kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | TIT Országos Központja |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 218 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-411-520-9 |
Előszó (Antal András) | 11 |
Az emberi ismeretszerzés utja (Tanner József) | 21 |
Bevezető | 21 |
Az ismeretszerzés és az oktatási folyamat hasonlósága | 21 |
Az ismeretszerzés társadalmi folyamat | 22 |
A gondolkodás kifejlődése | 22 |
A jelenség és a lényeg összefüggéséről és ellentétéről | 24 |
A megismerés utjának lenini szakaszai | 25 |
Az érzékelés | 26 |
Az emberi tapasztalás sajátosságai | 26 |
Az érzéki megismerés szakaszai | 32 |
A megismerés racionális szakaszai | 32 |
Az elvonatkoztatás | 32 |
A fogalom | 33 |
Az absztrakt ismeret és a konkrét igazság | 35 |
Az ítélet (állítás, tagadás) | 36 |
A következtetés | 37 |
A gyakorlat szerepe a megismerésben | 39 |
A gyakorlat helye az ismeretelméletben | 39 |
A gyakorlat fogalma a dialektikusmaterializmus értelmezése szerint | 40 |
A gyakorlat mint az igazság kritériuma | 41 |
Az oktatási-képzési folyamat szervezése a tudományos ismeretterjesztésben (Dr. Mészáros Imre) | 44 |
Az ismeretszerzés fő mozzanatai | 44 |
A módszer szerepe a tanítás-tanulás folyamatában | 45 |
A tartalom és a forma | 46 |
Az ismeretterjesztési folyamatának ismeretelméleti és pszichológiai alapjai | 47 |
A fáradtság, az élettapasztalat és az emlékezet (Fülöpné Fehér Katalin) | 50 |
A felnőttképzés tapasztalatainak alkalmazása a tudományos ismeretterjesztésben (Dr. Mészáros Imre) | 62 |
Az ismeretterjesztésben jelentkező főbb didaktikai feladatok tervezése | 64 |
A tudományos ismeretterjesztésben megoldandó didaktikai feladatok | 66 |
Módszertani ajánlások | 68 |
Az ismeretek közlésére alkalmazható módszerek | 68 |
Az előadó és a hallgató közös tevékenysége | 69 |
A hallgatók önálló tevékenysége | 74 |
Az előadás a tudományos ismeretterjesztésben és a felnőttoktatásban (Tanner József) | 77 |
A hatékony előadás | 77 |
A hatékonyság tényezői | 80 |
Az előadás módjai | 83 |
Az anyaggyűjtéstől a szöveg hangos megjelenítéséig (Dr. Polonyi Szűcs Szilárd) | 89 |
A beszédmű anyagának összegyűjtése | 90 |
A beszédmű anyagának elrendezése | 95 |
Az előadó beszéde | 100 |
Az előadó magatartása | 112 |
A szemléltetés és a bemutatás (Balaton Gyula) | 115 |
A szemléltetés mint módszer | 115 |
A szemléltetés és a bemutatás jelentősége | 117 |
Mikor hatékony a szemléltetés? | 119 |
Néhány metodikai tanács | 120 |
Az előadó és a szemléltetés | 121 |
A bemutatás | 124 |
A bemutatás előkészítése | 126 |
A bemutatás folyamata | 126 |
A hallgatók önálló és folyamatos megfigyelései | 129 |
A megfigyelés szakaszai | 130 |
Az audio-vizuális eszközök (Dr. Csáky Csaba) | 131 |
A diaképek alkalmazása | 131 |
A filmek a tudományos ismeretterjesztésben | 134 |
Az írásvetítő | 137 |
Az episzkóp | 140 |
Az eipidiaszkóp | 142 |
A televízió és a rádió felhasználása a tudományos ismeretterjesztésben | 142 |
A TIT Studió és a Planetárium | 142 |
Az esettanulmányok írásának és alkalmazásának néhány kérdése (Tanner József) | 144 |
Az esettanulmányok tartalmi kérdései és csoportosítása | 144 |
Az esettanulmányok rendszerezése | 146 |
Az esettanulmányok szerkezeti kérdései | 148 |
Az esettanulmányokkal végzett foglalkozások fontosabb szempontjai | 150 |
Egy konkrét esetjáték leírása | 153 |
Az üzemlátogatás (Zentai Gabriella) | 167 |
Az üzemlátogás fogalma, az üzemlátogatáson megoldható didaktikai feladatok | 167 |
Az üzemlátogatás szerepe a tudományos ismeretterjesztésben | 168 |
Az üzemlátogatás szervezésének szakaszai | 169 |
Az előkészítés | 169 |
Az üzemlátogatás levezetése a forgatókönyv alapján | 176 |
Az üzemlátogatást kiegészítő foglalkozás (utófeldolgoozás) | 178 |
Az üzemi bemutató | 179 |
Tanulmányok és kirándulások (Balaton Gyula) | 181 |
A tanulmányutak célja | 181 |
A tanulmányutak kapcsolata az oktatással | 181 |
A tanulmányutak és kirándulások tervezése | 182 |
A tanulmányutak és a kirándulások szervezésének alapfeltételei | 184 |
A tanulmányuton, kiránduláson alkalmazható pedagógiai módszerek | 187 |
Néhány gondolat a kirándulásról | 188 |
A tanulmányutak, kirándulások gazdasági terve | 190 |
Egészségügyi tanácsok a kirándulásokhoz és a tanulmányutakhoz | 191 |
A tanulmányutak, kirándulások értékelése | 192 |
Tanácsok a tanulmányutak, kirándulások technikai előkészítésére | 193 |
Belföldi vonatkozásban | 193 |
Külföldi vonatkozásban | 194 |
A tanulmányut szervezésénél és lebonyolításánál előforduló hibák és hiányosságok | 194 |
Az ismeretek ellenőrzésének módszerei (Zentai Gabriella) | 196 |
Az ismeretek ellenőrzésének jelentősége a tanulási-tanítási folyamatban | 196 |
Az ellenőrzés helye a tanulási-tanítási folyamatban | 198 |
Mikor és mit kell ellenőrizni? | 199 |
Az ismeretellenőrzés módszerei | 200 |
A tudományos ismeretterjesztésben alkalmazható ismeretellenőrzési módszerek | 202 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.