kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Juventus 96 Bt. |
---|---|
Kiadás helye: | Debrecen |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 147 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-007-434-6 |
Bevezetés | 5 |
A tehetség fogalmának történeti perspektívái | 9 |
A korai tehetségkép | 9 |
A tehetség mint misztikus erő | 10 |
A tehetség mnt idegrendszerbeli eltérés | 10 |
A tehetség tudományos megközelítése | 11 |
A tehetség pszcihometriai korszaka | 12 |
A kognitív pszichológia adománya | 12 |
Tehetségfogalom és modellek | 13 |
A tehetség fokozatai | 14 |
Az értelmességet hangsúlyozó tehetségkép | 15 |
Alkotóképesség | 17 |
Kiszélesítő modellek | 18 |
Környezeti tényezők megjelenése a tehetségmodellekben | 22 |
Örökletesség és környezet | 25 |
Teljesítmény és tehetség | 28 |
Zárógondolatok | 29 |
Irodalom | 30 |
Tehetségtípusok | 33 |
Tehetségek tudományterületek és képességterületek szerint | 33 |
Típusok a tehetség megjelenése és társadalmi értéke szempontjából | 37 |
Kevert tipológiák | 40 |
Zárógondolatok | 43 |
Irodalom | 43 |
A tehetség összetevői | 45 |
Tehetség és képesség | 46 |
Intelligencia | 47 |
Az intelligencia fogalma és mérése | 48 |
Intelligencia és tehetség | 52 |
Kreativitás | 54 |
A kreativitás meghatározása | 56 |
A kreativitás fejlődése | 66 |
Intelligencia és kreativitás | 68 |
Motiváció | 70 |
A motívumok jellege | 70 |
Teljesítménymotiváció | 72 |
Motiváció és kiemelkedő teljesítmény | 72 |
Zárógondolatok | 74 |
Irodalom | 75 |
Művészeti, matematikai és társas tehetség | 79 |
Képzőművészeti tehetségek | 80 |
A képzőművészeti tehetségek fejlődése | 81 |
A család és az iskola szerepe | 82 |
A képzőművészeti tehetség azonosítása | 83 |
A képzőművészeti tehetség képességei | 84 |
Zenei tehetség | 86 |
A zenei tehetség fejlődése | 86 |
A család szerepe a zenei tehetség fejlődésében | 88 |
A zenei tehetség jellemzői | 88 |
A zenei tehetség azonosítása | 91 |
Zeneoktatás | 93 |
Matematikai tehetségek | 94 |
A matematikai tehetség fejlődése | 95 |
A matematikai tehetség gondolkodása és jellemzői | 96 |
A matematikai tehetség azonosítása | 97 |
A matematikai tehetség fejlesztése | 99 |
Társas/vezetői tehetségek | 100 |
A társas tehetség vizsgálata | 100 |
Vezetői képességek | 102 |
A vezetői képességek vizsgálata | 103 |
A társas készségek és vezetői képességek fejlesztése | 106 |
Morális gondolkodás és tehetség | 109 |
Zárógondolatok | 110 |
Irodalom | 110 |
A tehetség azonosítása | 113 |
A tehetségazonosítás elméleti és gyakorlati kérdései | 115 |
Mérési módszerek | 118 |
Értelmi képességeket mérő eljárások | 119 |
A kreativitás mérése | 125 |
Kérdőívek, megfigyelési szempontok | 130 |
Komplex azonosítás és tehetséggondozás | 136 |
A különféle azonosítási eljárások predikatív ereje | 137 |
A szűrési és azonosítási folyamat kialakítása és a szükséges eljárások kiválasztása | 139 |
Tesztkiválasztás, saját mérőeszközök és szempontrendszerek kialakítása | 141 |
Azonosítási lehetőségek a gyakorlatban | 143 |
Zárógondolatok | 144 |
Irodalom | 145 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.