Az ember és nemisége | |
Alfons Auer: A test és szexualitás értelme | 9 |
A test a teremtés hitének fényében | 11 |
Test és nemiség mint a személyi magánvalóság eszköze és kifejezése | 11 |
Test és nemiség mint a világhoz való kötődésünk eszköze és kifejezése | 11 |
Test és nemiség, mint Istenhez tartozásunk eszköze és kifejezéses | 16 |
Az ember mint a világ közepe | 20 |
A test a bűn árnyékában | 22 |
A test a krisztusi hit fényében | 24 |
A test keresztény kultúrájáról | 27 |
Az igen és nem szembeállítása | 28 |
A testben rejlő önkifejezés | 28 |
Közösség testünk révén | 29 |
A test szolgálata | 31 |
Georg Teichtweier: A szexualitás jelentősége a keresztény ember életében | 35 |
Az ember nemiségének lényege és értelme | 39 |
A perszonális szempont | 39 |
A partneri funkció | 40 |
Kiegészítő szerep | 42 |
Biológiai-szociális szerep | 42 |
A szexualitás értelméből folyó követelmények | 43 |
A szexualitás magatartás normái | 46 |
Téves utakon | 47 |
A helyes normák indokolása | 49 |
A keresztény lelkiismeret kialakítása | 50 |
A szexuális nevelés a nemiség átfogó szemlélete alapján | 53 |
Helga Strätling-Tölle - Barthold Strätling - A szexuális nevelés, mint a család feladata | 57 |
Elöljáró megjegyzések | 58 |
A téves kiindulás | 60 |
Szexualitás és erkölcs | 61 |
Szülői ház, iskola és egyház | 62 |
A módszerek kérdéséhez | 63 |
A keresztény ember és a teste | 67 |
Mit jelent "nevelni" | 67 |
A test és a szexualitás | 68 |
Szerelmi alkalmasságra nevelés | 75 |
A test biológiájához | 75 |
A tudásközvetítés biológiai téren | 76 |
A legfontosabb kérdés-csoportok | 76 |
Életszakasznak megfelelő tudásközvetítés és nevelés | 78 |
Életszakasznak megfelelő nevelés | 79 |
Amit a játék üldöz | 80 |
A tévedés lehetőségének megtapasztalása | 82 |
Eljátszott bizalom | 83 |
Az alapkövetelmények; a beszélgetésről | 85 |
Az első öt kérdés | 86 |
Kérdések az apára vonatkozólag | 87 |
A házasságon kívüli gyermek | 89 |
A házasság mint szentség | 90 |
A beszélgetés továbbvitele | 91 |
Segítség a serdülőknek | 95 |
A fiúk és lányok érési nehézségei | 97 |
Az önkielégítés (maszturbáció) | 99 |
Az általános nevelésből származó segítség | 103 |
A házasság előtti nemi kapcsolat | 105 |
Az önmagára találás tere | 108 |
A házasságon kívüli anyaság | 110 |
Tisztaság és tisztaságszeretet | 113 |
Nevelés a "te" irányában | 119 |
A partnerség fogalma | 119 |
A szülők példája | 119 |
A testvéri "te" | 122 |
Szülők és gyermekek, mint partnerek | 124 |
Isten, mint "partner" | 125 |
A "te" és az "én" | 126 |
Záró megjegyzések | 127 |
Kiegészítő tanulmányok | 128 |
Theodor Bovet: Szex - érosz - szerelem | 132 |
Előzetes fogalomtisztázás | 132 |
Útban a szerelem felé | 136 |
Az érosz felértékelése | 139 |
Friedrich E. Freiherr von Gagern: A szexuális nevelés régi öt hamis tilalomfája | 142 |
Guy Durand: Szexualitás és keresztény hit | 145 |
A humanizáció követelményei | 145 |
Isten rendelése a nemiség terén | 148 |
Nemiségünkben visszatükröződik Isten rendelése | 148 |
Nemi magatartásunk válasz Istennek | 149 |
A szentség arculatai | 150 |
A tisztaság | 152 |
Munkaközösség a Francia Püspöki Kar megbízásából: A szexualitás és keresztény élet | 155 |
Tisztázandó fogalmak | 155 |
Szexualitás és genitalitás | 155 |
Az emberi szexualitás jelentős mozzanata | 156 |
A test | 156 |
A szexuális dimenzió | 157 |
Az élvezet | 158 |
Történet - helyzetek - kérdések | 160 |
Az emberi lét: történelem | 160 |
Élettörténetünk kellős közepén: az objektív helyzetek | 161 |
Ki mit keres? | 163 |
A vágy és a gyöngédség között: a valódi szerelem fölfedezésében | 164 |
Milyen helyet kap a kreativitás? | 165 |
Bodó Károly: Zárótanulmány | |
Általános szempontok | 167 |
Minden szélsőséges megfogalmazás kizárása | 167 |
Módszertani megvilágítás | 170 |
A serdülőkori biológiai átalakulás főbb jellemzői | 172 |
Teológiai szempontok | 176 |
Biológiai szempontok és tanulságok | 180 |
A serdülő nemi élet ártalma | 181 |
Serdülés és emberi teljesítőképesség | 182 |
Hivatalos megjegyzések | |
A német püspökök pásztorlevele (1973) | |
Az emberi szexualitásról | 185 |
Az emberi nemiség mivolta és jelentősége | 185 |
Általános utasítások az erkölcsi magatartásra nemiség terén | 188 |
Utalások a nemiség szempontjából jelentős érdeklődési fokokra és életkörülményekre | 190 |
A francia püspöki kar Családi Bizottságának nyilatkozata (1978) | |
Mit jelent szeretni? | 195 |
A kérdés | 195 |
Mit jelent szeretni? | 195 |
Az érzelmi érettség | 196 |
Nevelés a hitvesi szerelemre | 196 |
A jegyesség | 198 |
Ifjúkor és serdülőkor | 199 |
Gyermekkor | 201 |
Keresztény perspektívák | 201 |
Az evangéliumi celibátus válasz Krisztus hívására | 203 |
Imádság a szeretet istenéhez | 203 |
Végkövetkeztetés | 204 |