Fülszöveg
! ! / , : I ., . ¦ ' '! 'ísra
r I I ¦ . ' I O'CV
isL
A
Az aranymetszés - más néven isteni arány vagy O - a növényi magvak
mintázatában éppúgy megfigyelhető, mint a piramisokban, a gótikus katedrálisokban és az emberi testben, hogy csak néhány példát említsünk a végtelen sorból. Ez a könyv nem csupán az aranymetszésnek a természetben, a művészetben, az építészetben, a zenében és a tudományban megjelenő solaétű formáját mutatja be, hanem olyan változatait is, mint például az emberi belső fül aranyspirálja. A több mint 300 illusztráció és ábra segítségével megmutatja a világegyetem törvényeinek ezt az izgalmas szeletét és az ebben feltáruló rejtett „isteni tervet".
Az aranymetszésnek komoly hagyománya van a nyugati kultúrában. Ez az isteni arányként, szent metszetként vagy fiként (O) is ismert egyszerű, ugyanakkor rejtélyes alapelv vég nélkül visszaköszön a természet, a művészet és a tudomány világában. Az isteni arány megtalálható a növények magjainak mintázatában, a...
Tovább
Fülszöveg
! ! / , : I ., . ¦ ' '! 'ísra
r I I ¦ . ' I O'CV
isL
A
Az aranymetszés - más néven isteni arány vagy O - a növényi magvak
mintázatában éppúgy megfigyelhető, mint a piramisokban, a gótikus katedrálisokban és az emberi testben, hogy csak néhány példát említsünk a végtelen sorból. Ez a könyv nem csupán az aranymetszésnek a természetben, a művészetben, az építészetben, a zenében és a tudományban megjelenő solaétű formáját mutatja be, hanem olyan változatait is, mint például az emberi belső fül aranyspirálja. A több mint 300 illusztráció és ábra segítségével megmutatja a világegyetem törvényeinek ezt az izgalmas szeletét és az ebben feltáruló rejtett „isteni tervet".
Az aranymetszésnek komoly hagyománya van a nyugati kultúrában. Ez az isteni arányként, szent metszetként vagy fiként (O) is ismert egyszerű, ugyanakkor rejtélyes alapelv vég nélkül visszaköszön a természet, a művészet és a tudomány világában. Az isteni arány megtalálható a növények magjainak mintázatában, a méhek családfájában, a piramisokban, a gótikus katedrálisokban, a reneszánsz festményeken, az emberi testben vagy a kagylókban, hogy csak néhány példát említsünk a végtelen sorból.
A matematikusok a görög O betűvel jelölik, de az aranymetszésre utal a (1 -f V5)/2 képlet vagy az 1,6180339 szám is. Története a babilóniai agyagtáblákon található számításokkal kezdődött, s nyomon követhető egészen a digitális kor fraktáljaiig. Ezért olyan nehéz megfelelően leírni ennek a természet által meghatározott aránynak az egyediségét és szépségét, amely 2500 éve esztétikai útmutatóként szolgál a művészet és az építészet számára.
Alaposabban megvizsgálva, mindenhol az aranymetszés változataira bukkanunk: a Parthe-nón épületében például aranyháromszögként, a rózsaszirmokban aranyszögként, a liliomban, a százszorszépben, az ananászban és az ember DNS-ében pedig Fibonacci-számként.
Vissza