Bevezetés | 7 |
A vadak | 7 |
Mana | |
Tabu | |
Mágia | |
Totemizmus | |
Szellemek | |
Elevenek szellemei | |
Holtak szellemei | |
Újjászületés | |
Spiritizmus, látomások és álmok | |
Istenek | |
A Mítoszok | |
Az Egyiptomiak | 43 |
A történelem előtti egyiptomiak | |
Az első Horus | |
Osiris | |
A király: eleven isten | |
A király: halott isten | |
A heliopolisi theologia: az Enneas | |
A tudós alkotás: az Ige é Maat | |
A népies teremtés: Nut és a tehén | |
A lelkek és a testek | |
Mágia és tudomány | |
A civilizáció és a hitek | |
A hitek kiterjedése és demokratizálódása | |
A halottak | |
Ikhunaton | |
A rendes emberek vallása | |
Mezopotámia | 81 |
Az Istenek | |
A királyok | |
Az istenek, szellemek és démonok | |
A nagy istenek | |
A teremtés | |
A vízözön | |
Istar és Tammuz | |
Gilgames | |
A szent dráma | |
Az ember sorsa | |
Civilizáció | |
Babylonia és az antik világ vége | |
A Perzsák | 109 |
Új jellemvonások | |
Primitiv vallás, királyi vallás, népies vallás | |
Zoroaszter | |
Dualizmus és monotheizmus | |
A szellemek, Istenek és démonok | |
A személyiség | |
A lélek sorsa | |
A világ sorsa | |
Az erkölcs | |
Mithra | |
A manicheizmus | |
Zoroaszter bukása | |
A görögök | 127 |
Kréta | |
A görögök | |
Primitivizmus Görögországban | |
Városok istenei és a nagy istenek | |
Delphi | |
Eleusis | |
Dionysos | |
Az orphizmus | |
A természet | |
Pythagoras és az első gondolkodók | |
Plátó | |
Aristoteles | |
A görögség vége | |
A rómaiak | 153 |
Jegyzet a barbárok vallásairól | 158 |
Izrael | 163 |
A monotheizmus és a történelem | |
A kanaániak | |
A héberek Mózes előtt | |
Mózes | |
Palesztinában | |
Jahvé, Palesztina istene | |
A halottak kultusza | |
A teremtés | |
Jahvé és a királyok | |
Az első nagy próféták: Illés és Elizeus | |
A száműzetés előtti próféták: Ámos, Hoseás, első Ésaiás | |
Jeremiás | |
A próféták vallása | |
A száműzetés | |
Ezékiel | |
A második Ésaiás | |
Visszatérés a száműzetésből | |
Messiás | |
A démonok | |
A lélek halhatatlansága | |
A Talmud és a kommentárok | |
A zsidó filozófia | |
A kabbala | |
Isten | |
A nemi Törvény | |
Az alsó rész | |
Az újjászületés | |
A kereszténység | 205 |
Az evangéliumi kereszténység | 205 |
Jézus | |
A szeretet Istene | |
A kedvezés Istene | |
A szeretetből rettenetes Isten | |
A kisemberek Istene | |
Pál | |
Krisztus az Úr | |
A bűnbeesés és a test | |
Krisztus áldozata | |
János és az Ige | |
A kereszténység és a görög-római világ | 224 |
A gnosztikusok | |
Az első egyházatyák | |
Szent Ágoston | |
Az újplatonizmus | |
Hermes Trismegistus | |
A kereszténység fejlődése | 238 |
A középkor | |
Scotus Erigenes | |
A miszticizmus | |
A ralizmus | |
A XI. század: Szent Anzelm és Roscelin | |
A XII. század: A nagy eretnekségek | |
A XIII. század: Szent Tamás | |
A skolasztika hanyatlása: az angolok | |
A miszticizmus a középkor végén | |
Népies pantheizmus és miszticizmus | |
A renaissance kiáradása | |
A reformáció | |
Visszahatás a reformáció után | |
Az Izlám | 263 |
Mohamed | |
Allah | |
Ember | |
A próféták | |
A jutalmak | |
A vallás gyakorlata | |
A filozófia | |
Averroés | |
Szufizmus | |
A shiiták | |
A jelenlegi állapot | |
A hinduizmus | 283 |
A védák előtti India | |
A Védák | |
Az Upanishadok | |
Az istenek | |
A Bhagavad-gita | |
A rendszerek | |
A Samkhya | |
A Yoga | |
A Vedanta: Sankara, Sankara után | |
A modern India | |
A Buddhizmus | 305 |
Buddha | |
Az egyház | |
Apoka király | |
A kánon | |
A szenvedés | |
Az erkölcs | |
A lélektan | |
A Mahayana | |
A kiterjeszkedés | |
A buddhák | |
Az arhat | |
A Boddhisatva | |
A Nirvána | |
A buddhista eszmény | |
Jegyzet a Távol-Keletről | 324 |
A modern kor | 331 |
Az új szellem | |
A reformáció Angliában | |
A modern filozófia | |
Franciák a XVII. században | |
Spinoza | |
Németek a XVII. században | |
A XVIII. század | |
Az okkultizmus | |
A nagy német rendszerek | |
A tudományos materializmus | |
A történeti kritika és a liberális protestantizmus | |
A népszerű protestantizmus | |
Az új-katolicizmus | |
Az okkultista pantheizmus | |
Az új filozófia | |
Összefoglalás | 353 |