1.052.847

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tanulási zavarok terápiája

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 199 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: J 12-1089. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A speciális szükségletű gyermekek integrációja a természetes élethelyzetből adódó gyermekközösségbe komplex feladat. El kell érnünk, hogy a közösségi élet számukra szerves odatartozást, komfort... Tovább

Előszó

A speciális szükségletű gyermekek integrációja a természetes élethelyzetből adódó gyermekközösségbe komplex feladat. El kell érnünk, hogy a közösségi élet számukra szerves odatartozást, komfort élményt jelentsen és ne csak egymás mellett élést. Ezért az integrációs munka kétirányú. A befogadó gyermekközösséget kell úgy formálni, hogy ne a sajnálat, hanem az együttes élményekből fakadó szeretet legyen az elfogadás alapja. A speciális szükségletű gyermek oldaláról viszont az a feladatunk, hogy képességeit optimálisan kibontakoztassuk és úgy harmonizáljuk, hogy minél könnyebben beilleszkedhessen a közösség életébe.
Fordításgyűjteményünkkel ez utóbbi munkához szeretnénk módszertani segítséget nyújtani. Minden integrációra szoruló gyermeknél - de igen sok esetben azoknál is, akiknél nem szembetűnők a problémák - már az első életévben egyenetlen, diszharmonikus volt a pszichomotoros fejlődés. A funkciók és készségek kialakulásának sorrendje és ideje nem követte a normál fejlődési ütemet. Minden gyermekről tudnunk kell, hogy hol és milyen jelleggel maradt el a fejlődésben. E szerint kell szervezni az integráció során a felzárkóztató tevékenységet. Számos lehetőség nyílik arra, hogy az egész csoporttal/osztállyal úgy játsszunk és foglalkozzunk, hogy ez a tevékenység mindenkinek funkció örömet jelent és hasznára válik. Azonban nem mindig lehet az egész csoportéletet az integrált gyermek fejlesztési érdekének alávetni. Szükség van kiscsoportos és egyéni fejlesztésre is. Fordítási válogatásunkban mindkét formára találhatók példák.
Az általunk ismertetett fejlesztő eljárások a pszichomotoros fejlődés 3 alapterületére vonatkoznak. Ezek a nagymozgás, szenzomotoros integráció, perceptuomotoros készségek. Mindhárom készség területe az életkor előrehaladásával egymásra épül. Ugyancsak szervesen integrálódik a pszichomotoros fejlődésbe a beszéd és a szociabilitás. Azért nem válogattunk ebbe a. gyűjteménybe fejlesztési gyakorlatokat ezekről a területekről, mert idegen nyelvi környezetből és nevelési szokásrendszerből nem lehet eredeti formában alkalmazni. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 5

NAGYMOZGÁSOS FEJLESZTÉS
Piszichomotoros fejlesztő programok 7
Gurulás (1) 9
Ülés (2) 14
Mászás (3) 19
Járás (4) 24
Futás (5) 29
Dobás (6) 34
Ugrás (7) 39
Szökdelés (egyik lábról a másikra) (8) 44
Tánc (9) 49
Önazonosság (10) 54
Testfogalom (11) 59
Testséma (12) 64
Izomerő (13) 69
Általános testi egészség (14) 74

SZENZOMOTOROS INTEGRÁCIÓ
Pszichomotoros fejlesztő programok 79
Egyensúly és ritmus (15) 81
Téri tájékozódás (16) 86
Reakciósebesség (17) 91
Tapintásos megkülönböztetés (18) 96
Téri orientáció (19) 102
Oldaliság (Lateralitás) (20) 108
Tájékozódás az időben (21) 114

PERCEPTUOMOTOROS KÉSZSÉG
Pszfchomotoros fejlesztő programok
Hallási diszkrimináció (22) 121
Hallási ingerek dekódolása (Beszédészlelés) (23) 127
Hang-szó-szöveg összefüggés felismerése (24) 133
Hallásemlékezet (25) 138
Szerialitás az auditív információk szintjén (26) 143
Vizuális diszkrimináció 1. (27) 147
Szemmozgás koordináció (28) 152
Vizuális diszkrimináció 2. (29) 158
Alak-háttér megkülönböztetés (30) 164
Vizuális emlékezet (31) 170
Vizuomotoros emlékezet (32) 176
Finommozgások vizuomotoros koordinációja (33) 181
Térbeli formaészlelés manipuláció révén (34) 186
A vizuomotoros tanulás gyorsasága (35) 191
Vizuomotoros integráció (36) 195

Robert E. Valett

Robert E. Valett műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Robert E. Valett könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem