1.066.355

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tanulói teljesítmények értékelésének méréses módszerei

Szerző
Szerkesztő
Budapest-Veszprém
Kiadó: Művelődési Minisztérium Vezetőképző és Továbbképző Intézete-Veszprém Megyei Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest-Veszprém
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 76 oldal
Sorozatcím: Módszertani füzetek pedagógiai vezetőknek - A pedagógiai értékelés
Kötetszám: 1/3
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN: 963-01-8711-6
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kevés olyan fogalom van a pedagógiában, amelyet több ellentétes vélekedés, megnyilvánulás kísérne, mint a méréses módszereket, a tesztek használatát. Az ellentmondásoknak megvannak a maguk... Tovább

Előszó

Kevés olyan fogalom van a pedagógiában, amelyet több ellentétes vélekedés, megnyilvánulás kísérne, mint a méréses módszereket, a tesztek használatát. Az ellentmondásoknak megvannak a maguk természetes okai: nemcsak a tesztelésnek a pedagógusok körében való megítélése ellentmondásos, hanem a tesztek használatának magyarországi helyzete is. Egy-egy pedagógiai kutatóhely néhány területen a világban megfigyelhető főbb fejleményekkel egyidőben vagy azt megelőzve dolgozott ki eredeti megoldásokat, azonban még az így hozzáférhetővé vált ismeretek és technikák sem terjedtek el, a tesztek készítése és használata nem vált pedagógiai kultúránk szerves részévé. Vissza

Tartalom

Bevezetés 9
1. Tesztek az iskolában 11
Értékelés, mérés, tesztelés 11
A tesztek típusai, a pedagógiai tesztek sajátosságai 14
2. A tudás tesztelése 15
A tudásszintmérés funkciói 15
A tudás tesztelésének sajátosságai 18
3. A tesztelés elmélete 19
A klasszikus tesztelmélet alapjai 19
Valószínűségi tesztelméletek 24
A tesztek jóságmutatói 27
Objektivitás 28
Reliabilitás 31
Validitás 33
Az itemek jellemzői 37
Norma-orientált és kritérium-orientált tesztelés 38
4. Feladatírás 42
A tananyag elemzése, a felmérendő tudás kategorizálása 42
Feladattípusok 45
Feleletválasztó feladatok 46
Alternatív választás 47
Többszörös választás 47
Válaszok illesztése 49
Feleletalkotó feladatok 50
Kiegészítés 50
Rövid válasz 51
Hosszú válasz 51
Esszé típusú válasz 52
A képesség-jellegű tudás mérésére alkalmas feladatok 52
5. Tesztszerkesztés
Az értékelési rendszer kialakítása 57
A javítókulcs és az értékelés technikája 58
Pontozás, súlyozás 64
Ekvivalens tesztváltozatok készítése 62
A tesztek kipróbálása és standardizálása 64
6. Tesztelemzés, tesztfejlesztés
A feladatok, itemek jóságának vizsgálata 67
A reliabilitásmutatók kiszámítása 71
Irodalom 74

Csapó Benő

Csapó Benő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Csapó Benő könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem