1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A társadalom, az iskola és a pedagógia

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Magánkiadás
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 328 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az intenzív továbbképzéshez összeállított szemelvénygyűjteményünk a fontosnak ítélt írások körét illetően nem tekinthető sem teljesnek, sem értékelő jellegűnek. A kiválasztásnak egyrészt a közlési... Tovább

Előszó

Az intenzív továbbképzéshez összeállított szemelvénygyűjteményünk a fontosnak ítélt írások körét illetően nem tekinthető sem teljesnek, sem értékelő jellegűnek. A kiválasztásnak egyrészt a közlési terjedelem szabott korlátokat, bár a gyűjtemény végső terjedelme messze meghaladja a tervezettet. Másrészt a válogatásra erősen hatott az azt végzők tájékozottsága, személyes megítélése is. A kutatások új eredményeinek valódi tudományos értéke, amely a fontosság egyedüli kritériuma lehet, általában csak nagyobb időtávlatból ítélhető meg.
A szemelvénygyűjtemény sem jellegénél, sem terjedelménél fogva nem töltheti be a tananyag vagy a kötelező irodalom szerepét. A társadalomtudományi eredmények sokrétű bemutatása viszont lehetővé teszi azt, hogy a képzőintézmények programjuknak megfelelően további válogatást végezzenek, és a szemelvényeknek csak egy részét építsék be a feldolgozandó irodalomba. Remélhető, hogy egyes szemelvényeket a szaktárgyi-metodikai továbbképzés programjai is hasznosítani tudnak. Számítunk arra is, hogy a társadalomtudományok iránt fokozottabban érdeklődő hallgatók számára a szemelvénygyűjtemény eligazítást nyújt az elmélyülés lehetséges irányairól. Vissza

Tartalom

Előszó
Az iskola a társadalomban
Gazsó Ferenc: Az egyenlőtlen esélyek és az iskola9
Lukács Péter - Várhegyi György: Válság vagy megújulás? Szolgáltatás és szociálpolitika az iskoláskorúak körében18
Bernáth József - Horváth Márton - Mihály Ottó - Páldi János: A permanens nevelés eszméje és az önálló tanulás27
Kuczi Tibor: A pedagógusszerep néhány szociológiai jellemzője31
Ferge Zsuzsa - Háber Judit: Pedagógusok41
Pataki Ferenc: Szocializmuskép és pedagógia44
Gazsó Ferenc: Az oktatási rendszer fejlesztésében számos területen orientációs irányváltozásra és az eddig követett stratégia átértékelésére van szükség61
A szocializáció
Goslin, David A.: Bevezetés a szocializáció kutatásába71
Ranschburg Jenő: A szocializáció fogalma és résztvevői83
Pataki Ferenc: Érték, norma, viselkedés93
Loránd Ferenc: Értékek és generációk99
Ancsel Éva: Az értékek változása és az ifjúság107
H. Sas Judit: A gyerekekkel szembeni családi követelmények alakulása és a történelmi-gazdasági változások111
Cseh-Szombathy László: A házasságok stabilitása-instabilitása120
Gáti Ferenc: Nevelési ártalmak a családban134
Személyközi kapcsolatok az iskolában
Adelson, Joseph: A tanár mint modell149
Weiss, Carl: A tanuló-tanító viszony156
Járó Katalin: Az osztályfőnöki munka szociálpszichológiájáról164
Blaney, Nancy T. - Cookie, Stephan - Rosenfield, David - Aronson, Elliot - Sikes, Jev: Kölcsönös függés az osztályban: vizsgálat a helyszínen171
Szilágyi Vilmos: A "mélylélektanilag megalapozott nevelés" problémája175
Zech, Thomas: Iskolai szorongás189
Buda Béla: Az empátia jelentősége a pedagógiai munkában és a gyermeknevelésben194
A tanítás - tanulás megújítása
Báthory Zoltán: A tanítás-tanulás rendszerszemlélete207
Nagy Sándor: A tanulás mint képességfejlesztés212
Nagy József: A megtanítási stratégia elméleti alapjai221
Gáspár László: Az iskolakísérlet programja és közvetlen elméleti háttere228
Háber Judit - H. Sas Judit: Bevezetés a Tankönyvszagú világ című könyvhöz237
Ferge Zsuzsa: Oldható-e az iskola merevsége?243
Miller, Seymour Michael - Riesman, Frank: Az oktatás forradalmasítási lehetőségeinek keresése249
Ruppert, Johann Peter: Az oktatás lefolyása258
Gubi Mihály: Az iskolásított tanulás bírálata264
Bernstein, Basil: A kiegyenlítő (compensatory) oktatás fogalmának bírálata272
Szabó László Tamás: Hogyan működik a "rejtett tanterv"?278
A nevelést segítő és nehezítő egyéni különbségek
Ágoston György: Tézisek az iskolai tehetségnevelésről287
Horváth György: Kérdőjelek a tehetség körül292
Kósáné Ormai Vera: A nehezen nevelhetőség fogalma és típusai299
A társadalmi beilleszkedési zavarok értelmezési keretei304
Veszélyeztetett helyzetben lévő fiatalok315
Gönczöl Katalin: A hátrányos helyzet és a bűnözés319
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A társadalom, az iskola és a pedagógia A társadalom, az iskola és a pedagógia

A borító foltos, a gerinc elszíneződött.

Állapot:
1.960 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba