1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Testnevelési Főiskola közleményei 1986/3.

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Versenyjellege miatt az ifjúság számára a sport a szervezett mozgástevékenység egyik legvonzóbb formája. Ugyanakkor a fizikai képességek fejlesztése, a szervezet működésének javítása és különböző... Tovább

Előszó

Versenyjellege miatt az ifjúság számára a sport a szervezett mozgástevékenység egyik legvonzóbb formája. Ugyanakkor a fizikai képességek fejlesztése, a szervezet működésének javítása és különböző funkcióinak jobb koordinálása szempontjából a sport a mozgástevékenység egyik leghatékonyabb formája.
Az edzés és a versenyzés társadalmi, pedagógiai és pszichológiai szempontból is értékes. Napjainkban azonban azzal kapcsolatban, hogyan kell a sportot helyesen felhasználni az ifjúság életmódjában, számos időszerű probléma vetődik fel. Fontos például annak tisztázása, milyen érdekek hatnak, milyen társadalmi feltételeket kell megteremteni a sportoláshoz, mikor kell elkezdeni az edzést és a versenyzést, milyen legyen a terhelés tartalma, jellege, intenzitása stb. Ezeket a kérdéseket vizsgáljuk az elmúlt években szociológiai nézőpontból a szocialista országok sporttudományos együttműködése keretében. Tanulmányunkban a sportolók életmódját befolyásoló néhány tényezőről írunk empirikus vizsgálatunk alapján. Figyelmünket azért összpontosítottuk az életmód és a sport összefüggésére, mert a társadalmi gyakorlat szükségletei és feladatai megkövetelik, hogy szoros kapcsolatot teremtsünk az élsportolók sportszakmai felkészítése és politikai nevelése között.
Az élsportolók mint társadalmi csoport a társadalomban nem csak sporttevékenységükkel töltenek be meghatározott funkciót, hanem azzal a példával is, amelyet aktív társadalmi állásfoglalásaikkal, magatartásukkal, jellemükkel és életmódjukkal mintáznak. Vissza

Tartalom

MERHAUTOVA, J. - JOACHIMSTALER, F. - PILIPENKO, N.;
Az életmód és a politikai nevelőmunka néhány kérdése a csehszlovák élsportban 11
HORTOBÁGYI Tibor - HAVASI Judit - VARGA Zoltán:
Eltérő mozgásszerkezetű gyorserőfejlesztő gyakorlatok kapcsolata és edzéshatása 13-14 éves általános iskolai tanulóknál 29
SCHMIDTBLEICHER, Ditmar:
Az erőkutatás eredményeinek átültetése a gyakorlatba 45
ÖRSI TÓTH László - VITTEK Lajos:
Családi szabadidős foglalkozások hatása a testneveléssel kapcsolatos szemléletre 63
LACZKÓ MAGYAR György:
Mozgástanulás és sportterápia az orvosi rehabilitációban 77
MÜHELY-TÁJÉKOZTATAS
SOÓS István:
A kötelező egyetemi testnevelés előzményei 91
GALLOVITS László:
Eger város sportéletének kibontakozása a felszabadulás után 103
8IRÓNÉ NAGY Edit:
Sportpedagógiai kutatások nemzetközi koordinációs tanácskozásai. /Szófia, 1984-Prága, 1985./ 111
NÁDORI László:
A norvég testnevelő tanárképzés jellemző vonásai 115
DARLEY, J.M. - GOETHALES, G.R.:
A képességfüggő teljesítmények naiv pszichológiai analízise /Ismerteti: HORVÁTH Györgyi/ 119
Néhány újabb sportpszichológiai közlemény az interperszonális kapcsolatok köréből /Ismerteti: HORVÁTH Györgyi/ 123
BESZÁMOLÓK
FARKAS József:
A XX. Női Kosárlabda Európa-bajnokság /Vicenza-Trevisa,
1985. IX. 8-15./ 129
VITTEK Lajos:
A szabadidősport szakembereinek képzése Varsóban 135
MELLÉKLET
STUBER István:
Harántcsíkolt izmok kapilláris mintázatának vizsgálata
patkányokon, állóképességi edzés hatása a hajszálérhálózat struktúrájára
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem