1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tanulás szabadsága

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Fotózta
Budapest
Kiadó: Edge 2000 Kiadó-Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 595 oldal
Sorozatcím: SHL könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-86421-8-9
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Carl R. Rogers egyike a XX. század legnagyobb hatású pszichológusainak. Forradalmi újításai közül a kliensközpontú pszichoterápia a legismertebb, de talán még nagyobb a jelentősége annak a felismerésnek, hogy az emberekben lévő hatalmas pozitív energiákban bízó személyközpontú megközelítés az élet minden területén csodálatos eredményekre vezethet.
A pedagógia - az óvodától az egyetemig - talán a legfontosabb eszköze lehet annak, hogy a jövő nemzedéke egy igazságosabb és emberibb társadalomban boldogabb életet élhessen. Ez a könyv konkrét példákon keresztül mutatja be, mit tehetünk mi - szülők, tanárok, iskolaigazgatók - azért, hogy gyerekeink öntudatos, saját életüket irányítani tudó, érző és felelősségvállaló felnőttekké nőjenek fel.
H. Jerome Freiberg, a kötet átdolgozója újabb amerikai példákkal egészítette ki ezt a ma is aktuális írást, és a könyv függelékében megismerkedhetünk a tanulóközpontú iskola hazai úttörőivel.

Tartalom

Három előszó
A tanulás szabadságától a szabadság tanulásáig9
A csendes forradalmár19
Van-e remény?25
Nehézségek és lehetőségek
Miért szeretik a gyerekek az iskolát?35
A tanárok előtt álló kihívások57
Lehetek-e tanárként önmagam?77
Felelősségteljes szabadság
Egy hatodik osztályos tanár kísérletezik111
Egy franciatanár együtt fejlődik a tanulóival129
Iskolaigazgatók mint a tanulás serkentői151
Pedagógusok, akik meg tudták teremteni a szabadság légkörét169
A tanároknak
A személyes kapcsolat mint a tanulás serkentője201
Facilitátorrá válni221
A szabadság megteremtése239
Az oktatás politikája261
Van-e fegyelem a tanulóközpontú osztályokban?275
Kutatások a személyközpontú tanítás témakörében301
Filozófiai alapok és emberi értékek
Az értékelő folyamat modern elmélete325
Szabadság és elkötelezettség347
A cél: a tökéletesen működő személy369
Zárjuk be az iskolákat?
Az iskola személyközpontú átalakítása391
Az utazás elkezdődött
Hogyan tovább?425
Függelékek - Személyközpontú törekvések a hazai pedagógiában
A tanulás szabadsága Magyarországon441
Rogers Személyközpontú Iskola442
Rogers Személyközpontú Középiskola454
Nem boszorkányság - varázslat462
Kék Madár személyközpontú pedagógiai program - ahol öröm a tanulás
Megjelenítések és átváltozások476
A tanulás szabadsága és a nyelvtanulás489
Felismerésen alapuló matematikatanulás501
Gyerekközpontú matematikatanulás Magyarországon (A komplex matematikatanítási kísérlet módszertani alapelvei)515
Ami fontos... Színes Iskola Tatán521
A Waldorf-iskola - Egy gyerekközpontú képességfejlesztő iskoláról531
A tiszabői "Palacsintások"534
Örömmel tanulni - Humanisztikus Kooperatív Tanulás HKT545
Személyközpontú tanítás és tanulás a bécsi egyetemen a "Szervezetfejlesztés" című egyetemi tantárgy keretében553
Két utószó
Néhány gondolat A tanulás szabadsága olvasása után564
Szemek, arcok, gesztusok...568
Jegyzetek570
A szerzőkről595
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem