1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A városi közlekedés hosszútávú fejlesztésének koncepciója

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Közlekedés és Hírközlés Távlati Tervezési Bizottsága
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 39 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kihajtható mellékletekkel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A városi közlekedés hosszútávú fejlesztési koncepciójának kidolgozásánál figyelembe vettük mindazokat az OMFB koncepciókat, tanulmányokat, a hosszútávú tervezési bizottságok és munkacsoportok... Tovább

Előszó

A városi közlekedés hosszútávú fejlesztési koncepciójának kidolgozásánál figyelembe vettük mindazokat az OMFB koncepciókat, tanulmányokat, a hosszútávú tervezési bizottságok és munkacsoportok elgondolásait, amelyek a jobb megalapozást, a népgazdaság konzisztens egészébe való harmonikus beilleszkedést biztosítják. Ezek közül a nagyobb súllyal rendelkezők - tárgyuk szerint - az alábbiak:
- A fővárosi közlekedés fejlődésének és helyzetének elemzése az 1950 - 1967 közötti időszakban.
- A vidéki nagyvárosok és városcsoportok közlekedési helyzetének és fejlődésének elemzése 1950 és 1967 között.
- Összefoglaló elemzés a városi közlekedés fejlődéséről és a kialakult helyzetről (1950-1967).
- Az életszínvonal alakulása Magyarországon (1970).
- Az életszínvonal távlati koncepcionális kérdései a MÉB alfamodellel végzett számítások alapján (1970).
- Az ipar területi fejlesztésének hipotézis vázlata (1970).
- A közlekedés és hírközlés hosszútávú tervezéséhez kiindulásként szolgáló munkahipotézisek (1969).
- Iránymutatások a hosszútávú tervező bizottságok számára a területükön kidolgozandó kérdésekről (1970).
- Budapest közlekedésének nagyobb távra (30-40 év) fejlesztésének irányelvei (1968). Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
I. A városi közlekedés fejlesztését meghatározó társadalmi-gazdasági fejlődés főbb vonása 9
II. A városi közlekedés feladatainak várható alakulása 12
a) Utasszállitási igények 12
b) A tömeg és egyéni közlekedés közötti munkamegosztás 13
c) A közúti forgalom intenzitása 14
III. A városi közlekedés fejlesztésének általános irányelvei 15
1. A városi közlekedés eddigi fejlődésének és jelenlegi
helyzetének jellemzése 15
a) Eddigi fejlődés jellemzése 15
b) Jelenlegi helyzet jellemzése 15
2. A városi közlekedés nagyobb távlatokban várható fejlődése 16
a) A városszerkezet alakulása 16
b) A motorizáció fejlődése 18
3. A városi közlekedés fejlesztésének általános irányelvei 18
IV. A városi közlekedési alágazatok fejlesztési célkitűzései 23
1. Tömegközlekedés 23
a) Hálózat 23
b) Járműállomány 25
c) Kiszolgáló létesítmények 25
2. Az úthálózat és kapcsolódó területei 26
a) Úthálózat 26
b) Közúti csomópontok 27
c) Közúti-vasúti kereszteződések 28
d) Gyalogos aluljárók 28
e) Forgalomirányítás 28
f) Parkolás 28
g) Hidak 28
h) Fenntartás 29
i) Levegőszennyeződés 29
V. A városi közlekedés távlati fejlesztésének eszközei
és feltételei 30
1. Munkaerőgazdálkodás 30
a) Létszám 30
b) Szociális ellátás 30
c) Termelékenység 30
2. Energia- és anyagszükséglet 31
3. Beruházási és költségvetési előirányzat, valamint
a hatékonyság 31
a) Beruházási és költségvetési előirányzat 31
b) Gazdasági hatékonyság 32
VI. A városi közlekedés 1985. évi színvonalának összefoglaló jellemzése 34
VII. Mellékletek 38
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem