A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tanulói személyiség megismerése

Bessenyei György Tanárképző Főiskola Pszichológia Tanszék

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Nyíregyháza
Kiadó: Bessenyei Könyvkiadó
Kiadás helye: Nyíregyháza
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 110 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-9130-42-7
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Sorozatunk negyedik kötete a nevelőtevékenység feladataira felkészítés elméletéhez és gyakorlatához nyújt segítséget azzal, hogy a személyiség megismerésére majd differenciált fejlesztésére alkalmas képességeket fejleszt. könyv elsősorban „A tanulói személyiség megismerése" kurzushoz készült, melynek célja olyan vizsgálati eljárások bemutatása, melyek lehetővé teszik a tanulók megismerését és egy összetettebb személyiségkép kialakításával differenciált fejlesztésüket.
A könyv első részében olvasható személyiséglélektani alapismeretek nyújtják azt a minimálisan szükséges elméleti hátteret, melyek a gyakorlatok elvégzéséhez és megfelelő értelmezéséhez szükségesek. Ezt a fejezetet követő fogalomkiemelések az összetett elméleti anyag megértését, könnyebb tanulhatóságát segítik. A személyiség megismerésének metodológiai és metodikai kérdéseivel foglalkozó fejezetek a módszertani kultúra fejlesztését szolgálják. Külön rész foglalkozik a beszélgetéssel és az interjúval, azokkal a... Tovább

Fülszöveg

Sorozatunk negyedik kötete a nevelőtevékenység feladataira felkészítés elméletéhez és gyakorlatához nyújt segítséget azzal, hogy a személyiség megismerésére majd differenciált fejlesztésére alkalmas képességeket fejleszt. könyv elsősorban „A tanulói személyiség megismerése" kurzushoz készült, melynek célja olyan vizsgálati eljárások bemutatása, melyek lehetővé teszik a tanulók megismerését és egy összetettebb személyiségkép kialakításával differenciált fejlesztésüket.
A könyv első részében olvasható személyiséglélektani alapismeretek nyújtják azt a minimálisan szükséges elméleti hátteret, melyek a gyakorlatok elvégzéséhez és megfelelő értelmezéséhez szükségesek. Ezt a fejezetet követő fogalomkiemelések az összetett elméleti anyag megértését, könnyebb tanulhatóságát segítik. A személyiség megismerésének metodológiai és metodikai kérdéseivel foglalkozó fejezetek a módszertani kultúra fejlesztését szolgálják. Külön rész foglalkozik a beszélgetéssel és az interjúval, azokkal a módszerekkel, melyeket leggyakrabban alkalmazunk a pedagógusi munkában. Az itt szereplő „empátia labor" feladat elvégzése mindenki számára ajánlott, mielőtt a konkrét vizsgálati eljárásokat alkalmazná. A Feladatgyűjtemény olyan módszereket mutat be, melyek alkalmazása a pedagógus kompetenciahatárait nem lépik túl. A két záró fejezet közül a személyiségrajz vázlata a begyűjtött információk rendszerezéséhez, értékeléséhez nyújt segítséget. A statisztikai eljárások alapjait bemutató rész a társadalomtudományokban használatos mennyiségi elemzési módszerekből ad ízelítőt, segítve az empirikus pedagógiai-pszichológiai vizsgálatok elvégzését. Ez különösen azoknak lehet hasznos, akik szakdolgozatukat, TDK dolgozatukat ilyen témában készítik.
Végül kérjük minden olvasónktól, hogy véleményét, ötleteit juttassa el a szerkesztőhöz (schmercz@nyf.hu). hogy azokat egy esetleges későbbi kiadásban figyelembe tudjuk venni. Vissza

Tartalom

A tanulói személyiség megismerésének kérdései 5
A személypercepció 13
Általános iskolai tanulók véleménye az osztályozásról 31
Általános iskolások gyermekképe 32
Általános iskolások önértékelése 33
Az anyagi értékekre vonatkozó ítéletek jellemzői 34
A bizalmi szerepet betöltő személy különböző életkorban 35
Boldogság- és szomorúságforrások 36
A család nevelési stílusának vizsgálata 37
A család elemzésének szempontjai 39
Családrajz: "A mi családunk" 40
A családrajz elemzésnek a szempontjai 41
Egy tanuló értékrendszerének vizsgálata 42
Egy tanuló megfigyelése 45
Egy tanuló társas helyzete az osztályban 47
Az egyén értékrendje 50
Az egyén helye a csoportban 52
Egyéni tanulás megfigyelése és elemzése 53
Az emlékezet vizsgálata I. 54
Az emlékezet vizsgálata II. 55
Az érdeklődés vizsgálata 56
Az eredményes tanulás tárgyi feltételei az iskolában 57
A felnőtt szerep tanulása 58
A figyelemkoncentráció vizsgálata 60
7 - 8. osztályos tanuló pályaválasztási érettsége 62
Ismerkedés a tanulóval 63
Életcél 65
Erkölcsi ítéletek jellemzői: 65
A gondolkodás fogalmi szintjének vizsgálata 66
Hogyan él a mi családunk? 67
Jellemzés, önjellemzés 68
A jutalmazás és büntetés minősítése 69
Jutalmazás és büntetés megítélése 71
Képzelőerő, fantázia vizsgálata: 72
A kommunikációs képességek vizsgálata 73
Külső - belső kontroll attitűd vizsgálat 74
Megfigyelőképesség vizsgálata képértelmezéssel 77
A nehezen nevelhető tanuló helye az osztályban 78
Oksági összefüggések vizsgálata 80
Az önálló tanulás technikája 81
Példakép 82
A szülő viselkedésének észlelése 83
A tanulás motivációja 84
A tanulók önjellemzésének sajátosságai 85
A társakkal kapcsolatos magatartás jellemző és motívumai 86
Vázlat a személyiség jellemzéséhez 88
Az adatok feldolgozása 89
Példák statisztikai eljárások alkalmazására 91
Függelék 109
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem