kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Országos Sporthivatal |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 148 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
A testnevelés szerepe a szocialista nevelésben | |
Bevezetés. Az oktatás és nevelés az iskolákban | 3 |
Burzsoá és szocialista iskolarendszer | 3 |
A burzsoá iskolarendszer | 3 |
Az "úri" Magyarország iskolarendszere | 4 |
A Szovjetunió szocialista iskolarendszere | 4 |
Népi demokráciánk iskolarendszere | 5 |
A burzsoá iskolapolitika és nevelési célja | 5 |
A szocialista iskolapolitika és nevelési célja | 7 |
A szocialista nevelés | 7 |
Testi nevelés | 9 |
Értelmi nevelés | 9 |
Politechnikai képzés | 9 |
Erkölcsi nevelés | 9 |
Esztétikai nevelés | 9 |
A testi nevelés értékelése az iskolákban | 9 |
A burzsoá iskolában | 9 |
A szocialista iskolában | 10 |
A testnevelés hatásai | 11 |
Testi hatások | 11 |
Erkölcsi hatások | 14 |
Esztétikai hatások | 19 |
Értelmi hatások | 19 |
Tanuljunk a szovjet testnevelés példájából | 21 |
A tanterv szerepe a testnevelés céljának megvalósitásában | |
Bevezetés | 23 |
Tervszerűség a munka termelékenységének alapja | 23 |
A Szovjetúnió példája | 23 |
A testnevelés tervszerűségét biztosító tényezők | 24 |
A tanterv | 24 |
A tanterv szerepe | 24 |
A tantervi anyagok megállapításának szempontjai | 27 |
A testgyakorlati anyag értékelése, testgyakorlati ágak szerint | 30 |
A testgyakorlati anyag felépítése | 34 |
Tanítási követelmények | 34 |
Az új testnevelési tantervek | 35 |
Az általános iskola új tanterve | 36 |
A középiskola új tanterve | 37 |
Az útmutatás | 38 |
Befejezés. A tanterv használata | 39 |
Az iskolai testnevelés megszervezése | |
A munkaszervezés jelentősége | 40 |
A Munkaterv | 41 |
A munkaterv értelmezése | 41 |
A munkatervkészítés technikája | 42 |
A tanmenet | 42 |
Tanmenetkészítés a multban | 43 |
A tanmenetkészítés célja | 43 |
A tanmenetkészítés technikája | 43 |
A Szovjetunióban követett eljárás | 45 |
Az óravázlat | 45 |
Az óravázlat szerepe az oktatásban | 46 |
Az óravázlat készítésénél iránytadó szempontok | 47 |
Az óra tagolása | 51 |
Az óravázlatkészítés technikája | 53 |
Óravázlat alapján történő oktatás | 54 |
Összefoglalás | 54 |
A módszeres elvekről | |
Bevezetés | 56 |
Az elvszerű testnevelés jelentősége | 56 |
A nevelés és oktatás kapcsolata | 58 |
A módszeres elvek | 59 |
Az életrenevelés elve | 59 |
A tervszerűség elve | 60 |
A rendszeresség elve | 60 |
A következetesség elve | 61 |
A szemléletesség elve | 62 |
A tudatosítás és aktivitás elve | 66 |
A tanulók fejlettségéhez való alkalmazkodás elve | 68 |
A megszilárdítás elve | 70 |
Befejezés | 72 |
Hogyan osztályozzunk? | |
Bevezetés. A konkrét testnevelési célkitűzések meghatározzák az osztályozás jelentőségét is | 74 |
Az osztályozás értelmezése | 75 |
A burzsoá iskolában | 75 |
A szocialista iskolában | 77 |
Az osztályozás szempontjai és technikája | 80 |
Az osztályozás célja | 80 |
A tanulók osztályozása tárgyában hozott rendelkezések | 81 |
A hetes osztályozási rendszer jelentősége | 82 |
A testnevelés osztályozásának szempontjai | 82 |
Az ellenőrző gyakorlatok kiválasztásának szempontjai | 85 |
Az osztályozási anyag kiírása | 86 |
Az osztályzat megállapítása | 87 |
Befejezés. A gyakorlati tapasztalat kiértékelésének jelentősége | 89 |
Az iparostanuló iskolák testnevelése | |
Történeti visszapillantás és a Szovjetúnió példája | 90 |
A magyar tanoncoktatás történeti áttekintése | 91 |
Szovjetúnió | 92 |
Kísérletek. Célkitűzés és feladat. Sajátos szempontok | 95 |
Magyarországi kísérletek a testnevelés bevezetésére a felszabadulás után | 95 |
Az iparostanulók testnevelésének sajátos szempontjai | 99 |
Módszertani szempontok | 101 |
Az iparostanuló iskolák testnevelésének sajátos oktatási módszere | 101 |
A tanár és tanuló viszonya | 105 |
A megoldandó feladat nagysága és jelentősége | 106 |
A tanárokra váró feladat | 106 |
A testnevelési tanár és kapcsolata az ifjúsági szervezetekkel | |
Bevezetés | 107 |
A testnevelési tanár társadalmi helyzete | 108 |
Az ifjúsági szervezetek és a testnevelési tanár kapcsolatai | 116 |
A testnevelési tanár kapcsolata az iskolánkívüli sporttal | |
Bevezető | 123 |
Mi volt a célja a felszabadulás előtt a társadalmi sportegyesületeknek? | 124 |
Úri sport - proli sport | 124 |
A fasizmus útcsinálói | 124 |
A társadalom megosztása a sporton keresztül | 124 |
Az uralkodó osztály hatalmának biztosítása a sportban | 125 |
A sportban a gazdasági nyerészkedés lehetősége | 126 |
Miként támogatta az állam a sportot? | 126 |
A szovjet sport fejlődése és a testnevelési tanár | 127 |
A cári Oroszország sportja | 127 |
A Szovjetúnió sportjának fejlődése | 127 |
Milyen elvi alapok határozzák meg a szovjet testnevelést | 128 |
A szovjet testnevelési tanár és a sport kapcsolata | 129 |
A magyar sport és testnevelés törekvései 1945-1948-as években | 130 |
Volt-e tömegsport hazánkban a felszabadulás előtt? | 131 |
Az uralkodó osztály miként vélekedett a tömegsportról? | 131 |
A Levente-intézmény | 132 |
A tömegsport kérdéseit miként oldotta meg a Szovjetúnió? | 133 |
GTO jelentősége | 134 |
A tömegsport kérdése 1945. után | 135 |
Az MHK kiértékelése és a testnevelési tanár kapcsolata | 135 |
A testnevelési tanár és a társadalmi egyesületek kapcsolata a felszabadulás előtt | 137 |
Az edzőképzés kezdeti ideje | 138 |
A felszabadulás utáni edzőképzés | 139 |
A patronálás kérdése | 140 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.