1.059.778

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tehergépkocsik szállítási teljesítményének növelése

Szerző
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 83 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az ipar és a mezőgazdaság, valamint a közlekedés fejlődése között kölcsönhatást lehet megállapítani. Az ipar és a mezőgazdaság fejlesztése serkentőleg hat a közlekedési, a szállítási teljesítmények... Tovább

Előszó

Az ipar és a mezőgazdaság, valamint a közlekedés fejlődése között kölcsönhatást lehet megállapítani. Az ipar és a mezőgazdaság fejlesztése serkentőleg hat a közlekedési, a szállítási teljesítmények növelésére, ugyanakkor pedig a fejlődő közlekedés a nyersanyagok, termékek megmozgatásával az ipar és a mezőgazdaság további fejlődését eredményezi. Ha ebben az egymásrahatásban bármelyik tényező kibontakozása gátolva van, ez valamennyi népgazdasági ágazat fejlődését veszélyezteti.
Az ipari és mezőgazdasági termelés terén elért eddigi eredményeink azt igazolják, hogy a felszabadulás előtti időszakban elmaradottnak számító gazdaságunk termelési színvonala állandóan emelkedik. Ezzel összefüggésben a nyersanyagoknak a feldolgozó üzemekhez, a késztermékeknek a felhasználókhoz való továbbítása folyamatosan növekedő feladatokat ró a közlekedésre. E feladatok nemcsak árumozgatási vonatkozásúak, mert megoldásuknál nem csupán a felmerült szállítási szükségletek kielégítéséről van szó, hanem arról is, hogy ez a népgazdaság szempontjából a lehető leggazdaságosabban történjék. Mindkét szempontból kielégítő megoldást a magyar közlekedés - ezen belül különösen a tehergépkocsiközlekedés - még nem tudott biztosítani. Ennek hátránya egyrészt a viszonylag alacsony fajlagos szállítási teljesítményekben, másrészt a magas szállítási költségekben mutatkozik. A kis fajlagos teljesítmény és magas szállítási költség egyaránt káros népgazdaságunkra. Vissza

Tartalom

Előszó 3
I. A közlekedésről általában 5
II. A tehergépkocsiközlekedés helye a népgazdaság szállítási folyamatában 6
1. A szállítási távolság hatása a termékek teljes termelési önköltségére 6
2. A szállító kapacitás kihasználása szempontjából legkedvezőbb
szállítási távolság meghatározása 10
A) A szállító kapacitás kihasználásának jelentősége 10
B) A legkedvezőbb szállítási távolság elvi meghatározása 11
a) 24 óránként ismétlődő fuvarozási időszakok esetén 13
b) 24 óránál hosszabb kocsiforduló esetén 17
C) Következtetések 18
3. A tehergépkocsi és vasút kedvező működési területének meghatározása a szállítási önköltség alapján 18
III. A tehergépkocsiközlekedés eddig elért eredményei és új feladatai 24
IV. A tehergépkocsiközlekedés belső tartalékainak meghatározása 28
1. Szállítókapacitás és kihasználásának meghatározása 29
2. A szállítókapacitás fokozottabb kihasználásának lehetőségei 31
V. Szállítási tervek a tehergépkocsifuvarozás területén 36
1. Szállítási tervek kapcsolata a népgazdasági tervekkel 37
2. Szállítási (fuvarozási) tervek tagozódása 38
A) Negyedéves fuvarozási tervek készítése 41
B) Havi fuvarozási tervek készítése 43
3. A gépkocsi kötbér hatása a fuvarozási tervszámokra és teljesítményekre 44
VI. A súlyvállaláson alapuló fuvarozás lényege 46
1. A közúti áru- és menetirányító szervezet lényege és feladatai 48
A) A főigazgatósági áru- és menetirányító szervezet fontosabb feladatai 53
B) Az igazgatósági áru- és menetirányító szervezet fontosabb feladatai 54
C) Vállalati áru- és menetirányító szervezet fontosabb feladatai 55
D) A fuvaroztatók teendői a menetirányítással kapcsolatban 58
2. A vállalati (gócponti) és körzeti (állomási) menetirányítás módszerei 59
A) A távolsági járatok esetében 59
B) Körzeti (helyi) járatok irányítása 61
Befejezés 63
Függelék
A kapacitás kihasználással összefüggő számítások elvégzése 64
1. A szállító kapacitás kihasználása szempontjából legkedvezőbb
szállítási távolság számítás útján való meghatározása 64
a) Napi szállítási időszakok esetében 64
b) 24 óránál hosszabb kocsiforduló esetén 69
2. Módszer a tehergépkocsik szállítási kapacitásának meghatározására 69
3. A menetirányítás gazdasági jelentősége 75
a) A menetirányítás hatása a napi km-teljesítményre 75
b) A menetirányítás hatása az átlagos napi árutonnakilométerteljesítményre 77
c) A menetirányítás hatása a fajlagos fuvarozási önköltségre 79
Irodalom 82

Veroszta Imre

Veroszta Imre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Veroszta Imre könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
Kuponos kedvezmény ezen könyv esetében nem vehető igénybe.