1.062.540

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A termelővállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezése

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 286 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN: 963-221-130-8
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Többé-kevésbé valamennyien a megszokottság rabjai vagyunk; ez abban is megnyilvánul, hogy adott fogalmakra sztereotip „választ" adunk. Az ilyen, szinte automatikus összekapcsolás hoz létre azután... Tovább

Előszó

Többé-kevésbé valamennyien a megszokottság rabjai vagyunk; ez abban is megnyilvánul, hogy adott fogalmakra sztereotip „választ" adunk. Az ilyen, szinte automatikus összekapcsolás hoz létre azután olyan képletet, mint: Termelővállalat+Szervezés = Termelésszervezés, ami lényegében igaz is - hiszen nem vitatható, hogy minden szervezetben az alaptevékenység szervezése az elsődleges -, de mégis a valóság nagyfokú leegyszerűsítése. A kérdés ugyanis az, hogy mit tekinthetünk egy vállalat (esetünkben a termelővállalat) alaptevékenységének, hol kezdődik és hol végződik az. A szűk termelési szemlélet képviselői szerint az alaptevékenység ott kezdődik, ahol egyértelműen megfogalmazódik a termelési feladat; a vége pedig az a mozzanat, amikor a termék (mindegy, hogy kész- vagy félkész termék) adott állapotát már nem változtatjuk, amikor már nem fordítunk rá további élő- vagy holtmunkát. De valóban ilyen egyszerű, egyértelmű a probléma? A termelési feladat helyes megfogalmazását igen sok előzetes tevékenység teheti csak lehetővé; ilyen tevékenység például a piac vizsgálat, a termékfejlesztés, a beszerzési lehetőségek vizsgálata, a szükséges állóeszközök biztosítása és fenntartása. Vajon ezek az előkészítő és ellátó tevékenységek elszakíthatók-e az alapfolyamattól? Továbbá: befejezhető-e alapfolyamatunk ott, ahol a termék elérte az általunk megtervezett fizikai állapotát? Elkülöníthetők-e az alapfolyamattól olyan tevékenységek, mint az értékesítés - beleértve a termék eljuttatását is a fogyasztóhoz vagy a felhasználóhoz -, a reklámtevékenység, az árpolitika? Az ilyenfajta elkülönítés szinte lehetetlen, de bizonyos, hogy értelmetlen, hiszen az alapfolyamat hatékonysága nemcsak a termelőfolyamat, hanem az azt megelőző és követő tevékenységek hatékonyságától is függ. így szemlélve, az alapfolyamatnak a vártnál sokkal több eleme tárul elénk; maga a termelőtevékenység is e folyamat egyik - legfontosabb - elemévé válik. Az egyes elemek parciális hatékonyságot önmagukban is eredményezhetnek ugyan, de az, hogy az elemek többsége (vagy akár az összes elem) külön-külön hatékony, nem biztosítja automatikusan a teljes vállalati munka hatékonyságát. Vissza

Tartalom

Előszó 9
ELSŐ FEJEZET
A termelővállalat kereskedelmi tevékenységének célja, jellege és helye a vállalat működésében 13
1. A termelővállalati kereskedelmi tevékenység célja 15
2. A kereskedelmi tevékenység jellege és funkciója a termelővállalatban 15
3. A termelővállalat kereskedelmi alrendszerei 18
4. A termelővállalat kereskedelmi tevékenységeinek szervezési megoldásait befolyásoló tényezők 25
4.1. A környezet és hatása 26
4.2. A belső tényezők 33
5. A termelővállalat kereskedelmi tevékenységével kapcsolatos szervezési sajátosságok 35
6. A kereskedelmi funkciók elhelyezésének szervezeti megoldásai 38
6.1. A növekedés hatása a szervezeti struktúrára 39
6.2. A környezeti tényezők hatása a szervezeti struktúrára 43
6.3. A termelővállalat kereskedelmi szervezetrendszerének alaptípusai 45
6.4. A kereskedelmi funkciók elhelyezése a vállalati szervezetben 52
MÁSODIK FEJEZET
A piackutatás szervezése 59
7. A piaci információk és a vezetés 60
8. A piaci információs rendszer kialakítása 63
9. A piackutató tevékenység szervezése 71
9.1. A piackutatás előkészítése 73
9.2. A piackutatás lebonyolítása 76
9.3. A piackutatást követő döntési és visszacsatolási folyamat 77
10. A piackutató szervezet 78
HARMADIK FEJEZET
A beszerzés szervezése 83
11. A beszerzőtevékenység célja és funkciója a termelővállalatban 84
12. Egy stratégiai döntés: gyártani vagy beszerezni? 85
13. A beszerzőmunka-folyamat 90
13.1. A beszerzési szükséglet és a beszerzési tételek meghatározása 90
13.2. A beszerzési piac kutatása 92
13.3. A legmegfelelőbb szállító kiválasztása 94
13.4. A beszerzés lebonyolítása 95
13.5. A beszerzési tevékenység ellenőrzése és értékelése 101
14. A beszerzés szervezete 103
NEGYEDIK FEJEZET
Értékesítésszervezés 111
15. Az értékesítési csatornák kiválasztása, működtetése. Kapcsolatszervezés az értékesítési csatornákban 112
15.1. Az értékesítési csatornák kiválasztása 112
15.2. A vállalatok együttműködése az értékesítési csatornában 114
15.3. Az értékesítési csatornák kiválasztásával és működtetésével kapcsolatos fontosabb döntések és tevékenységek 119
16. A vállalkozói tevékenység szervezése 123
17. A közös vállalkozás és a fővállalkozás szervezése 128
17.1. A termelővállalatok közös vállalkozásai 129
17.2. Termelővállalatok és kutató-fejlesztő intézetek közös vállalkozásai 132
17.3. Termelővállalatok és kereskedelmi vállalatok közös vállalkozásai 133
17.4. Kereskedelmi vállalatok közös vállalkozásai 136
17.5. A közös vállalkozás egyik speciális fajtája: a fővállalkozás 137
18. Az értékesítési szerződéskötés szervezése 140
19. A csomagolás, készáru-raktározás, szállítás, átadás és pénzügyi lebonyolítás szervezése 146
19.1. A csomagolás 147
19.2. A készáru-raktározás 150
19.3. A szállítás 150
19.4. Az áru átadása a vevőnek 151
19.5. A pénzügyi lebonyolítás 152
20. Az értékesítési tevékenységek és költségek ellenőrzése, elemzése 153
21. A termelővállalat értékesítési szervezetének kialakítása 154
22. Az értékesítést megelőző és követő tevékenységek, a termékfejlesztés és a vevőszolgálat szervezése 158
22.1. A termékfejlesztés és az értékesítés kapcsolatának szervezése 159
A termékfejlesztés folyamata 161
Néhány sajátosság a termékfejlesztésben 171
A termék fejlesztő szervezet 174
22.2. Értékesítés és vevőszolgálat 182
A vevőszolgálat fő tevékenységei 185
A vevőszolgálat szervezete 190
ÖTÖDIK FEJEZET
A piacbefolyásolás szervezése 194
23. A reklámmunka szervezése 195
23.1. A termelővállalat reklámcéljainak meghatározása 198
23.2. A reklámtervezés 200
23.3. A reklámozás lebonyolítása 207
23.4. A reklámhatékonyság elemzése és ellenőrzése 208
24. A PR-tevékenység szervezése 209
25. A személyes eladás szervezése 213
26. A vásárlásösztönzés és az értékesítést fokozó szolgáltatások szervezése 216
27. A vásárokon és a kiállításokon való részvétel szervezése 219
28. A piacbefolyásolás szervezete 222
HATODIK FEJEZET
A disztribúció szervezése 227
29. Az anyagáramlás rendszerszemléletű megközelítése (disztribúció és logisztika) 229
29.1. A disztribúció 231
29.2. A logisztika 232
30. A disztribúció folyamata 233
30.1. Raktározás és raktári árumozgatás 236
30.2. Csomagolás a készáruraktárban 238
30.3. Expediálás a készáruraktárból 239
30.4. Az áru elszállítása 240
31. A disztribúciós szervezet 241
HETEDIK FEJEZET
A termelővállalat marketingtevékenységének irányítása és koordinációja 245
32. Marketingtervezés, marketingdöntések 245
32.1. A vállalati politika, az üzletpolitika és a marketingtervezés 246
32.2. A marketingdöntések 251
33. A marketingdöntés-hozatal és a végrehajtás vezetői koordinációja 256
34. A marketingtevékenység ellenőrzése 257
35. A marketingtevékenység irányításának és koordinációjának szervezeti megoldásai 259
35.1. A kollektív (bizottsági) koordináció 259
35.2. Koordináló munkakörök a marketingben 261
A termékigazgató (termékvezető) 261
A piacigazgató (piacfelelős) 266
Termékigazgató vagy piacigazgató? 268
A marketingvezető vezetési feladatai 271
A különböző marketingelemek irányítása 273
Utószó 277
Irodalom 283

Zeller Gyula

Zeller Gyula műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Zeller Gyula könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A termelővállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezése A termelővállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezése A termelővállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezése A termelővállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezése

Könyvtári könyv volt. A borító enyhén kopott, a lapélek foltosak. A kötet néhány lapján színes sorkiemelés látható.

Állapot: Közepes
3.480 Ft
1.390 ,-Ft 60
11 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A termelővállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezése A termelővállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezése A termelővállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezése A termelővállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezése

A borító éle enyhén sérült. A lapélek kissé elszíneződtek. Az előzéklapon tulajdonosi pecsét található.

Állapot:
3.480 Ft
1.740 ,-Ft 50
14 pont kapható
Kosárba