kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 201 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52484. |
Előszó | 3 |
A történelemtanítás módszertanának tárgya, feladata, felosztása, rendszere | 5 |
A módszertan tárgya | 5 |
A módszertan feladata | 5 |
A módszertan mint tudomány | 6 |
A történelemtanítás módszertanának rendszere | 7 |
Irodalom | 8 |
A történelemtanítás módszertanának alapkérdései | 9 |
A történelemtanítás célaj | 9 |
A történelemtanítás anyaga, Tantervelmélete | 10 |
A történelemtanítás eszközei | 14 |
Metodikai koncentráció | 15 |
Irodalom | 16 |
A történelemtanítás módszertanának alapelvei és követelményei | 17 |
A történelemtanítás folyamata, mint a megismerés, képzés és nevelés folyamatának egysége | 17 |
A megismerés folyamata | 18 |
Az oktatás mint tevékenység | 18 |
Konkrét és absztrakt egységének elve | 20 |
Az oktatás tudományossága és pártossága | 27 |
A rendszerezettség és folyamatosság elve | 28 |
Elmélet és gyakorlat egységének elve | 29 |
A tanulók öntevékeny ismeretszerzése | 35 |
Helytörténeti anyag a történelemtanításban | 36 |
A képzés folyamata | 42 |
Az időérzékelés és az időszámítás képességének fejlesztése | 43 |
A térbeli tájékozódóképesség és a történelmi térkép használata képességének fejlesztése | 44 |
A tanulók története képzeteinek gazdagítása | 45 |
A gondolkodóképesség fejlesztése | 46 |
A politikai élet gyakorlásához szükséges képességek fejlesztése | 48 |
Az érzelmi élet és az esztékikai érzék fejlesztése | 51 |
A nevelés folyamata | 56 |
Irodalom | 57 |
Az oktatás, képzés és nevelés módszerei | 59 |
A képességfejlesztés módszerei | 59 |
A történelmi megismerés sajátosságai | 59 |
A történelmi megismeréshez szükséges képességek fejlesztésének módszerei | 60 |
Az időérzékelés képessége, az időképzet és a történelmi perspektíva kialakításának módszerei | 60 |
A történelmi térkép használata | 64 |
A tanulók képzeteinek fejlesztése | 65 |
Az érzelmi élet fejlesztése | 65 |
Az esztétikai érzék fejlesztése | 65 |
A gondolkodóképesség fejlesztésének módjai | 66 |
Irodalom | 78 |
Oktatásmódszertani kérdések | 79 |
A konkrét történeti ismeretek oktatásának és elsajátításának módszerei | 79 |
A képzetalkotás előszóbeli módszerei - fejtegetés, elbeszélés, leírás, bemutatás | 79 |
A történeti - képzetalkotás segítése szemléltetésel | 82 |
Helytörténeti anyag a képzetalkotásban | 89 |
Külső szemléletet nyújtó eszközök | 92 |
A konkrét történelmi ismeretek feldolgozásának módszerei és eljárásai | 98 |
Monologikus módszerek: dogmatikus prelegálás, godolkodtató magyarázat (fejtegetés) | 98 |
Dialogikus módszerek és eljárások: megbeszélés, állandó ismétlés, rendszerezés frontális-csoportos-egyéni feldolgozás | 98 |
Szemléltetőeszközök a konkrét ismeretek feldolgozásában | 105 |
Helytörténeti anyag a konkrét ismeretek feldolgozásában | 107 |
A fogalomalkotás és differenciálás módszerei | 109 |
Irodalom | 112 |
A történelemtanítás sajátos nveelésmódszertani kérdései | 114 |
A nevelés lélektani folymaata a történelemtanításban | 114 |
Sajátos nevelésmódszertani eljárások a történelemtanításban | 116 |
Rendszerezés | |
Aktualizálás | |
Metodikai koncentráció | |
Helytörténeti anyag használata | |
Szubjektív tényezők szerepe | 116 |
A világnézeti és eszmei nevelés legfontosabb anyaga a történelemtanításban | 120 |
Gazdaság- és társadalomtörténeti anyag | 132 |
Hadtörténet, osztályharcok története, eszmék: hazaszeretetre nevelés | 145 |
A tanterv egyéb eszmei anyaga, a vallási eszmék szerepének tanítása | 150 |
Irodalom | 153 |
Előkészület a történelemtanításra | 153 |
Távolabbi előkészület, a tanmenet | 154 |
Közvetlen előkészület | 154 |
Tematikus terv | 155 |
Az óra: egyésge, összefüggése, célja, típusai | 159 |
Vegyes típusó óra: szerkezete, a számonkérés, osztályozás, új anyag leőkészítése, megtanítása, rész- és óravégi összefoglalás, házi feladat | 168 |
Ismétlő óra: év eleji, tematikus vagy összefoglaló, év végi és hosszmetszeti ism. óra | 170 |
Számonkérő óra | 170 |
Önálló munkára fordított óra | 170 |
Óravázlat | 172 |
A történelemtanár órán és iskolán kívüli munkája | 173 |
Történelmi szertár | 173 |
Szakkörvezetés | 173 |
Kirándulás, múzeum- és üzemlátogatás | 175 |
A társadalmi tudat alakítása | 176 |
Tudományos munka | 177 |
Irodalom | 177 |
Bibliográfia | 179 |
Történelmi életrajzok | 179 |
Oktatási célra készült forrásgyűjtemények | 186 |
Helytörténeti olvasókönyvek, gyűjtemények | 187 |
Magyarország történetének alapvető forrásai | 188 |
Tárgymutató | 193 |
Rövidítések | 201 |
Tartalomjegyzék | 203 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.