kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Zrínyi Katonai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Félvászon |
Oldalszám: | 483 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
Bevezetés | 5 |
A katonai pszichológia alapjai | |
A katonai pszichológia általános kérdései | |
A katonai pszichológia tárgya, módszerei és feladatai | |
A pszichológia tárgya | 15 |
A pszichológia módszerei és felhasználásuk a harcosok kiképzésének gyakorlatában | 22 |
A pszichológia ágai | 27 |
A katonai pszichológia jelentősége és feladatai | 28 |
A szovjet katonai pszichológia elméleti és természettudományos alapjai | |
A katonai pszichológia elméleti alapjai | 32 |
A katonai pszichológia természettudományos alapjai | 41 |
Az ember lelki folyamatai a katonai tevékenység körülményei között | |
Az érzetek, az észlelés és a figyelem pszichológiai tételeinek alkalmazása a katonai tevékenységben | |
Az érzékelés folyamata és szerepe a harcos tevékenységében | 55 |
Az észlelés a katonai tevékenységben | 61 |
A figyelem fajtái és tulajdonságai | 68 |
A képzetek és az emlékezet | |
A képzetek fejlődése a harcosoknál | 74 |
Az emlékezés szerepe a harcosok tevékenységében | 78 |
Az emlékezet fejlesztésének módjai | 84 |
A harcosok képzeletének fejlődése | |
"A képzelőerő rendkívül értékes tulajdonság" | 88 |
A képzelet alapja az ember eszmeisége | 93 |
A katonák képzelete formálásának útjai és eszközei | 96 |
A gondolkodás és a beszéd | |
A gondolkodási folyamat jellege | 190 |
A gondolkodás fő műveletei, formái, módszerei és fajai | 197 |
A katonák gondolkodásának fejlődése | 114 |
A beszéd általános fogalma | 120 |
A katona érzelmei | |
Az érzelmekről általában | 127 |
A katona érzelmei a harchelyzetben | 137 |
A szovjet katonák magasztos érzelmeinek kialakítása | 139 |
Az akarat | |
Az akaratlagos és nem akaratlagos cselekvés fogalma | 142 |
Az akaratlagos cselekvés elemei | 146 |
A szovjet katona akarati tulajdonságai | 149 |
Az akaratnevelés útjai és módszerei | 151 |
Az ismeretek, készségek és jártasságok kialakulása | |
A tudás - a cselekvés alapja | 156 |
Az ismeretektől a készségekig és a jártasságokig | 159 |
A kiképzési cél ismerete | 162 |
A vezető szerepe a készségek és jártasságok kialakításában | 165 |
A készségek és jártasságok kialakulási folyamata | 168 |
A szovjet katona személyiségének pszichikai tulajdonságai | |
A pszichológia a személyiségről | |
A személyiség fogalma | 179 |
A személyiség kialakításának feladatai a szocialista állam katonáinál | 186 |
A szovjet katonák tevékenységének motívumai | |
A szükségletek - az emberi élet mozgató erői | 195 |
A motívumok és szerepük | 199 |
A motívumok irányítása | 206 |
Temperamentum és jellem. A jellemnevelés | |
A temperamentum | 209 |
A jellem és a jellemnevelés útjai a szovjet katonáknál | 214 |
Az ember képességei és fejlődésük az oktató és nevelő folyamatban | |
A képességre vonatkozó tudományos és tudománytalan nézetek | 225 |
A katonák képességeinek helyes értékelése és felhasználása | 229 |
A képességek értékelésének ismérvei | 232 |
Mitől függ a képességek fejlődése? | 236 |
A katonai pedagógia alapjai | |
A katonai pedagógia általános kérdései | |
A szovjet katonai pedagógia tárgya és feladatai | |
A nevelés szerepe a társadalom életében | 247 |
A szovjet katonai pedagógia - a szovjet fegyveres erők személyi állományának kommunista nevelésével foglalkozó tudomány | 250 |
A szovjet katonai pedagógia fő feladatai | 253 |
A szovjet katonai pedagógia módszerei és más tudományokkal való kapcsolata | 255 |
A szovjet katonai pedagógia tanulmányozásának jelentősége | 258 |
A szovjet tiszt alárendeltjei nevelője | |
A tiszt vezető szerepe a katonák nevelésében | 260 |
A szovjet tiszttel, mint nevelővel szemben támasztott legfontosabb követelmények | 262 |
A szovjet tiszt katonai pedagógiai kiképzése | 270 |
A szovjet katonák oktatásának elmélete (didaktika) | |
Az oktatási folyamat lényege | |
Az oktatási folyamat általános fogalma | 277 |
Az ismeretek elsajátításának, a készségek és jártasságok kialakulásának folyamata | 280 |
Az oktatás közbeni nevelés | 286 |
A technikai eszközök felhasználása az oktatásban | 292 |
A szovjet katonák oktatásának tartalma | |
A kiképzési programok és tervek kidolgozási elvei | 296 |
A katonai oktatás fő tárgyainak tanulmányi és nevelési jelentősége | 301 |
Az oktatás elvei | |
A kommunista eszmeiség és pártosság | 306 |
A csapatokat arra képezzük ki, amire a háborúban szükségük van | 309 |
A csapatok sikeres kiképzésének záloga: az oktatottak tudatossága és aktivitása | 312 |
Az oktatás szemléletessége | 316 |
Rendszeresség és következetesség az oktatásban | 320 |
Az oktatás érthetősége | 321 |
Az ismeretek, készségek és jártasságok szilárdsága | 324 |
Az alárendeltek egyéni elbírálása | 325 |
Az oktatás módszerei | |
Mitől függnek az oktatás módszerei? | 328 |
A tananyag szóbeli kifejtése | 329 |
A beszélgetés | 333 |
Gyakorlati bemutatás magyarázattal | 336 |
A gyakorlás | 339 |
A demonstrációs módszer | 341 |
Az önálló tanulás | 343 |
A gyakorlati munka | 345 |
Az ismeretek, készségek, jártasságok ellenőrzése és értékelése | |
A kiképzés ellenőrzése | 349 |
Az ellenőrzések rendeltetése és jellege | 350 |
Az ellenőrzés módszerei | 352 |
Az oktatás szervezeti formák | |
A katonai oktatás fő formáinak jellemzése | 358 |
A foglalkozások és gyakorlatok felépítése | 362 |
A foglalkozásokra, gyakorlatokra és lövészetekre való felkészülés rendje | 365 |
A szovjet katonák nevelésének elmélete | |
A nevelési folyamat lényege | |
A katonák értelmi, érzelmi és akarati nevelése | 371 |
A szovjet katonák nevelésének eszmei-elméleti alapjai | 376 |
A nevelés elvei | |
A nevelés kommunista céltudatossága és pártossága | 379 |
Szoros kapcsolat az elmélet és a gyakorlat között | 381 |
A kommunizmus ügyéért folytatott áldozatos munka | 383 |
A közösség ereje | 385 |
Az egyéni sajátosságok figyelembevétele | 388 |
Támaszkodjunk az ember pozitív tulajdonságaira | 390 |
Igényesség és gondoskodás | 393 |
A nevelés módszerei | |
A nevelési módszerekről | 396 |
A meggyőzés módszerei | 397 |
A példa szerepe a katonák nevelésében | 404 |
A gyakorlás módszere a katonák erkölcsi-harci tulajdonságainak kialakításában | 406 |
A dícséret módszere | 406 |
Fenyítő eszközök a szovjet katonák nevelésében | 412 |
A szovjet katonák kommunista tudatosságának nevelése | |
A katonák eszmeisége | 417 |
A szovjet katonák ideológiai nevelésének feladatai | 419 |
Az eszmei és erkölcsi nevelés egysége | 421 |
A szovjet katonák erkölcsi-politikai tulajdonságai | 423 |
Az erkölcsi nevelés tartalma, formái és módszerei | 431 |
A katonai tulajdonságok kialakítása | |
Az erkölcsi-harci tulajdonságok | 436 |
Az erkölcsi-harci tulajdonságok nevelésének útjai és eszközei | 438 |
A katonák állhatatosságra, szívósságra, kitartásra, kezdeményezőképességre és bátorságra nevelésének néhány sajátossága | 445 |
A testnevelés | |
A csapatok testnevelési és sportkiképzésével kapcsolatos feladatok | 452 |
A katonák testedzésének formái és módszerei | 455 |
Az esztétikai nevelés | |
Az esztétikai nevelés lényege | 460 |
Az esztétikai nevelés útjai és eszközei | 467 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.