Bevezetés | 5 |
A Maestro és a partitúra | |
1. fejezet - melyben bemutatjuk a karmestert és partitúráját, egy jól ismert téma feleti számos variációval | 13 |
2. fejezet - a zene mérhető elemei: a metrum, a hangmagasság és a hangszín | 23 |
3. fejezet - a ritmus metafizikai kérdéséről, vagyis arról, ami a zenében nem mérhető, de azért nem kis jelentőségű | 29 |
4. fejezet - melyben továbbra is a ritmusról van szó; hogyan nyilvánul meg a ritmus a klasszikus és modern muzsikában? | 33 |
5. fejezet - a rubato különféle szabadságairól és a formáról; ismételt tanács hősünknek, hogy sohase mondja ugyanazt kétszer | 36 |
6. fejezet - a tempóról; kísérlet arra, hogy a kérdés elevenébe vágjunk | 41 |
7. fejezet - a melódiáról, a frázisról és a dinamikáról; fejezet, mely hosszúságát ellensúlyozandó, egy sor hölgyportréval kedveskedik, bájos modellekről | 48 |
8. fejezet - melyben bemutatunk egy zeneszerzőt és lezárjuk az első könyvet | 65 |
A partitúra és a zenekar | |
1. fejezet - melyben bemutatjuk a zenekart | 75 |
2. fejezet - a húros-, illetve vonós-hangszerekről | 78 |
3. fejezet - a "fákról" | 86 |
4. fejezet - a kürtökről és a "rezekről" | 90 |
5. fejezet - az ütőkről és a varázserejükről | 94 |
6. fejezet - kiegészítő hangszerekről, melyek többsége billentyűs | 99 |
7. fejezet - az Emberi Hangról mint szimfonikus elemről | 104 |
8. fejezet - mely a hangszerelésről szól és lezárja a második könyvet | 107 |
A zenekar és a Maestro | |
1. fejezet - melyben folyik a készülődés a próbára, és paradox kérdések merülnek fel | 121 |
2. fejezet - a vezetés szociológiai kérdéseiről, diktátorokról és hajóskapitányokról | 125 |
3. fejezet - a próbáról és a zenészek lélektanáról | 129 |
4. fejezet - további megjegyzések a zenekari lélektanról, továbbá a karmester kívánságairól és magyarázatairól | 134 |
5. fejezet - a "személyi kisugárzásról" | 138 |
6. fejezet - a szólisták különböző fajtáiról | 142 |
7. fejezet - az opera, e képtelen és csodálatos műfaj vezénylésének módjairól | 146 |
8. fejezet - melyben újra feltűnik a Zeneszerző, és mellyel a harmadik könyv halfarokban végződik | 151 |
A Maestro és a bot | |
1. fejezet - melyben bemutatjuk a karmestereket és a többi pálcaforgató muzsikust | 161 |
2. fejezet - melyben megkülönböztetjük az "utasító" mozdulatot a "kifejező" mozdulattól | 164 |
3. fejezet - melyben a súlyos ütemegységről és bolygójáról, a nem súlyos ütemegységről lesz szó | 169 |
4. fejezet - hogyan kell az utasító jeleket ütni? | 174 |
5. fejezet - az ütemegységek osztásáról és egyéb idevágó kérdésekről | 179 |
6. fejezet - a pálca létjogosultságáról | 183 |
7. fejezet - a "kifejező" mozdulat koreografikus jellegéről | 186 |
8. fejezet - a turnékról | 192 |
Postludium és zárszó | 197 |
A fordító utószava | 201 |
Függelék | |
Jegyzetek | 207 |
Életrajzi jegyzetek | 212 |