1.062.160

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tanulási stratégiák fejlesztése

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Tanárképzési és -továbbképzési Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 59 oldal
Sorozatcím: Iskolapszichológia
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-446-331-2
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az iskola szervezeti céljai közé tartozik, hogy hatékony legyen az ismeretátadás, az ismeretek feldolgozásának folyamata. Amikor felmerül az a probléma, hogy a tanulók információfeldolgozása nem... Tovább

Előszó

Az iskola szervezeti céljai közé tartozik, hogy hatékony legyen az ismeretátadás, az ismeretek feldolgozásának folyamata. Amikor felmerül az a probléma, hogy a tanulók információfeldolgozása nem elég hatékony, akkor ez többféle oknak az eredője. Ebből most néhányat sorra veszünk azért, hogy el tudjuk helyezni a tanulási stratégiák témakörét a tanulási folyamatban betöltött szerepüknek megfelelően. Amikor alacsony tanulási teljesítménnyel találkozunk, akkor ajánlatos figyelembe vennünk e következő oki tényezőket:
a, A tanuló előzetes ismeretei nem megfelelő szintűek, így a tanítási órán elhangzott információkat nem tudja kapcsolatba hozni a korábban elsajátított tudásanyaggal.
b, Nem megfelelően motivált arra, hogy magasabb teljesítményt érjen el. Ennek számos magyarázata lehet: a tanuló magas szorongásszinttel rendelkezik, mert szeretne ugyan magasabb teljesítményt elérni, de különböző hatások ezt gátolják: 1. A családban olyan stresszek érik, amelyek krízishelyzetet teremtenek számára. 2. Az osztályban, társai körében olyan klíma veszi körül, amelyben ő háttérbe szorul. 3. A tanár kommunikációs mintázatából származó értékelés olyan, hogy gátolja a tanuló teljesítménykésztetését. 4. A fiatal önértékelési zavarokkal küzd, stb. Az unalom legalább ennyire visszafogja a teljesítményt, amit ugyancsak többféle tényező idézhet elő. Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
Tanulási stílusok 11
A kognitív stratégia 17
Metakognitív folyamatok 21
Elemi tanulási stratégiák 25
bonyolultabb tanulási stratégiák 29
A motiváció 35
Néhány javaslat a tanulási stratégia fejlesztéséhez 37
Tanulási stílus kérdőív 51
Irodalom 55

Szitó Imre

Szitó Imre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szitó Imre könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem