1.066.456

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tanulási stratégiák fejlesztése

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: ELTE Eötvös Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 44 oldal
Sorozatcím: Iskolapszichológia
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az iskola szervezeti céljai közé tartozik, hogy hatékony legyen az ismeretátadás, az ismeretek feldolgozásának folyamata. Amikor felmerül az a probléma, hogy a tanulók információfeldolgozása nem... Tovább

Előszó

Az iskola szervezeti céljai közé tartozik, hogy hatékony legyen az ismeretátadás, az ismeretek feldolgozásának folyamata. Amikor felmerül az a probléma, hogy a tanulók információfeldolgozása nem elég hatékony, akkor ez többféle oknak az eredője. Ebből most néhányat sorra veszünk azért, hogy el tudjuk helyezni a tanulási stratégiák témakörét a tanulási folyamatban betöltött szerepüknek megfelelően. Amikor alacsony tanulási teljesítménnyel találkozunk, akkor ajánlatos figyelembe vennünk e következő oki tényezőket:
a, A tanuló előzetes ismeretei nem megfelelő szintűek, így a tanítási órán elhangzott információkat nem tudja kapcsolatba hozni a korábban elsajátított tudásanyaggal.
b, Nem megfelelően motivált arra, hogy magasabb teljesítményt érjen el. Ennek számos magyarázata lehet: a tanuló magas szorongásszinttel rendelkezik, mert szeretne ugyan magasabb teljesítményt elérni, de különböző hatások ezt gátolják: 1. A családban olyan stresszek érik, amelyek krízishelyzetet teremtenek számára. 2. Az osztályban, társai körében olyan klíma veszi körül, amelyben ő háttérbe szorul. 3. A tanár kommunikációs mintázatából származó értékelés olyan, hogy gátolja a tanuló teljesítménykésztetését. 4. A fiatal önértékelési zavarokkal küzd, stb. Az unalom legalább ennyire visszafogja a teljesítményt, amit ugyancsak többféle tényező idézhet elő; 1. A szülők nem tartják fontosnak az iskolai teljesítményt, mert saját életükben és munkájukban sem játszott fontos szerepet. 2. A tanuló nem tudja összhangba hozni saját életcéljával vagy rövidtávú céljaival az iskolai tanulás fontosságát, sőt kifejezetten mást tapasztal az iskolán kívüli világban. 3. Az oktatási program tartalma olyan, hogy nem veszi figyelembe a tanulók ismeret- és készségszintjét. 4. A tanár nem eléggé kompetens a tanításban és az óravezetésben. 5. Túlzottan nagy az osztálylétszám, s így megnő azoknak a tanulóknak a létszáma, akiket frontális óravezetéssel nem lehet motiválni. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
Tanulási stílusok 8
Elemi tanulási stratégiák 16
Bonyolultabb tanulási stratégiák 19
Néhány javaslat a tanulási stratégia fejlesztéséhez 26
Tanulási stílus kérdőív 40
Irodalom 43

Dr. Szitó Imre

Dr. Szitó Imre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Szitó Imre könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem