1.057.728

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A vállalati nyereségre ható tényezők

Szerző
Budapest
Kiadó: Kossuth Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 93 oldal
Sorozatcím: Gazdasági életünk kiskönyvtára
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 13 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az a kérdés, hogy miként növelhető a vállalati nyereség, néhány szóval megválaszolható: az árat tartani, vagy éppen emelni, az önköltséget pedig csökkenteni kell. A kérdés rendkívül egyszerűnek... Tovább

Előszó

Az a kérdés, hogy miként növelhető a vállalati nyereség, néhány szóval megválaszolható: az árat tartani, vagy éppen emelni, az önköltséget pedig csökkenteni kell. A kérdés rendkívül egyszerűnek tűnik, holott nem az, magam is hamar rájöttem, mennyi kérdés van itt nyitva. Miért jobb a vállalati munka megítélésére a nyereségmutató, mint a termelékenységi mutató? Mi határozza meg az árak tisztajövedelem-tartalmát, a tisztajövedelem-tartalom eltéréseit? Nem tartottam elegendőnek azt a magyarázatot, hogy a munkaerő több értéket hoz létre, mint önmaga értéke. Azt is meg kellett vizsgálnom, hogy mennyivel többet és miért pont annyival többet. Aztán már magától adódott a következő téma: hogyan függ össze az ár tisztajövedelem-tartalma annak nyereségtartalmával? Itt nem kerülhettem ki a kérdést: miért nem csökkennek az árak? Miért nő a tisztajövedelem-tartalmuk? Ezt követően már megalapozottabban tudtam tárgyalni a vállalati nyereségnövelés eszközeit, módjait. Különválasztottam az önköltségcsökkentő - gyártásfejlesztő - tényezőket a többitől. Kiderült, hogy ez a "többi" jóval szélesebb és színesebb eszköztár. Nem is egyformák az eszközök az iparban és a kereskedelemben. Végignéztem, hogyan hat a nyereségre a költségvetés mind elvonási, mind támogatási vonatkozásban. Végül eljutottam odáig, hogy leírjam, milyen tényezők okozzák a vállalatok között a nyereségnövelés lehetőségeinek óriási eltéréseit.
Így állítottam végül is össze ezt a kis könyvet, amely - remélem - leköti majd az Olvasó figyelmét. Vissza

Tartalom

Bevezető5
Termékenységi mutató vagy nyereségmutató?7
A társadalmi össztermék tisztajövedelem-tartalma12
Az árak tisztajövedelem-tartalmát differenciáló tényezők25
Az eszközigényesség hatása az árak tisztajövedelem-tartalmára25
Az árak tisztajövedelem-tartalma és nyereségtartalma közötti eltérés27
A vállalatok költségvetési kapcsolatainak hatása a vállalati nyereségre40
A költségvetéssel szembeni kötelezettségek hatása41
Az állami támogatások hatása a vállalati nyereség nagyságára50
A vállalati nyereség növelésének módjai55
Nyereségnövelés gyártásfejlesztéssel55
Nyereségnövelés gyártásfejlesztés nélkül58
A nyereségnövelés eltérő lehetőségei86
Nyereség és érdekeltség86
A főbb differenciáló tényezők90

Pirityi Ottó

Pirityi Ottó műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Pirityi Ottó könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem