1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tervszerű nevelőmunka fejlesztése az általános iskolában

Továbbképzési segédanyag az általános iskolai igazgatók számára

Szerző
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 62 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Nevelési terv 1963 őszén olyan időszakban került bevezetésre az általános iskolákban, amikor a pedagógiai tervezés sok fontos kérdése még rendezetlen volt. Ez természetesen számos nehézséget... Tovább

Előszó

A Nevelési terv 1963 őszén olyan időszakban került bevezetésre az általános iskolákban, amikor a pedagógiai tervezés sok fontos kérdése még rendezetlen volt. Ez természetesen számos nehézséget okozott a terv felhasználásában, az iskolai pedagógiai folyamat tervszerű irányításában.
Az iskolai gyakorlatban főként a nevelési folyamat tervezésének tisztázatlan kérdései körül folytak és folynak heves viták.
A tervszerű oktatás formái és módszerei sok évtizedes múltra tekintenek vissza. A nevelési folyamat tervszerű irányításának társadalmi szükségszerűsége azonban a szocialista iskola lényegéből ered. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
I. A pedagógiai folyamat tervezésének logikája 5
1. A pedagógiai folyamat tervezhetőségéről 5
2. A tervezési ciklus 8
3. A nevelés céljának áttekintése 9
4. A neveltségi helyzet megállapítása 10
5. A nevelés fő feladatainak megjelölése 12
6. A nevelési tényezők és eszközök számbavétele és tervszerű elrendezése 12
7. Folyamatos elemzés és eredmény-megállapítás 14
II. Az igazgató feladatai a nevelőmunka tervezésében, irányításában és ellenőrzésében 16
1. A nevelési fő feladatok kijelölése 16
2. A nevelőmunka tárgyi, személyi feltételei 19
3. Együttműködés a különböző nevelési tényezőkkel 21
a) Az úttörőcsapattal 21
b) Az SZM választmánnyal 22
c) A nevelő (diák) otthonnal 22
d) Az iskolán kívüli nevelési tényezőkkel 23
4. A nevelőmunka eredményeinek megállapítása 24
5. A nevelőtestület nevelőmunkájának irányítása és ellenőrzése 24
a) a tervszerű nevelőmunka szükséges dokumentumainak számbavétele 25
b) a tervszerű nevelőmunka folyamatos elemzése 25
c) a folyamatos ellenőrzés formái és alkalmai 29
III. Az osztályfőnök szerepe és feladatai a tervszerű nevelőmunkában 31
1. A tervszerű nevelőmunka megszervezése 31
2. Együttműködés a különböző nevelési tényezőkkel 37
a) az osztályban tanító és a napközis nevelőkkel 37
b) az úttörő rajvezetőséggel 38
c) az osztály szülői munkaközösséggel 39
IV. A szaktanár, a napközi otthoni nevelő feladatai a tervszerű nevelőmunkában 42
1. A szaktanár feladatai 42
2. A napközi otthoni nevelő feladatai 47
V. Az osztályvezető szerepe és feladatai a tervszerű nevelőmunkában 50
1. Az osztályban folyó pedagógiai munka tervének elkészítése 51
2. Az osztályban folyó pedagógiai munka tervének tartalma 52
a) A helyzetelemzés 52
b) A fő feladatok megjelölése és megvalósításuk biztosítása 55
c) A nevelés tervezése a tanmenetben 56
3. Együttműködés a különböző nevelési tényezőkkel 57
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A tervszerű nevelőmunka fejlesztése az általános iskolában A tervszerű nevelőmunka fejlesztése az általános iskolában

A borítón ceruzás tulajdonosi bejegyzés található.

Állapot:
980 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba