1.062.463

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tervszerű piaci verseny fellendítése az élelmiszergazdaságban

Szakértői tanulmányok

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Agrárgazdasági Kutató Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 73 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: 100 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ismeretes, hogy az élelmiszergazdaság 1969-ben jelentős fejlődést ért el. A jó eredmények nagyrészt azokban az ágazatokban találhatók, amelyekben a tervszerűséget sikeresen tudtuk összehangolni... Tovább

Előszó

Ismeretes, hogy az élelmiszergazdaság 1969-ben jelentős fejlődést ért el. A jó eredmények nagyrészt azokban az ágazatokban találhatók, amelyekben a tervszerűséget sikeresen tudtuk összehangolni szocialista nagyüzemeink piacra orientálódó vállalkozásaival. A tervszerűség és verseny egyidejű fejlesztését a jövőben is fontos feladatnak tekinti a Mezőgazdasági és Élelmezésügyi Minisztérium. Ennek megfelelően az Agrárgazdasági Kutató Intézetet megbízta: "A tervszerű piaci verseny fellendítése az élelmiszergazdaságban" című tanulmány kidolgozásával.
A gazdaságirányítási rendszer kezdeti tapasztalataiból kiindulva az Agrárgazdasági Kutató Intézet munkatársai tanulmányukban azokat a gondolatokat gyűjtötték össze, amelyek az élelmiszergazdaságban a "fogyasztói piac" megerősödését szolgálják. Négy átfogó gondolatkörbe elemzik a kialakult helyzetet, vizsgálják a megoldásra váró feladatokat és feltárják a hosszabb-rövidebb idő alatt megvalósítható változások módozatait, formáit, egyes részleteit. Vissza

Tartalom

Előszó3
A vertikális kooperációk formái és feltételei5
A piaci kapcsolatok továbbfejlesztése és az állami intervenciók szerepe az élelmiszergazdaságban13
A marketing élelmiszergazdaságunkban14
Az élelmiszergazdasági termékek belföldi forgalmának növelése a háztartásökonómiai oktatás és felvilágosítás eszközeivel20
Az élelmiszergazdaság integrációs problémái25
Az élelmiszergazdasági export és import alakítása a hazai élelmiszerellátás és devizahelyzetünk egyidejű javítása céljából32
Munkamegosztás az élelmiszergazdasági külkereskedelemben33
A választék-cserés és egyéb élelmiszerimport versenyt-keltő szerepe36
A kialakítandó KGST integrációban az élelmiszergazdaság lehetőségei42
A termelői és fogyasztói érdekek összefüggései a kertészeti és az állati termékek piacán46
A kertészeti termékek piacának továbbfejlesztése46
A piaci kapcsolatok továbbfejlesztésének feltételei és korlátozó tényezői az állati termékek feldolgozásában és forgalmazásában52
Az állati termékek termelésének és forgalmazásának közgazdasági szabályozói54
A feldolgozó és forgalmazó kapacitás bővítése58
Húsipari tevékenység lehetőségei a mezőgazdaságban61
A fogyasztás és a húsipari tevékenység kiszélesítése63
A húsforgalmazás néhány kritikus kérdése65
Mellékletek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem