kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 520 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. Melléklettel. Tankönyvi száma: J11-675. Megjelent 1063 példányban. 159 fekete-fehér ábrával. |
Előszó | 3 |
Az általános iskolai történelemtanítás alapvető dokumentumai és munkaeszközei - Bernáth János | 5 |
Tanterv | 5 |
A tanterv és készítésének főbb kérdései | 5 |
Általános iskolai történelem tanterveink útja és rövid jellemzésük | 7 |
A történelem - állampolgári ismeretek 1978/80. évi tantervének kérdései | 14 |
Az általános iskolai történelemtanítás tankönyvei | 30 |
A tankönyvírás és szerkesztés irányelvei | 30 |
Általános iskolai történelemkönyveink fejlődése | 35 |
Az általános iskolai történelemtanítás olvasókönyvei | 42 |
Az olvasókönyvek szerepe a történelemtanítás gyakorlatában | 42 |
A történelmi olvasókönyvek szerkezete, jellege, az olvasmányok műfajai | 43 |
Az olvasókönyvek felhasználásának módjai és szervezési kérdései | 44 |
A Képes Történelmi Atlasz | 46 |
Tanári kézikönyvek az általános iskolai történelemtanításhoz | 51 |
Az 1958-as tanterv VI. osztályos kézikönyve | 51 |
Az 1962-es tanterv kézikönyvei | 52 |
A kézikönyvek szerkezete | 54 |
A (kísérleti) történelmi munkafüzetek | 56 |
Történelmi témazáró (kísérleti) feladatlapok | 59 |
Az I. fejezet anyagához felhasznált irodalom | 65 |
A történelemtanár tervező munkája, felkészülése a történelemórára - Dr. Annási Ferenc | 71 |
Tanmenetek készítése, tematikus tervezés | 71 |
A dokumentumok tanulmányozása | 72 |
Az "óraterv" elkészítése | 72 |
Az oktatási-nevelési-képzési célkitűzések témakörönkénti megtervezése | 74 |
A fogalmak számbavétele | 76 |
Az egyes órák tanítási egységeinek kijelölése | 78 |
A tanmenetbe kerülő egyéb bejegyzések | 83 |
Egy téma tematikus feldolgozásásnak változatai | 85 |
Tanítási tervezetek, óravázlatok készítése | 93 |
A történelemórára való közvetlen felkészülés menete | 93 |
Részletes óratervezetek | 107 |
Az óravázlat tartalma | 124 |
Óravázlat példák | 124 |
A történelemórán alkalmazott eszközök - Dr. Annási Ferenc, Bernáth János, Homoródi Pál, Sallai József | 141 |
A képzetalkotást segítő eszközök | 141 |
Az élőszó (Homoródi Pál, Sallai József) | 142 |
A szöveges (írásos) eszközök (Homoródi Pál, Sallai József) | 142 |
Auditív eszközök (Homoródi Pál, Sallai József) | 160 |
Vizuális eszközök (Sallai József) | 182 |
Az audiovizuális eszközök (Bernáth János) | 214 |
Felhasznált irodalom | 246 |
A lényegi kapcsolatok kifejezésére használt szemléltetőeszközök | 249 |
A topográfiai ismeretek és készségek kialakítását szolgáló eljárások és eszközök a történelemtanításban (Bernáth János) | 249 |
A kronológiai tájékozottság kialakítását és fejlesztését szolgáló eljárások és szemléltető anyagok (Dr. Annási Ferenc) | 269 |
Fogalmak, összefüggések, törvényszerűségek megértésének legfontosabb eszközei (Dr. Annási Ferenc, Bernáth János, Sallai József) | 308 |
Felhasznált irodalom | 374 |
Történelemtanítás korszerű feltételek között (Bernáth János) | 377 |
A történelem szaktanterem | 377 |
Iskola és múzeum. Történelemórák múzeumban | 387 |
Történelemóra a könyvtárban | 395 |
A szemléltető eszközök beszerzése | 401 |
Felhasznált irodalom | 403 |
Módszerek a tanítás-tanulás folyamatában - Homoródi Pál - Sallai József - Dr. Veress Géza | 405 |
Monologikus módszerek | 405 |
A tanári ismeretnyújtás monologikus módszerei | 405 |
A tanulók önálló munkája | 411 |
Dialogikus módszerek | 419 |
A megbeszélés | 420 |
A vita | 421 |
A dramatizálás | 422 |
A csoportmunka | 424 |
A részleges "kutató" módszer | 428 |
Felhasznált irodalom | 431 |
A tanítási-tanulási folyamat megfigyelése és értékelése | 432 |
A történelemóra látogatása (hospitálás) | 433 |
A történelemóra megbeszélése, elemzése, értékelése | 438 |
A tanulói tudás- és teljesítményszint mérése | 440 |
Felhasznált irodalom | 445 |
A történelemtanítás órán - és iskolán kívüli lehetőségei | 446 |
A szakkörök | 446 |
A történelem szakkörök szervezeti kérdései | 446 |
A történelem szakkör | 454 |
A honismereti szakkör | 472 |
A helyi sétától az országjárásig | 479 |
A kirándulások | 479 |
A múzeumlátogatás | 483 |
Az üzemlátogatás | 485 |
Az élmények összegezése, kiállítások, beszámolók | 486 |
Ajánló bibliográfia történelemtanárok számára | 489 |
Iskolai megemlékezések, ünnepélyek | 493 |
A megemlékezések, ünnepélyek nevelési lehetőségei | 493 |
A szervezés kérdései | 493 |
Javasolt irodalom történelmi ünnepélyek, megemlékezések szervezéséhez | 495 |
"Tavaszi híd" ünnepi műsorterv | 495 |
Tantárgyi vetélkedők, szaktárgyi versenyek | 503 |
A vetélkedők | 503 |
Szaktárgyi versenyek | 509 |
Felhasznált irodalom | 512 |
Tartalomjegyzék | 513 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.