1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A testnevelés időszerű kérdései

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos Sporthivatal
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 148 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A testnevelés szerepe a szocialista nevelésben
Bevezetés. Az oktatás és nevelés az iskolákban3
Burzsoá és szocialista iskolarendszer3
A burzsoá iskolarendszer3
Az "úri" Magyarország iskolarendszere4
A Szovjetunió szocialista iskolarendszere4
Népi demokráciánk iskolarendszere5
A burzsoá iskolapolitika és nevelési célja5
A szocialista iskolapolitika és nevelési célja7
A szocialista nevelés7
Testi nevelés9
Értelmi nevelés9
Politechnikai képzés9
Erkölcsi nevelés9
Esztétikai nevelés9
A testi nevelés értékelése az iskolákban9
A burzsoá iskolában9
A szocialista iskolában10
A testnevelés hatásai11
Testi hatások11
Erkölcsi hatások14
Esztétikai hatások19
Értelmi hatások19
Tanuljunk a szovjet testnevelés példájából21
A tanterv szerepe a testnevelés céljának megvalósitásában
Bevezetés23
Tervszerűség a munka termelékenységének alapja23
A Szovjetúnió példája23
A testnevelés tervszerűségét biztosító tényezők24
A tanterv24
A tanterv szerepe24
A tantervi anyagok megállapításának szempontjai27
A testgyakorlati anyag értékelése, testgyakorlati ágak szerint30
A testgyakorlati anyag felépítése34
Tanítási követelmények34
Az új testnevelési tantervek35
Az általános iskola új tanterve36
A középiskola új tanterve37
Az útmutatás38
Befejezés. A tanterv használata39
Az iskolai testnevelés megszervezése
A munkaszervezés jelentősége40
A Munkaterv41
A munkaterv értelmezése41
A munkatervkészítés technikája42
A tanmenet42
Tanmenetkészítés a multban43
A tanmenetkészítés célja43
A tanmenetkészítés technikája43
A Szovjetunióban követett eljárás45
Az óravázlat45
Az óravázlat szerepe az oktatásban46
Az óravázlat készítésénél iránytadó szempontok47
Az óra tagolása51
Az óravázlatkészítés technikája53
Óravázlat alapján történő oktatás54
Összefoglalás54
A módszeres elvekről
Bevezetés56
Az elvszerű testnevelés jelentősége56
A nevelés és oktatás kapcsolata58
A módszeres elvek59
Az életrenevelés elve59
A tervszerűség elve60
A rendszeresség elve60
A következetesség elve61
A szemléletesség elve62
A tudatosítás és aktivitás elve 66
A tanulók fejlettségéhez való alkalmazkodás elve68
A megszilárdítás elve70
Befejezés72
Hogyan osztályozzunk?
Bevezetés. A konkrét testnevelési célkitűzések meghatározzák az osztályozás jelentőségét is74
Az osztályozás értelmezése75
A burzsoá iskolában75
A szocialista iskolában77
Az osztályozás szempontjai és technikája80
Az osztályozás célja80
A tanulók osztályozása tárgyában hozott rendelkezések81
A hetes osztályozási rendszer jelentősége82
A testnevelés osztályozásának szempontjai82
Az ellenőrző gyakorlatok kiválasztásának szempontjai85
Az osztályozási anyag kiírása86
Az osztályzat megállapítása87
Befejezés. A gyakorlati tapasztalat kiértékelésének jelentősége89
Az iparostanuló iskolák testnevelése
Történeti visszapillantás és a Szovjetúnió példája90
A magyar tanoncoktatás történeti áttekintése91
Szovjetúnió92
Kísérletek. Célkitűzés és feladat. Sajátos szempontok95
Magyarországi kísérletek a testnevelés bevezetésére a felszabadulás után95
Az iparostanulók testnevelésének sajátos szempontjai99
Módszertani szempontok101
Az iparostanuló iskolák testnevelésének sajátos oktatási módszere101
A tanár és tanuló viszonya105
A megoldandó feladat nagysága és jelentősége106
A tanárokra váró feladat106
A testnevelési tanár és kapcsolata az ifjúsági szervezetekkel
Bevezetés107
A testnevelési tanár társadalmi helyzete108
Az ifjúsági szervezetek és a testnevelési tanár kapcsolatai116
A testnevelési tanár kapcsolata az iskolánkívüli sporttal
Bevezető123
Mi volt a célja a felszabadulás előtt a társadalmi sportegyesületeknek?124
Úri sport - proli sport124
A fasizmus útcsinálói124
A társadalom megosztása a sporton keresztül124
Az uralkodó osztály hatalmának biztosítása a sportban 125
A sportban a gazdasági nyerészkedés lehetősége126
Miként támogatta az állam a sportot? 126
A szovjet sport fejlődése és a testnevelési tanár127
A cári Oroszország sportja127
A Szovjetúnió sportjának fejlődése127
Milyen elvi alapok határozzák meg a szovjet testnevelést128
A szovjet testnevelési tanár és a sport kapcsolata129
A magyar sport és testnevelés törekvései 1945-1948-as években130
Volt-e tömegsport hazánkban a felszabadulás előtt?131
Az uralkodó osztály miként vélekedett a tömegsportról?131
A Levente-intézmény132
A tömegsport kérdéseit miként oldotta meg a Szovjetúnió?133
GTO jelentősége134
A tömegsport kérdése 1945. után135
Az MHK kiértékelése és a testnevelési tanár kapcsolata135
A testnevelési tanár és a társadalmi egyesületek kapcsolata a felszabadulás előtt137
Az edzőképzés kezdeti ideje138
A felszabadulás utáni edzőképzés139
A patronálás kérdése140
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem