Előszó
Könyvünk célja, hogy bevezesse az olvasót a vállalatok szociális tervezési gyakorlatába, megismertetve az új típusú tervezés céljával, lényegével, tartalmai körével, elveivel és módszereivel. A...
Tovább
Előszó
Könyvünk célja, hogy bevezesse az olvasót a vállalatok szociális tervezési gyakorlatába, megismertetve az új típusú tervezés céljával, lényegével, tartalmai körével, elveivel és módszereivel. A vállalati szociális tervezés funkciója: a vállalati kollektíva társadalmi fejlesztésének tervszerűbbé tétele. A kiindulópont maga a dolgozó ember: összes vonatkozásaival, viszonyaival, munka- és életfeltételeivel együtt.
A szociális tervezés tehát a termelés társadalmi vagy emberi oldalát tekinti tárgyának, keresve és feltárva mindazokat az összefüggéseket, azt az "ezernyi köldökzsinórt", amelyekkel a vállalat szociális feladatai a gazdasági-technikai szférához kapcsolódnak, de kutatva azt a sajátos, belső autonómiával rendelkező valóságtartományt is, amely a munkahelyek élő, társadalmi világát jelenti.
E könyv azt kívánja bizonyítani, hogy csak akkor várhatunk jobb eredményeket a vállalati gazdálkodástól, ha másképpen szakszerűbben és alaposabban gondolkodunk az emberi tényező szerepéről, és tudatosabban, értőbben foglalkozunk a legfőbb termelési tényezővel: a munkát végző emberrel.
Tanulmányunkat elsősorban a vállalati szakembereknek szánjuk, mindazoknak, akiknek munkáján múlik a munkahelyek szociális feltételeinek fejlesztése, az ösztönző munkahelyi légkör és közérzet kialakítása, vagyis a munkaügyi, a személyzeti, a szociálpolitikai, a munkavédelmi, az üzemegészségügyi vezetőknek és munkatársaknak, a társadalmi-politikai szervek tisztségviselőinek. Fontos és felelősségteljes munkájuk megalapozottságát és tervszerűségét kívánjuk elősegíteni.
Vissza