kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Bevezetés | 7 |
A televízió új típusú ingertömeg az emberek számára | 9 |
A televízió eszköztára | 9 |
A tanulás és a televízió, a közvetített élmény | 9 |
Formai jellemzők | 10 |
A formák hatása a figyelemre, a tartalom megértésére és a viselkedésre | 12 |
A tévé által kiváltott pszichés változások | 16 |
Érzelmi reakciók | 16 |
Tanulási teljesítmény | 18 |
A tévé szerepe a családban | 20 |
A televízió a család életében | 20 |
A családi élet tükröződése a televizióban | 23 |
A gyermek és a televízió kapcsolata | 25 |
Általános hatások a gyermekek fejlődésére | 25 |
A tévé használata a gyermekek magas rizikójú csoportjában | 26 |
A televízió hatásai az érzelmekre, életszemléletre és az életvitelre | 29 |
Erőszak | 29 |
A televíziózás és az agresszió közötti kapcsolat | 29 |
Történeti áttekintés | 30 |
A gyermekek találkozása a tévében sugárzott erőszakkal | 32 |
Az ábrázolt erőszak megértése | 34 |
A tévébeni agresszió hatása a nézőkre | 35 |
Katarzis-elmélet | 35 |
Az agresszív hatás kutatásának módszerei | 37 |
Az agresszív hatás kialakulásának feltételei | 43 |
Az agresszív hatás kialakulásának mechanizmusa | 46 |
A néző elfásulása az agresszióval szemben | 49 |
Az erőszakkal szembeni közömbösség és az agresszív viselkedés kapcsolata | 51 |
A televíziós erőszak tükröződése a hétköznapi életben | 52 |
A szorongás, depresszió, öngyilkosság és a televízió kapcsolata | 56 |
A horror és az agresszív filmek közötti különbség és hatásaik | 56 |
Öngyilkosság | 59 |
A valóságból való menekülés (a gyermekek magas rizikójú csoportja) | 60 |
Szexuális ingeranyagok hatása a televíziós műsorokban | 62 |
A pszichoszexuális fejlődés fázisai | 62 |
Szexuális kíváncsiság, fantázia, játék | 62 |
Képi élmények és a pszichoszexuális fejlődés | 63 |
A televízió hatása a nemi szerepre | 65 |
Pszichoszexuális zavar jelentkezése a mindennapokban | 65 |
A televízió és az egészség | 67 |
A televízió és a testkultúra | 67 |
A tévé-tartalom hatásai (reklámok, szereplők) | 67 |
A tévézés, mint fizikálisan passzív tevékenység hatása | 68 |
Az egészség, mit átfogó fogalom és a tévé kapcsolata | 69 |
A televíziózás következményeinek, kedvezőtlen hatásainak csökkentésére irányuló javaslatok | 73 |
A szülők lehetősége | 73 |
A gyermekek befolyásolása az iskolában, a pedagógusok lehetősége | 74 |
A tévé-ipar szerepe, műsorpolitika | 77 |
Irodalom | 83 |