1.062.058

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A vállalat és működése

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A kötet, melyet az Olvasó a kezében tart a Budapesti Közgazdaság-tudományi Egyetemen oktatott Vállalatgazdaságtan c. alaptantárgyhoz készült. Ebből következően a kötet összeállításkor elsősorban az oktatás követelményeit tartottuk szem előtt.
Válogatásunk nem előzmény nélküli: az 1989-ben kiadott Szemelvénygyűjteményünk átdolgozott változatának tekinthető. Néhány irodalmat az ott megjelent kötetből vettünk át, zömmel azonban új írásokat válogattunk. Arra törekedtünk, hogy Chikán Attila Vállalatgazdaságtan c. könyve (Aula-KJK, 1992.) által érintett ismeretkörökhöz nyújtsunk kiegészítést, és egyes témaköröket amennyire lehet, részletesebben is tárgyaljunk. Jelen kötet azonban nem követi oly szorosan a Vállalatgazdaságtan c. könyv fölépítését, mint tette azt az 1989-es válogatásunk.

Tartalom

Előszó3
Az ismeretek felhasználása a társadalomban5
A szemlélődő közgazdaságtan válsága13
A szocio-ökonómia megalapozása21
Vállalatelmélet27
A vállalat természete37
Lehet-e a vállalatnak lelkiismerete?49
Konfliktus és konszenzus: Az etika mint közös értékhorizont a stratégiai tervezésben61
Stakeholder-menedzsment81
Vezetésügyről röviden95
MBA - legyen, ne legyen?97
Ahogy a pénz áramlik: tőkeátstruktúrálás101
Döntések, döntések107
Minden az ember körül forog111
Hogyan javítsuk a minőséget?115
Vállalati befektetések: kockázat és jutalom119
A piacra vezető út: további próbálkozások125
A kisvállalatok: szöszölés menedzsment?131
A határok nélküli lehetőségek menedzselése135
K + F menedzselés - a csúcsról nézve139
A vállalati pénzügyek elmélete: történeti áttekintés145
Hogyan értelmezzük a pénzügyi információkat?161
Mikor van készpénz a cash-flow-ben?179
Az integratív megközelítés fontossága a stratégiai menedzsment kutatásban191
A stratégiai marketing fejlődése201
Szószedetek213
Angol-magyar szószedet215
Magyar-angol szószedet215
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem