1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tanulás szabadsága Magyarországon

Alternatív pedagógiai irányzatok, iskolák, tanárok, tantárgyak

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Edge 2000 Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 721 oldal
Sorozatcím: SHL könyvek-Pedagógia
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 13 cm
ISBN: 978-963-976-015-8
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ez a könyv - mintegy Carl Rogers: A tanulás szabadsága című könyvének folytatásaként - széles körképet fest a hazai alternatív pedagógiai mozgalomról. A jól ismert irányzatok - Waldorf, Freinet stb. - mellett az olvasó bepillantást nyerhet nagy feladatokra vállalkozó kis iskolák életébe, találkozhat lelkes, nagy tudású tanárok újításaival, régi tantárgyak újszerű megközelítésével és a fejlesztést szolgáló új tantárgyakkal (például a drámapedagógiával). Az alternatív pedagógiákra jellemző a projekt-jellegű szervezés, a kooperatív tanulás, a demokratikus légkör, és mindenekelőtt a gyerekközpontúság. A kötetet minden pedagógus és szülő figyelmébe ajánljuk: jó tudni, hogy van választásunk, hogy ilyen sok alternatívája van a rideg, poroszos iskolának.

Tartalom

ELŐSZÓ: A tanulóközpontú iskola (Klein Sándor)...................... 7
I. rész: Reformpedagógiai irányzatok.............................. 23
1. Dalton-terv Osli községben......................................................................27
2. Montessori reformpedagógiája................................................................37
A Montessori módszer és a Heltai Gáspár Iskola....................................41
Bűvös mikroszkóp (beszélgetés Kokas Klárával Montessori Máriáról, a teljes figyelemről és még sok minden másról)..................... 43
3. Waldorf-pedagógia háromféle nézetben ......................... 63
Élettan (Kulcsár Gábor írása a Waldorf-pedagógia szemléletéről)......... 67
Akinek a Waldorf-pedagógia már egy kicsit kevés (beszélgetés Kiss Virág tanárnővel)... 72
Waldorf-pedagógia Vekerdy Tamás szemszögéből................... 85
4. Freinet Dunaújvárosban..................................... 97
A tanítás szabadsága ... (Markóthné Teket Éva)................... 107
5. A Jéna-terv Perbálon....................................... 111
6. Werkstatt Pécsett.......................................... 121
7. Személyközpontú megközelítés............................... 129
Az iskolapszichológus naplója (a 2009/2010-es tanév a Rogers Személyközpontú Iskolában) (Gádor Anna) ............... 132
Mit szólsz hozzá, Carl? (A tatai Színes Iskola ürügyén) (Elekes Mihály) ... 159
Rogers személyközpontú középiskola (Suhajda Éva Virág, illetve Laczkó Viktória és Csizmazia Katalin)......207
8. Humanisztikus Kooperatív Tanulás (Benda József)................. 253
II. rész: Alternatív iskolák...................................... 277
9. Tüskevár................................................ 283
10. Integrációs törekvések a DKKI Darányi tagiskolájában (Útkereső játék kalandoroknak) (Radics József).....................293
11. Gyermekek Háza......................................... 305
12. Kék Madár............................................. 315
13. Kontyfa-iskola......................................... 323
14. Palánta Iskola........................................... 335
15. Helyreállító szemlélet és integrált nevelés (a budapesti Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskolában)..........343
Együtt - működés (integráció és képesség-kibontakoztatás az iskolában)..........350
16. Komplex Instrukciós Program Hejőkeresztúron (Kovácsné dr. Nagy Emese). 357
17. Alternatív Közgazdaság? Gimnázium (AKG).................... 367
18. Zöld Kakas (Braun József és Kerényi Mária)..................... 383
19. Pedagógiai innovációk a Lauder-iskolában (összeállította: Szeszler Anna)... 423
20. Tehetséges fiatalok személyre szabón képzése a Mathias Corvinus Collegiumban (Szalai Zoltán)............... 435
III. Alternatív témák, programok.................................447
21. Tanulóközpontú angoltanítás (Simonfalvi László).................451;
22. Élményközpontú matematikatanulás (Fenyvesi Kristóf és Szabó Ildikó) (játékos innovációk - innovatív játékok az iskolában, a szabadban és a kiállítótérben: ÉlményMűhely Mozgalom).............477
23. Zenevarázslat (beszélgetések Kokas Klárával)......................487
24. Az ANK Martyn Ferenc Művészeti Szabadiskola művészetoktatási programjáról (Lantos Ferenc).................................509
25. Drámapedagógia (a színházi nevelés módszertana a szentesi Horváth Mihály
Gimnázium irodalmi-drámai tagozatán) (Szurmik Zoltán)..............533
26. Személyközpontú megközelítés a rajztanításban és a tanárképzésben (Farkas Olga).....553
27. Multimédia az iskolában (digitális kreativitás, játék és innováció) (Fenyvesi Kristóf).......573
28. „Dobbantó"-val a szakképzésbe (Schmitsek Szilvia) (a személyre szabott pedagógia gyakorlati megvalósulása a szakképzésben, a lemorzsolódás visszaszorítása érdekében).587
IV. Alternatív tanárok, igazgatók................................597
29. Két tanárnő a Pitypang utcai iskolából.........................601
30. Winkler Márta és az anyanyelv tanulása........................611
Harcos forradalmár és szolid tanárnő (Balla István beszélgetése Winkler Mártával)....613
Anyanyelv/fogalmazás (Winkler Márta) ..........................618
31. Beszélgetés Pethőné Nagy Csillával (irodalomról, Tankcsapdáról, szívről és tudatról)....................629
32. Iskolavezetés 20 év gyakorlatában (Barlai Róbertné)................643
Mellékletek..................................................661
1. Digitális kreativitás, játék, innováció: multimédia az iskolában (Melléklet a 27. fejezethez) (Sófi Boglárka).........................663
2. Játszva tanulás a „Multi Center'-rel ............................671
(Melléklet a 27. fejezethez) (Varga Csaba)
3. A kötetben szereplő iskolák elérhetősége.........................673
4. Jegyzetek.................................................681
5. A kötet szerzői, interjúalanyai és szerkesztői......................707
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A tanulás szabadsága Magyarországon A tanulás szabadsága Magyarországon

Olvasatlan példány.

Állapot: Újszerű
3.350 ,-Ft
27 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A tanulás szabadsága Magyarországon A tanulás szabadsága Magyarországon
Állapot:
3.350 ,-Ft
27 pont kapható
Kosárba