1.052.843

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A templomlegenda és az aranylegenda

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: Magyar Antropozófiai Társaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 152 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 13 cm
ISBN: 978-963-977-203-8
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Rudolf Steiner, a filozófia doktora, 1861-ben született Kraljevecben (akkor: Magyarország) és 1925-ben halt meg Dornachban (Svájc). Bécsben folytat tanulmányokat (természettudományok, matematika, történelem, irodalom, filozófia). Mint Goethe természettudományos műveinek kiadója, író, újságszerkesztő és oktató Bécsben, Weimarban, Berlinben és Európa különböző országaiban gazdag kulturális tevékenységet fejt ki, melyet a századforduló után mindinkább az általa megteremtett antropozófiai irányultságú szellemtudomány határoz meg. A Basel melletti Dornachban felépült „Goetheanum" lesz működésének központja. A kötetben szereplő előadásokat Rudolf Steiner 1904-ben, illetve 1905-ben tartotta, tehát az úgynevezett „korai" előadások közé tartoznak. Számos olyan közlést tartalmaznak, amelyek máshol nem szerepelnek, vagy legalábbis nem ilyen részletességgel. így például sok mindent megtudhatunk a templomlegendáról, a szent kereszt legendájáról, a Prométheusz-mondáról, a rózsakeresztesekről, a... Tovább

Fülszöveg

Rudolf Steiner, a filozófia doktora, 1861-ben született Kraljevecben (akkor: Magyarország) és 1925-ben halt meg Dornachban (Svájc). Bécsben folytat tanulmányokat (természettudományok, matematika, történelem, irodalom, filozófia). Mint Goethe természettudományos műveinek kiadója, író, újságszerkesztő és oktató Bécsben, Weimarban, Berlinben és Európa különböző országaiban gazdag kulturális tevékenységet fejt ki, melyet a századforduló után mindinkább az általa megteremtett antropozófiai irányultságú szellemtudomány határoz meg. A Basel melletti Dornachban felépült „Goetheanum" lesz működésének központja. A kötetben szereplő előadásokat Rudolf Steiner 1904-ben, illetve 1905-ben tartotta, tehát az úgynevezett „korai" előadások közé tartoznak. Számos olyan közlést tartalmaznak, amelyek máshol nem szerepelnek, vagy legalábbis nem ilyen részletességgel. így például sok mindent megtudhatunk a templomlegendáról, a szent kereszt legendájáról, a Prométheusz-mondáról, a rózsakeresztesekről, a manicheizmusról és a szabadkőművességről. Vissza

Tartalom

A pünkösd, az emberi szellem felszabadításának ünnepe.....8
Berlin 1904. május 23. Pünkösdhétfő
A pünkösdi ünnep összefüggése az emberiségfejlődés menetével Az ötödik gyökérfaj két nagy világnézeti áramlata. Dévák
és azurák A reinkarnáció kezdete a lemúriai korban és a vele
kapcsolatos események. A bűnbeesés. Prométheusz. A pünkösd
az emberek szabadságra való törekvésének szimbóluma.
Káin és Ábel ellentéte..........................................................18
Berlin, 1904. június 10.
Ádám és Éva utódai. A Káin- és az Abel-nemzetség ellentéte.
Az egoizmus születése az értelem útján. A ráksaszák. Nostradamus jóslata és a Teozófiai Társaság megalapítása.
A drotta és a druida misztériumok....................................26
Berlin, 1904. szeptember 30 (jegyzetek)
A drotta és a druida beavatás három fokozata. Az Edda. A druida papok az emberiség építőmesterei voltak. Kapcsolódásuk a
szabadkőművességhez.
A Prométheusz-monda........................................................31
Berlin, 1904. október 7.
A monda három értelmezési lehetősége, és az Atlantisz utáni
emberiség történetével való kapcsolata. A tűz feltalálása és
jelentősége. Epimetheusz és Prométheusz ellentéte.
A rózsakeresztesek misztériuma.........................................40
Berlin, 1904. november 4.
Christian Rosenkreutz és a rózsakeresztesek testvéri közössége.
Káin és A bel története. Hirám és Salamon. A templomlegenda.
A kereszténység és a rózsakeresztesség összefüggése. Az érctenger és az arany háromszög titka.
A manicheizmus..............48
Berlin, 1904. november 11.
Marii története és legendája. A jó és a rossz princípiuma a
manicheizmusban, összefüggése az élettel és a formával. A
rossz legyőzése a szelídség útján. Szent Ágoston ellentéte a
manicheizmussaL
A szabadkőművesség lényege és feladatai I.......................58
Berlin, 1904 december 2.
A templomlegenda a szabadkőművesség alapja. A Jánoskőművesség felvételi rítusa. A történések szimbolikájának összefüggése az asztrálsík okkult folyamataival A régi korok
szabadkőművesei igazi kőművesek voltak. A mai szabadkőművesség kiüresedése.
A szabadkőművesség lényege és feladatai II.....................67
Berlin, 1904. december 9.
yí szabadkőművesség egyfajta burok, aminek hiányzik a tartalma. Goethe és a szabadkőművesség. A magasabb fokozatok. A
Memphis- és Misraim-kőművesség. Az intuitív megismerés
elvesztése. A gondolkodás fordulópontja.
A szabadkőművesség lényege és feladatai III....................78
Berlin, 1904. december 16.
A magas fokozatú szabadkőművesek. Cagliostro gróf. A halhatatlanság és a misztikus pentagramma. A Memphis- és Misraim-rítus jeles személyiségei. Az atom újfajta megközelítése.
Az evolúció és involúció gondolata
a titkos társaságokban.........................................................89
Berlin, 1904. december 23.
ti/Ao? tanítások lényege a halhatatlanság tudatosítása. Korunk
feladata: az ásványi világot szellemmel áthatni. Az evolúció és involúció törvényszerűsége. Az atom összefüggése a gondolkodással és az elektromossággal. Az egoizmus és leküzdésének szükségessége az ötödik korszakban.
Az elvesztett és újra megtalált templom I.........................98
Berlin, 1905. május 15.
Teozófia és életpraxis. A társadalom átalakításának feltételei.
A régi papi államokat az értelmi kultúra váltja fel: ennek tükröződése a trójai háborúban. Róma megalapítása és első királyai Összefüggésük a hét kultúrkorszakkal.
Az elvesztett és újra megtalált templom II......................111
Berlin, 1905. május 22.
A salamoni templom szimbolikája az ember számára és összefüggése a templomos lovagrenddel A Káin-fiak és az istenfiak két
áramlata az emberiségben. A rózsakeresztesek a templomosok törekvéseinek folytatói és ugyanezt akarják a teozófusok is.
Az elvesztett és újra megtalált templom III....................120
Berlin, 1905. május 29.
A keresztfa legendája. A Káin-fiak és az istenfiak áramlatát
Krisztus egyesíti. A világtemplom felépítésének feladata. A
törvény és a kegyelem különbsége Pál apostol értelmezésében.
Az elvesztett és újra megtalált templom IV.....................135
Berlin, 1905. június 5. Pünkösdhétfő
Az elvesztett és újra megtalált szó. A pünkösd az emberi lélek
szabadságának ünnepe. A jó és rossz közötti szabad választás
lehetősége sajátosan emberi képesség. Salamon dinasztiájának
hét királya a korábbi Föld-korszakban. A Szellem, a Fiú és az
Atya hármassága.
Jegyzetek.............................................................................147

Rudolf Steiner

Rudolf Steiner műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Rudolf Steiner könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem