - - - - - - - - 88
- A Tiszairól a Keletibe - - - - - - - - - - - - - 88
- Már a Tiszavidékiek elkezdték - - - - - - - - - - - 89
- Ércöntőműhely és a kocsiszín - - - - - - - - - - - 90
- A „Gyárváros" építése 1892-1900 - - - - - - - - - - 91
2. Termelés gyáripari szinten
- A „munkás-személyzet" - - - - - - - - - - - - - 02
- A MÁV Műhely főnökei és hivatalnokai 1900-ig. - Mozdonylakatosok - 93
- A munka mennyisége. - Kétszeres teljesítmény - - - - - - - 94
- Gépek a termeléshez. - A gépház és kazánház - - - - - - - 95
3. A munkásmozgalom kezdeti lépései
- A munkanap megrövidítéséért - - - - - - - - - - - 96
- A vasárnapi munkaszünetért - - - - - - - - - - - 97
- Betiltják május 1. megünneplését - - - - - - - - - - 97
- A munkaadó előzékenysége. - Legalacsonyabb a kereset - - - - 98
4. Fiatalok és öregek. Mestermunka Párizsban
- Utánpótlás a Miskolci Műhelyben. - Mozdonyvezetők lesznek - - - 99
- Hat ezüstóra - - - - - - - - - - - - - - - 100
- Akit ünnepeltek. - 25 év: festmény, szerenád - - - - - - - 100
- Egy munkakönyv vallomása. - Kilépését jelentette - - - - - - 100
- Takarékosság mint óvadék. - Székely ifjak - - - - - - - - 102
- Mozdony modellek és a Múzeum - - - - - - - - - - - 103
- Miskolci munka a Mars Mezőn - - - - - - - - - - - 104
-A Grand Prix-t a MÁV kapja - - - - - - - - - - - 105
IV. fejezet
1. Az évszázad első munkanapja
- Mécsessel az aknában - - - - - - - - - - - - - 109
- Kezdés dudaszóra. - A környék órája. - Ebéd kapun kívül- - 110
- Éljen a 8 órai munkaidő! - Munka a kimerülésig - - - - - - 111
- öt év szolgálat - 8 nap szabadság - - - - - - - - - - 111
- Mozdonyok, személykocsik, teherkocsik. - 9000 darab - - - 111
- Nemcsak vasúti járművek - - - - - - - - - - - - 112
- Munkaelosztás - akkordbérezés - - - - - - - - - - 113
- Munkamegosztás - időegyezmény - - - - - - - - - - 114
- Az átlagkereset. - A kazánkovácsoké több - - - - - - - - 115
- Akkord János temetése - - - - - - - - - - - - - 116
2. Mammutagyar - műhelyi segédlettel
- A műhelytelep bővítése. - Nem kerül képeslapra - - - - - - 117
- Tűz a kocsiosztályban - - - - - - - - - - - - - 119
- Gőztolópad - kádfürdő - - - - - - - - - - - - - 121
3. Túl az ezrediken
- Tanoncidő négy év. - Az oktató görcsösbotja - - - - - - - 122
- Létszámnövekedés. - A lakosság két százaléka - - - - - - - 122
- Csoportképek minden mennyiségben - - - - - - - - - - 123
- Munkások és vezetők. - Panaszkodni sem mertek - - - - - - 123
4. Családját el tudja tartani
- Kívül a kapun. - Félmillió a Szemere utcában - - - - - - - 125
- Falra írt munkás védelem - - - - - - - - - - - - 126
- Nyugbéres az egykori szolga - - - - - - - - - - - 126
- Rendőrség a műhely előtt. - Félszázad lovas - - - - - - - 127
- A „szentek" alkonya. - Nem sikerül a gróf terve - - - 127
5. Szolgálatból „elbocsátva"
- Egy asztalos elindul - - - - - - - - - - - - - - 128
- Ünnep és sztrájk. - A Vörös Rák - - - - - - - - - - 129
- A bizalmi testület - - - - - - - - - - - - - - 131
- „Részeg Gondolat" - - - - - - - - - - - - - - 132
- Száz katonamunkás - - - - - - - - - - - - - - 132
- Le a háborúval - - - - - - - - - - - - - - - 133
6. A Tanácsköztársaság idején
- Landler rendelete. - A Vasutas Tanács - - - - - - - - 134
- Műhelyi munkások a városi, megyei és budapesti Tanácsokban - -134
- Munkászászlóaljak. - Elsőként a vasúti műhelyben - - 135
- Puska az olajoshordóban - - - - - - - - - - - - 136
- Az emődi főhadiszálláson - - - - - - - - - - - - 136
- Budapestre és vissza. - Landler vezetésével - - - - - - - - 136
- Miskolc szabad. - A figyelőtorony - - - - - - - - - - 139
- A 12-es legendája. - A műhelyi páncélvonat - - - - - - - 139
- Sebesültek. - Bomba a kocsiosztályban - - - - - - - - - 141
- Golyózápor a háztetőkön. - Visszavont győzelem - - - 143
- A 133. napon. - Tanácsülés szótlanul - - - - - - - - - 144
V. fejezet
1. A megtorlás éveiben
- Órabér vagy akkordbér? - - - - - - - - - - - - 147
- Bér javítási mozgalmak. - Felvonulás a főutcán - - - 147
- Sötét felhők. - Rettegés hajnalai - - - - - - - - - - 147
- Sárkány Zoltán a „szanatóriumiban - - - - - - - - - 148
- Szabadulás a kínzókamrából - - - - - - - - - - - 148
- „Szigorúan bizalmas". - Nyugdíj a hála ára - - - - - - - 149
- A fegyelmi iratokat megtekintheti. - Vádirat Budapesten - 150
- Dönt a Bíróság. - Enyhítő körülmények - - - - - - - - 152
- Ki kerül „B" listára? - Az orvosi „szakvélemény" - - -154
- Egy asztalos üzenete. - 45 évig rejtve. - Szocziális világ lesz - - - 155
2. A munkásmozgalomban
- Tiltott szervezkedések. - Létminimum alatt - - - - - - - 157
- Magyar Vasutas titokban. - Utazás vasárnap - - - - - - - 157
- A kerek bélyegző. - Előfizetés mint tagsági díj - - - - -158
- Illegális szakszervezetben. - Baloldali ellenzék - - - - - 158
- Május 1. 1922-ben. - Dorgálásra büntettetik- - - - -159
- Több munka, csökkenő kereset. - Tizenöt párttag - - - 161
3. Múlandó szépítészet
- Fejlődés nélkül - - - - - - - - - - -161
- Elárvult öntöde - - - - - - - - - - -162
- Virágház és lovagvár - - - - - - - - 162
- Állandó teljesítmény. - Szigorú akkordok - - - - -165
- Az Erdei Vasutak. - A műhelyben készült - - - - - 168
- Újabb mozdonymodell. - Pesten látható - - - - -169
4. Az éhségtől a Gül Babaig
- Munkanélküliség. - ötnapos munkahét. Több munka, kisebb órabér-170
- Nem kell a tanuló. - Bejutni lehetetlen - - - - - - - -172
- Három műhelyfőnök. - Inas vagy tanonc - - - - - - 174
- Társadalmi élet. - Kolumbusz hajója. - Bunkó - - - - - -175
- A sportélet fénykora. - Ünnepélyes pályaavatás - - - - -177
- A magyar munkás megbecsülése. - Ünnepség a Bunkóban - - 178
5. Romokban a második otthon
-A bombázás áldozatai. - Bombatölcsérek a bulgárföldön - - 178
- Kiürítési parancs. - A második otthon - - - - - - - - - 180
- Utolsó remény. - Mozdonyok mentése. - Fizetés pengőben - - 181
- A műhely három vonatszerelvényben. - Ami itt maradt - - 181
- A műhely pusztulása. - Nem akadályozhatták meg - - - - 182
1. Napfény decemberben (1944)
- Utolsó felvonás. - Szétdobálták az úton - - - - - - - - 187
- Felszántott talpfák közt... - Egy híd megmaradt - - - - - 188
- Parancs és rendelet. - December 7-én 7 órakor - - - - - - 189
- A hamutakaró fölött. - A pusztulás teljesnek látszott - - - - 189
- Legfontosabb a vasútvonal. - Szerszámok a semmiből - - - 191
- Nem adtak magukról életjelt. - Az első mozdonyfütty - - - 192
- Érintésre szétporladt. - Gőzt ad a megmentett mozdony - - - 192
- Már teherkocsin dolgoznak. - Fenyőág az ablakban - - - - 194
- Év végi számvetés. - Szomorú első hely - - - - - - - - 194
- Üzemszemlén. - Elvetemedett a tűzben - - - - - - - - 194
- Szervezés és munka. - A város messze van - - - - - - - 197
- Az élet megindul. - December tizennégy napja - - - - - 198
2. Országunk vasút nélkül béna! (1945)
- Nincsen alkatrész. - Mozgóműhelyek - - - - - - - - - 201
- Kémény és víztorony helyett. - Tolópad kézzel - - - - - 201
- Építés saját erőből. - A vándorló tető - - - - - - - - - 202
- Küldöttség a Minisztériumban. - Szerel a DIMÁVAG - - - - 203
- Hidegzuhany decemberben. - Füzesabonyi lidércálom - - - 204
- „Arccal a vasút felé." - Az elfogyhatatlan kerítés - - - - 206
- „Vasúti rohammunka." - Miskolc 136% - - - - - - - - 207
- Jönnek a fiatalok. - A nyugbérről értesítik - - - - - - - 209
- Hústalan napok. - Legfontosabb a kenyér - - - - - - - - 209
- Vitaminkert délen. - „Szenet szemért" - Cipész és borbély - 210
- Műhelyiek a városi közigazgatásban. - Fizetés kölcsönpénzzel - 211
- Ismét van Szakszervezet. - ötpontos program - - - - - 212
- Üzemi Bizottság. - A nyugbér halála - - - - - - - - - 214
- Az első majális. - Két párt, egy igazoló bizottság - - - - 214
- Az első terv. - Üvegcserepet szedtek - - - - - - - - - 215
- A teljes névsor lenne igazságos - - - - - - - - - - - 216
3. Életre ítélve (1946)
- „Ragaszkodunk ehhez a helyhez. - Kárbecslés kis hibával - - 217
- Kátrány papír mellékelve. - Arany az ócskavas alatt - - - - 218
- Műhelyfal deszkából. - Emeletes szertár - - - - - - - - 219
- Tizennégy visszajött. - Egy gép órabérben - - - - - - - 220
- Különmotoros gépek. - A jó öreg gőztolópad - - - - - - 221
- „Ügo" születése. - Továbbszolgáló anyag - - - - - - - - 222
- 20 000 szerszám két év alatt. - Tűzifogótól, a főzőkanálig - - 224
- Százéves a vasút! - Még egy mozdonymentés - - - - - 224
- Kétszázan kapun kívül. - Érettségiző lakatos - - - - - 225
- Számfejtés ötnaponként. - Színéről ismerték meg - - - - 226
- Kopogtatás patkószeggel. - Háromezer éhes száj - - - - 227
- Kenyér tonnában. - Textilparádé - - - - - - - - - - 227
- Riport egy szakszervezeti taggyűlésről. - Kulturális Bizottság - - 229
- Csak az a nép szabad... - Kérges tenyerek pihenője - - - 229
- Helyzetjelentés Budapesten. - Épület helyett 22 kocsiban - - 230
- Vágányok közt tíz pár ló. - Golyóscsapágy étolajért - - - - 231
- Növekvő gondok közt. - Égő tető, feltört iskola - - - - - 232
VII. fejezet
1. Kocsik közt imbolygó kézilámpák (1947-1949)
- Búcsú hirdetményben. - Munkás műhelyfőnök - - - -- 235
- Csak nyáron dolgozhatnak. - Érettségizett gyári munkások - - 236
- Nyolcszázán munkakönyv nélkül. - Felvételét előjegyezzük - - 233
- 1919-ből jöttek. - Három évtized telt el _ - - 236
- Szinva-híd ajándékba. - Újra a Tanműhelyben - - - - 237
- A hároméves terv. - Ebédlő az óvóhely tetején - - 238
- Színes grafikonok. - Szénsalak vagonszámra - - - 240
- Szervezések éve. - Nemzeti Vállalat - - - - - - 241
- Ismeretlen helyre szállították. - Ajándék géppark Angliából - 242
- Először első helyen. - Páratlan szorgalommal - - - - - 243
- A Barva-malom csapágyai. - A nagy megrendelő -- - - 244
- Amerikai mozdonyok. - Tragédiát okozott - - - - - 244
- Ki lehet élmunkás? - Az újítás kötelesség - - - - - 245
- Kék munkásruhák. - Egyetlen mosdó sem volt - - - - 247
- A konyha háromszor indul. - "Csepeli Kékcsoda" - - 249
- Tűzben a Bunkó. - A forgalom régi vágya - - - - - 249
- Karácsonyi üzemszünet. - Bővíteni kell - - - - - 230
2. Tervek és valóság (1950-1957)
- Szegecset gyártanak. - 500 kocsironcs - - - - -- - 252
- Hatáskörét meghaladja. - Húszmillióból egy - - - - - 253
- Nem kell a kertészet. - Bárca helyett karton - - - - - 254
- Személyi változások. - Tetőegyengetés - - - - -- - - 255
- Egyéni munkaverseny. - A legjobb MÁV-kovács - -- - - 2"3
- Szovjet gőzpöröly. - Épület helyett röptető - - - - - - 258
- Sztahanovisták. - Kilencből negyvenkettő - - - - - - 231
- Kollektív szerződések. - Ünnepélyes aláírás - - -- - 262
- Sikersorozat. - Fedelet a fejek fölé! - - - - - - 263
- Megtorpant lendület. - A kár 6 millió - - - - - - 235
3. Egy évszázad véget ér (1958-1965)
- A Pöröly tíz száma. - Megszűnő szakmák - - - - - 237
- Az első tízmillió. - Százéves fanyeregtető - - - - - - 268
- A fordulat három éve. - Ezer adag - - - - - - - 270
- Könnyebb munkavégzés. - Izzító kemencék - - - - - - 272
- Sokatmondó tetőtűz. - Egy kazán nyugdíjba megy - - -- 273
- A századik évforduló. - Márványtábla hirdeti - - -- 275
- Kocsiváz-egyengető. - Első az országban - - - -- 276
- Átépül a pályaudvar. - A Bunkó halála - - - - 278
- Alkatrész vállon. - Három kerékkel a sárban - - -- - 280
- A minőségéit. - Gyászjelentés a kocsin- - - - - - 281
- Bégi épületben új kocsigyártás - - - - - - -- - 282
- A tizedik élüzem cím. - A nép szolgálatában - - - - 283
4. A harmincadik év (1966-1975)
- A„Kisbunkó". - Földgázprogram - - - - - - -284
- Újra robbantanak. - A miniszter jelenti be - - - - - - - - 286
- Indul a 12-es. - Beljajev ezredes üdvözlete - - - - - - - - 288
- Az ötödik keresztelő. - Szabad szombat az István-tónál - - - - - 289
- Egy helyébe kettő. - A részvétel a fontos - - - - - - - - 291
- A gőz mint áru. - Egy újítás: kilencmillió - - - - - - - - 292
- Hasznos új gépek. - Reflektorfényben - - - - - - - - - 293
- Bontócsarnok. - Építészrandevú - - - - - -- - - - - 294
- Kiszolgált falak. - (Darupályát kap) - - - - - - - - - 294
- Búcsúztatás és beiktatás- - - - - - - - - - -- 296
- Munkahelyük az ország - - - - - - - - - -- - - 297
- Zászlók, oklevelek. - A város dicsérete - - - - - - - - - 297
- A tanműhely új épületben. - A néphadsereg számára - - - - - 300
- Kilencvenketten. - A jövőbe nézve - - - - - - - - - - 301
Jegyzetek - - - - - - -- - - 303
Függelék I. táblázatok
„A" Műhelyfőnökök - vállalatvezetők - üzemi igazgatók 1859-1975 - - 353
„B" A MÁV Miskolci Üzletvezetőség (Igazgatóság) vezetői - igazgatói - - 353
„C" A vasúti üzemek országos versenyében a MÁV Miskolci JárműjavítóÜzem elért eredményei 1945-1974-ig - - - - - - - - 354
„D" Egyéni és brigád kitüntetések számokban 1945-1975 között - 354
Függelék 11. képek és rajzok - - - - - - - - - - - - -356
Képek és ábrák jegyzéke - - - - - - - - - - - -373

Pál István

Pál István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Pál István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem