1.062.063

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tollbamondás jelentősége a helyesírás tanításában

Tollbamondó gyakorlatok a népiskola II-VIII. osztályában/A helyesírás tanítási eredményének vizsgálata

Szerző
Budapest
Kiadó: Kalász Könyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 107 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A tollbamondás jelentősége a helyesírás tanításában1
Tollbamondó gyakorlatok a népiskola II-VIII. osztályában10
II. osztály
A kis- és nagybetűk leírásának gyakorlása12
Az emberek nevének leírása12
A városok, községek, utak, folyók, országok nevének leírása12
A mondatok (mondások) leírása13
Mikor használunk kérdőjelet?13
Mikor használunk felkiáltójelet?13
A vonás, pontosvonás, kettőspont13
Minden szót külön írunk14
Szótagolás14
A szavak elválasztása14
A hang, a betű15
A magánhangzók és mássalhangzók15
A rövid és hosszú magánhangzók15
Az egy- és kétjegyű mássalhangzók16
Az egyjegyű hosszú mássalhangzók leírása16
A kétjegyű mássalhangzók leírása16
A hosszú kétjegyű mássalhangzós szavak elválasztása16
A hasonló hangzású mássalhangzók17
A másként mondott, másként írt szavak17
III. osztály
A hangok, a betűk18
A szavak tagolása, elválasztása19
A kérdő, felkiáltó, felszólító (parancsoló) és értesítő mondatok leírása20
A többállítmányú és többalanyú mondatok leírása20
A cselekvést, történést jelentő szavak egyes- és többesszáma20
A cselekvés ideje21
Némelyik szót nem úgy írjuk le, ahogyan kimondjuk21
A főnév (közös név, tulajdonnév) leírása21
A főnév egyes- és többesszáma22
A névmások22
A melléknév fokozása22
IV. osztály
A betűk sorrendje, vagyis az ábécé23
A magánhangzók, mássalhangzók23
A rövid és hosszú magánhangzók használata23
A rövid és hosszú egyjegyű mássalhangzók használata24
A rövid és hosszú kétjegyű mássalhangzók használata24
A hasonló hangzású mássalhangzók írása24
A szók tagolása, elválasztása24
Az írásjelek használata25
Némelyik szót másként mondjuk, másként írjuk25
A tulajdonnév és közösnév (egyes- és többesszám)26
A melléknév fokozása26
A cselekvés ideje27
A cselekvő személyek (igei személyragok)27
Az igemódok. 1. Jelentőmód. 2. Feltételes mód. 3. Felszólító mód28
Az igekötős igék29
Igeképzés, összetett igék29
A képzett és összetett főnevek30
A képzett és összetett melléknevek30
A névmások írása31
A mondat tárgya32
A helyhatározó32
Az időhatározó32
A cselekvés más körülményei33
A jelzők33
A névmás, birtokos névmás33
V. osztály
A betűk sorrendje, a magánhangzók, a mássalhangzók34
A szavak elválasztása35
Az írásjelek használata35
Másként mondott, másként írt szavak35
A főnevek írása35
A melléknevek fokozása36
A cselekvés ideje36
Az igék személyragjai (Alanyi és tárgyas ragozás)37
Az igemódok. 1. Jelentőmód. 2. Feltételes mód. 3. Felszólító mód37
Az igekötő használata38
Az igeképzés, összetett igék38
A képzett és összetett főnevek39
A főnévi igenév39
A képzett és összetett melléknevek39
A melléknévi igenév40
A névmások írása40
A birokos névmás41
A tőmondat41
A többalanyú és többállítmányú mondatok leírása42
A bővített mondat42
A mondat tárgya42
A helyhatározó42
Az időhatározó43
A módhatározó43
Az okhatározó, a célhatározó43
A körülményhatározók43
A határozóragok használatának gyakorlása44
A jelzők44
Több egyféle mondattag a mondatban45
Az összetett mondat45
A mellérendelt mondatok46
VI. osztály
A tőmondat47
A bővített mondat47
Az összetett mondatok 50
A hangokról tanultak ismétlő összefoglalása52
A szavak elválasztása53
Az írásjelek53
A szavakról tanultak ismétlő összefoglalása54
A helyesírás tanítási eredményének vizsgálata60
I. osztály72
II. osztály72
III. osztály72
IV. osztály73
V. osztály73
VI. osztály74
VII-VIII. osztály A) év74
VII-VIII. osztály B) év75
Mintalap78
I. táblázat. Elérhető eredmény az I-II. osztályban március közepéig átlagban, illetőleg %-ban kifejezve79
II. táblázat. Elérhető eredmény a III. és IV. osztályban március közepéig átlagban, illetőleg %-ban kifejezve80
III. táblázat. Elérhető eredmény az V-VI. és VII-VIII. osztályban március közepéig átlagban és %-ban kifejezve81
IV/a és IV/b táblázat. Az V-VIII. osztályban az iskolai év elején, közepén és végén tollbamondott 60 szóból álló azonos szövegben ejtett hibaszámok vizsgálatának eredménye82
V/a és V/b táblázat. Az V-VIII. osztályban az iskolai év elején, közepén és végén tollbamondott 60-60 szóból álló más-más, de a négy osztályban azonos szövegben ejtett hibaszámok vizsgálatának eredménye 84
VI/a, VI/b, VI/c, VI/d, VI/e táblázatok. Egy teljesen osztott iskola helyesírási eredményének vizsgálata április hóban osztályonként az eredmény sorrendjében86
VII. táblázat. A VI/a-VI-e alatti táblázatok adatainak összegzése91
VIII. táblázat. A VI/a-VII/e táblázatok adatait összegző VII. táblázat vonalrajzos ábrázolása92
Tollbamondásra alkalmas közmondások, szólások, gondolatok, mondatok93

Szalatsy Richárd

Szalatsy Richárd műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szalatsy Richárd könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem