1.059.673

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A vállalatvezetés személyiségkérdései

A vevő, a dolgozó, a vállalkozó pszichológiája

Szerző
Budapest
Kiadó: Királyi Magyar Egyetemi Nyomda
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 223 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ezt a könyvet meg kellett írni! Tárgyát az élet már készen szolgáltatta. Csak meg kellett látni és tudományos rendszerbe kellett foglalni. A gazdasági élet szerkezete néhány éve szemünk láttára... Tovább

Előszó

Ezt a könyvet meg kellett írni! Tárgyát az élet már készen szolgáltatta. Csak meg kellett látni és tudományos rendszerbe kellett foglalni. A gazdasági élet szerkezete néhány éve szemünk láttára alakul át. A termelési tényezők egymásközti erőviszonyai lassanként megváltoztak. A tárgyi tényezők: a természet és a tőke jelentősége nem szűnik meg, nem is szűnhetik meg soha, azonban - különösen a tőke - fokozatosan veszít uralkodó jellegéből. Egyre jobban döntővé, szinte létfontosságúvá lesznek a személyi tényezők, jelenleg elsősorban: a munka, valamint a közösségi tényezők.
Tőkehiányról ma nem hallatszik panasz. A természetadta nyersanyagok szűkösségén is tudunk valahogy segíteni. Világjelenség azonban a munkaerőhiány. Ezzel a gazdasági élet homlokterébe került - szinte hihetetlen a technika szemkápráztató haladása idején - a munka végzője: az ember. Vissza

Tartalom

A személyiségkérdés a vállalatgazdaságtanban15
A gyakorlati jellegű kérdés megközelítése az elmélet oldaláról15
A megoldandó feladat kitűzése és körülhatárolása17
A kérdés elhanyagolásának okai21
A magángazdaságtani ismeretanyag tudományos elismertetése21
Az uralkodó világszemlélet24
Üzem, üzemgazdaságtan, vállalat27
Az üzem27
A vállalat30
A fogalom tartalmát fedő helyes nyelvhasználat34
A munkatényező és az ember előtérbenyomulása a tőketényezővel szemben az új gazdasági szemléletben39
A tárgyi, személyi és a közösségi termelési tényezők39
A munka és a közösségi támogatás mint "vezérlő" tényezők41
Az ember szerepe a vállalatban42
Az ember mint "csak-eszköz"42
Az ember fokozatos érvényrejutása az újabb szemléletű vállalatgazdaságtanokban44
Az ember a tudományos vizsgálatok középpontjában47
A vállalatalakító erő: a "háromarcú" ember50
A vállalati körforgás50
Az ember egyik arca: a fogyasztó53
Az ember másik arca: a vállalkozó59
Értékáramlás a vállalkozó és a vevő között62
Értékáramlás a vállalkozó és az ellátók között64
Az ember harmadik arca: a dolgozó76
Értékmozgás a vállalaton belül: a termelési folyamat76
Értékmozgás a vállalaton - mint egységen - keresztül: a forgalom85
A személyiség és a vállalati szellem87
A személyiség - a "lélek" - kizárása a vállalatból87
Személyiség helyett rendszerek93
A szabályok (igazgatás) rendszere94
A számok (elszámolás) rendszere100
Az eszközök (gépek és készülékek) rendszere101
Az "átszellemiesített üzemek" megvalósítása104
A vállalati szellem kialakulásának hatása a dolgozókra, összetételükre, munkájukra106
A korszerű szemléletű vállalkozó feladata a személyiség érvényrejuttatásában109
Az ember, mint gazdasági egyén és közösség: csoport, tömeg, sokaság113
Az egyén, mint a közösség tagja113
A "vevőkör", mint közösség115
A vevők "tömeggé", illetve "sokasággá" sűrűsödése119
Módszeres vevővizsgálat123
A "szállító-sokaság" és a "dolgozó-tömeg"127
Személyi szabadság és kötöttség a ma és a holnap vállalataiban130
A felülről irányított és alolról elkötelezett "szerves" gazdaság130
A vállalat, a személyiség és a közösség "szerves" szintézise136
Lélektan a vállalatvezetésben144
A tapasztalati lélektan és a vállalatgazdaságtan144
A gyakorlati emberismeret és a tudományos lélektan144
A vállalatgazdaságtan módszerei146
A gyakorlati gazdasági lélektan kialakulása147
A gazdasági tettlélektan (pszichotechnika) módszerei és területe150
A lélektan legújabb irányai154
Az alaklélektan ("alkatlélektan")154
A cselekvéslélektan ("viselkedéslélektan")160
A vállalat személyiségei az alkalmazott gazdasági lélektan megvilágításában164
A dolgozó lélektana164
A dolgozó "munkaszemélyisége" és teljesszemélyisége164
A képességvizsgálat és az alkalmasságvizsgálat166
A munkaszemélyiség teljesítőképessé tétele a vállalaton belül171
A munkaeszközöknek az emberhez, az embernek a munkaeszközökhöz való hozzáidomítása173
A dolgozó lelki munkamagatartása174
A vevő lélektana175
A fogyasztó "vételszemélyiségének" megnyilvánulása, a vállalaton kívül és belül175
A fogyasztó megfigyelése176
A fogyasztó befolyásolása a vállalaton kívül: reklám179
A vevő viselkedésének megfigyelése és befolyásolása a vállalaton belül: árusítás184
A vállalkozó lélektana188
A "vállalkozásszemélyiség" a vállalat középpontjában188
A szállító és a tőkés "vállalkozásszemélyiség" a saját vállalatán belül189
A vállalkozói "viselkedés"190
Általános vállalkozói képességek193
A különböző vállalkozótípusok195
Pszichikai beállítottság197
Nemzeti jellegű: magyar vállalatgazdaságtan199
Az újszemléletű vállalatgazdaságtan hatása a kereskedői hivatásnevelésre202
A csak tárgyi szemléletű tanítás helyett hivatásra nevelés202
Az embertényező előtérbenyomulása a magyar tanítástervekben és tankönyvekben204
A vállalkozói lelkialkatú nemzedék nevelése206
Tárgy- és névmutató209

Dr. Urbányi János

Dr. Urbányi János műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Urbányi János könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
Kuponos kedvezmény ezen könyv esetében nem vehető igénybe.