kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 478 oldal |
Sorozatcím: | Universitas |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-19-0182-3 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 41204. Fekete-fehér ábrákkal. |
Előszó | 11 |
Bevezetés | 15 |
A történelemtanítás alapvető dokumentumai és munkaeszközei | 19 |
A történelemtanterv és készítésének főbb kérdései | 19 |
Tantervelméleti alapkérdések | 19 |
A történelemtantervek általános kérdései | 25 |
A Nemzeti alaptanterv (NAT) | 34 |
A helyi tantervekről általában | 48 |
Két (minta)tanterv bemutatása | 58 |
Egyéb tantervek | 70 |
Törtlnelemtanításunk alapvető tankönyvsorozatai | 75 |
Egy kis tankönyvelmélet és -történet | 75 |
Történelemtankönyveink az évezred fordulóján | 84 |
Tankönyvcsaládjaink egyéb darabjai | 135 |
Irodalomjegyzék I. | 165 |
Taneszközök a történelemtanítás szolgálatában | 176 |
Szöveges (írásos) taneszközök | 176 |
Tanulói segédletek | 176 |
Nevelői segédletek | 184 |
Audiovizuális eszközök a történelemtanítás szolgálatában | 190 |
Auditív eszközök | 190 |
Vizuális ismerethordozók | 194 |
Audiovizuális információhordozók | 210 |
Manipulációs és szimulációs eszközök | 220 |
Applikációs sorozatok | 220 |
A tanulói egység- és forráscsomag | 228 |
A számítógép felhasználása a történelemtanításban | 231 |
A történelmi térben és időben való tájékozódás eszközei és eljárásai | 239 |
A térben való tájékozódás kialakítása és fejlesztése | 239 |
Az időben való tájékozódóképesség kialakítása és fejlesztése | 254 |
Irodalomjegyzék II. | 263 |
Módszeres eljárások az ismeretszerzés folyamatában | 268 |
Az általános iskolai történelemtanítás módszertani alapelveiről | 268 |
A történettanításon alapuló történelemtanítás elmélete és gyakorlata | 268 |
A tanulói tevékenység uralma | 270 |
Az élőszó szerepe | 272 |
Monologikus módszerek | 274 |
A dialogikus módszerek | 280 |
A fejlesztő történelemtanítás gyakorlata | 284 |
Az ismeretszerző képesség fejlesztése | 285 |
A kifejezőképesség fejlesztése | 291 |
A gondolkodásfejlesztő történelemtanítás | 292 |
Fejlesztő feladatok készítése | 294 |
A tanórai differenciálás kérdései | 296 |
Felzárkóztatás, tehetséggondozás | 297 |
A megtanítás stratégiája | 299 |
Individualizált munkaformák | 300 |
Az önálló tanulói munka | 301 |
A részleges kutató módszer | 302 |
A csoportmunka | 302 |
Irodalomjegyzék III. | 306 |
A tanítási-tanulási folyamat tervezése, megfigyelése és értékelése | 308 |
A történelemtanár közvetett és közvetlen felkészülésének dokumentumai, módszerei | 308 |
A helyi tantervtől az óravázlatig | 308 |
Óraleírások | 322 |
A tanítási-tanulási folyamat megfigyelése, elemzése és értékelése | 378 |
A történelemóra megfigyelése | 378 |
Önelemzés, elemzés, az óra értékelése | 380 |
A tanulói tudásszint mérése | 383 |
Irodalomjegyzék IV. | 397 |
A történelemtanítás terepei | 400 |
A szertártól a kabinetig | 400 |
Történelemtanítás szaktanteremben | 401 |
A történeti kabinet | 410 |
Iskola és múzeum | 410 |
A múzeumok szerepek a történelemtanításban | 412 |
Iskolamúzeumok | 415 |
Múzeumlátogatási tervek - történelemóra a múzeumban | 416 |
Történelemtanítás és könyvtár | 424 |
Könyv- és könyvtárhasználati követelmények | 425 |
A könyv- és könyvtárhasználat tanítása | 427 |
A történelmi szakkör | 431 |
Szervezeti kérdések | 432 |
A munkaterv | 433 |
A történelmi szakkörök típusai | 435 |
Néhány gyakorlati tanács | 439 |
Irodalomjegyzék V. | 440 |
A történelemtanítás órán és iskolán kívüli egyéb lehetőségei | 444 |
A helytörténeti sétától az országjárásig | 444 |
Tanítási órához kapcsolódó helytörténeti séta | 444 |
Tanítási órához közvetlenül nem kapcsolódó helytörténeti séta | 446 |
Helytörténeti témájú múzeumi foglalkozás feladatlappal | 448 |
Az országjáró kirándulás | 450 |
Tantárgyi vetélkedők, szaktárgyi versenyek | 452 |
Tantárgyi vetélkedők | 452 |
Szaktárgyi versenyek | 457 |
Irodalomjegyzék VI. | 460 |
Táblázatok jegyzéke | 462 |
Ábrák jegyzéke | 468 |
Tárgymutató | 473 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.